تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/01/24 - 08:10
کد خبر: 391950

در پیشخوان انتخاباتی «خبرنامه دانشجویان ایران» بخوانید/ بخش اول

شرط لاریجانی برای کاندیداتوری/ سیدحسن خمینی نامزد انتخابات نمی‌شود/ جنجال بر سر کاندیداتوری رضایی و قالیباف

شرط لاریجانی برای کاندیداتوری/ سیدحسن خمینی نامزد انتخابات نمی‌شود/ جنجال بر سر کاندیداتوری رضایی و قالیباف

۲۸ خردادماه امسال تکلیف ریاست سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی با رای مردم مشخص خواهد شد و از حالا کم کم تنور انتخابات درحال داغ شدن است و شخصیت‌های سیاسی درحال اعلام داوطلبی خود برای کاندیداتوری یا برگزاری جلسات خود برای نهایی کردن اعلام حضورشان هستند. همچنین فضای انتخابات از حالت سردی سال ۹۹ بیرون آمده و با نزدیک شدن به موعد رای‌گیری تب و تاب‌ آن گرم و گرم‌تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ۲۸ خردادماه سال جاری سیزدهمین رئیس دولت جمهوری اسلامی با رای مردم مشخص خواهد شد و از حالا کم کم تنور انتخابات درحال داغ شدن است و شخصیت‌های سیاسی درحال اعلام کاندیداتوری یا برگزاری جلسات خود برای نهایی کردن اعلام حضورشان هستند. فضای انتخابات از حالت سردی سال ۹۹ بیرون آمده و با نزدیک شدن به موعد رای‌گیری تب و تاب‌ آن گرم و گرم‌تر می‌شود.

احزاب در قالب ائتلاف‌ها و تشکیل جبهه‌های متعدد به سمت همگرایی و وحدت حرکت کرده تا بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های همدیگر فضای بهتری را برای معرفی، تبلیغات و رای‌آوری نامزد مورد نظر خودشان فراهم آورند.

رهبر انقلاب نیز در نخستین روز سال جدید در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که با آحاد ملت شریف ایران داشت، خطاب به افرادی که می خواهند داوطلب انتخابات شوند، فرمودند: «انتظار داریم سنگینی کار را متوجه شوید و بدانید چه مسئولیت سنگینی را می خواهید بر دوش بگیرید. اگر دیدید که می توانید این مسئولیت را بعهده بگیرید، آن‌گاه وارد کارزار انتخاباتی شوید.»

با توجه به شرایط ویژه اپیدمی کرونا که کشور گریبان گیر آن است شاید روند و مراحل انتخابات کمی متفاوت تر از سالیان گذشته برگزار شود.

به عنوان مثال باتوجه به عدم حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها، مطمئنا از تب و تاب و حواشی داغ انتخابات در دانشگاه‌ها کاسته شده است و اغلب فعالیت ها در بستر فضای مجازی شکل گرفت است. اما گسترش علم ارتباطات و حضور گسترده و همه جانبه کاربران فضای مجازی که هر روزه به تعداد آنها نیز افزوده می‌شود سبب شده است که بسیاری از مردم از طریق رسانه ملی و فضای مجازی پیگیر این انتخابات و به دنبال رصد اخبار جدید و مهم هستند.

از این رو قصد داریم اخبار و رویدادهای انتخابات ریاست جمهوری را در قالب سلسله گزارش‌هایی با عنوان «پیشخوان انتخابات» ارائه کنیم.

در ادامه گزیده‌ای از مهمترین اخبار انتخابات ۱۴۰۰ را در هفته ای که گذشت را می‌خوانید؛

اصرار اصلاح طلبان به نوه امام برای کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با جلسات اخیر اصلاح طلبان با رییس دولت اصلاحات و تصمیمات برای انتخابات اتی عنوان کرد: جبهه اصلاحات مستقلا بحث را پیش می برد و در نهایت سعی می کند تایید نهایی مصوبات خود را از خاتمی بگیرد اما خاتمی، مستقلا در تصمیمات جبهه دخالتی نمی کند.

او خاطرنشان کرد: سید حسن خمینی یکی از کاندیداهای حداکثری اصلاحات است که در جبهه در مورد او صحبت های زیادی می شود و احزاب و شخصیت ها به دنبال این بودند که او را متقاعد کنند. ولی تا امروز نپذیرفته است. اگر بپذیرند یکی از کاندیداهای مورد اجماع جبهه خواهند بود. جمع بندی مجمع ایثارگران هم این بوده که ما باید در انتخابات کاندیدا حداکثری داشته باشیم. (جزئیات بیشتر)

استعفای یک نماینده مجلس؛ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری می‌شوم

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از استعفای خود از هیأت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در جلسه روز گذشته هیئت رئیسه مجلس این استعفا پذیرفته و آقای حیسنعلی حاجی دلیگانی جایگزین بنده شد. (جزئیات بیشتر)

پاسخ نیکزاد به احتمال کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰

نیکزاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما قصد کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری را دارید؟ گفت: صبر کنید؛ صبر موضوع بسیار خوبی است. ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت است و تا آن زمان صبر کنید. (جزئیات بیشتر)

شرط لاریجانی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری

سیدحسین نقوی حسینی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و عضو جمعیت ایثارگران درباره کاندیداتوری علی لاریجانی گفت: «یک نقل قولی از آقای لاریجانی شنیدم که ایشان جایی مطرح کرده و گفته «اگر آیت‌الله رئیسی بیاید دیگر نیازی به کاندیداتوری من نیست.» با این اوصاف اگر آیت‌الله رئیسی نامزد شود به نظرم تکلیف انتخابات ریاست‌جمهوری روشن است.» (جزئیات بیشتر)

اصولگرایان از سردار دهقان حمایت می‌کنند یا سردار سعید محمد؟

رقابت تنگاتنگ در جریان اصولگرایی، بین شورای وحدت اصولگرایان و شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات ۱۴۰۰ در جریان است و تا اینجای کار به نظر می‌رسد که شورای وحدت یک -هیچ از شورای ائتلاف جلو افتاده است. تا شورای ائتلاف درگیر مجامع استانی خود است، شورای وحدت رایزنی با نامزدهای بالقوه را شروع کرده است. (جزئیات بیشتر)

عارف برای ۱۴۰۰ می‌آید

عضو شورای مرکزی کارگزاران درباره حضور اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف در انتخابات ۱۴۰۰ توضیحاتی داد. (جزئیات بیشتر)

توصیه رهبر انقلاب به سید حسن خمینی برای عدم حضور در انتخابات

حجت الاسلام و المسلمین سید یاسر خمینی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال کاندیداتوری یادگار امام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ، اظهار کرد: ایشان با تردید در حال مشورت و بررسی جوانب امر بودند تا اینکه امروز مطابق دیدارهای نوبه خود با رهبری به دیدن ایشان رفتند که طی این ملاقات، رهبر انقلاب کاندیداتوری ایشان در انتخابات را به صلاح ندانستند و با بیان اینکه حاج حسن آقا را مانند فرزند خود می دانند، از ایشان خواستند که در شرایط فعلی به این عرصه ورود نکنند. (جزئیات بیشتر)

معاون روحانی کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ می‌شود؟

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: ما که معتقدیم نامزدی زنان منعی ندارد، دلیل نمی‌خواهیم، بلکه آن کسی که چنین اعتقادی دارد، باید مستند بدهد؛ حالا اینکه در عمل این اتفاق نیفتاده یا تاکنون یک چنین کاندیدایی نداشته ایم باید دلیلش را از مراجع مربوط پرسید. البته شنیدم که پاسخ داده شده از میان بانوان کسی را که حائز همه آن شرایط ذکر شده در اصل قانون اساسی باشد، پیدا نکرده ایم. به هرحال، آنها که معتقدند نامزدی زنان ممنوع است باید دلیل بیاورند و اثبات کنند.

وی همچنین با رد برخی گمانه زنی ها درباره قصد خود برای اعلام کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من اصلاً چنین قصدی ندارم و بعد از اتمام دولت دوازدهم برنامه‌های شخص خودم از جمله تدریس و کارهای حرفه‌ای دیگری را انجام خواهم داد. (جزئیات بیشتر)

احمدی‌نژاد: از هیچ کسی نمی ترسم!

محمود احمدی نژاد این روزها بساط جلسات انتخاباتی را برپا کرده و هر روز در جمع طیفی از اقشار مردم سخنرانی می کند. او اخیرا وعده داده است در ایام انتخابات مسائلی را بیان خواهد کرد.

رئیس دولت نهم و دهم گفت: به وقت انتخابات مطالبی دارم که درباره وضعیت موجود کشور عرض خواهم کرد و به فضل الهی از کسی هم نمی‌ترسم. 

او گفت: این اشتباه بزرگی است که فکر کرده‌اید که می‌توانید ملّت ایران را در این سطح نگه دارید. این فنر به زودی درخواهد رفت. من به وقت انتخابات مطالبی دارم که درباره وضعیت موجود کشور عرض خواهم کرد و به فضل الهی از کسی هم نمی‌ترسم. (جزئیات بیشتر)

۵ کاندیدای جدی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: چهره‌هایی که در عرصه انتخابات از جبهه اصولگرایان حضور خواهند یافت رئیسی، قالیباف، محمد، جلیلی و رضایی هستند. (جزئیات بیشتر)

سعید جلیلی یک گام تا کاندیداتوری

یک ماه دیگر ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آغاز می شود. هرچند تاکنون کاندیداهای متعددی در جریان اصولگرا برای حضور در این عرصه اعلام آمادگی کردند اما وضعیت سعید جلیلی همچنان خاکستری است. (جزئیات بیشتر)

اعلام کاندیداتوری غرضی برای انتخابات

محمد غرضی با بیان اینکه از جوانی در فضای اداره کشور بودم و در دهه‌های ۲۰ تا ۴۰ و ۵۰ افتخار خدمت به کشور را داشتم، گفت: قطعا با هدف خدمت به کشور در موعد قانونی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ثبت نام می‌کنم. (جزئیات بیشتر)

جنجال بر سر کاندیداتوری رضایی و قالیباف در کلاب‌هاوس

شب گذشته در یکی از اتاق‌های کلاب هاوس که توسط فرید مدرسی از فعالان رسانه ای مدیریت می شد، با موضوع این گزاره که آیا محسن رضایی می‌تواند جایگزین مناسبی برای جانشینی قالیباف به جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری باشد؟ بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

با توجه به موضوع مورد بحث که در خصوص قضاوت بین عملکرد دو مدیر اصولگرا (رضایی-قالیباف) و برنامه‌های آنان بود، نکته ای جالب رخ داد که شاید برخلاف دوره های پیشین از نظر اکثر افراد و شنوندگان حاضر در این اتاق ، محسن رضایی تنها کاندیدایی است که در این سالها برنامه دقیق انتخاباتی داشته و دارای استراتژی است. (جزئیات بیشتر)

حدادعادل به اصولگرایان هشدار داد

نشست شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، عصر یکشنبه (۲۲فروردین‌ماه) با حضور اکثریت اعضا و به ریاست غلامعلی حداد عادل و دبیری پرویز سروری برگزار شد.

در ابتدای این نشست حداد عادل درباره کاندیدای نهایی شورای ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این سوال از سوی مردم و رسانه‌ها مطرح می‌شود که کاندیدای ائتلاف چه کسی خواهد بود؟

وی اظهار داشت: ضمن بررسی دقیق و هوشمندانه عرصه سیاسی و اجتماعی کشور و اخبار فعالیت‌های چهره‌های در معرض کاندیداتوری صبر می‌کنیم تا تکلیف ثبت‌نام‌ها مشخص شود و طبق سازوکاری مشخص با معیارهای منطقی تصمیم خواهیم گرفت. (جزئیات بیشتر)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1400/01/24 - 14:37

لطفا جدی بگیرید
آخرین فرصت برای تغییر و اصلاح امور!!!
روی صحبتم با جریان دلسوز برای انقلاب،کشور و مردم است نه با جریان فتنه گر،منفعت طلب و غربگرا
دولت جدید مستقر در سال ۱۴۰۰ می بایستی بدون کوچکترین درنگی و در اسرع وقت نسبت به اصلاح امور ذیل اقدام نماید :
۱-حمایت واقعی و عملی از شرکت های دانش بنیان
۲- اصلاح نظام بانکی
۳-اصلاح نظام اداری
۴-اصلاح نظام مالیاتی
۵-اصلاح نظام گمرکات
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top