تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/01/30 - 13:30
کد خبر: 392760

دلایل صعود دیوانه‌وار دوج‌کوین

برخلاف ماه‌های گذشته که بیت‌کوین و اتریوم اغلب خبرسازترین رمزارزها محسوب می‌شدند اکنون رمز ارزی به مراتب کوچک‌تر به صدر اخبار بازار رمزارزها رسیده است؛ رمز ارزی که در ابتدا و در سال ۲۰۱۳ میلادی بیشتر به عنوان یک شوخی راه‌اندازی شده بود، اکنون ارزش بازاری بیش از ۴۰ میلیارد دلار دارد و همین امر سبب شده است تا ارزش بازار دوج‌کوین در میان ۱۰ رمزارز بزرگ جهان قرار بگیرد. ارزش دوج کوین که تا میانه روز گذشته به حدود ۳۰ سنت رسیده است، پنج ماه صعود متوالی را تجربه کرده است و در ماه آوریل نیز تاکنون رشد خیره‌کننده ۴۶۵ درصدی را رقم زده است. در ماه ژانویه و در بحبوحه رکوردزنی رمزارزها بود که دوج‌کوین توانست طی یک ماه در حدود ۶۹۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد. بالاترین ارزش ثبت شده دوج‌کوین نیز مربوط به روز جمعه است که ارزش این رمز ارز تا مرز ۴۵ سنتی افزایش پیدا کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دنیای اقتصاد،

افت‌و‌خیز دوج‌کوین

البته این برای اولین بار نیست که دوج کوین رالی پرسرعت صعودی را تجربه می‌کند و مانند بسیاری از رمزارزهای دیگر در سال 2018 روندی صعودی به خود گرفته بود. اما پس از آن بود که بازهم مشابه روند کلی بازار رمزارزها دوج‌کوین از مدار توجه سرمایه‌گذاران خارج شد و رکودی طولانی را تجربه کرد. اما در اوایل سال جاری میلادی بود که این رمز ارز بر روی موجی از معامله‌گران در شبکه اجتماعی ردیت صعودی پرسرعت را آغاز کرد. دقیقا مشابه با گروهی که در ردیت دست به پمپاژ اعتباری سهام گیم‌استاپ زدند گروهی دیگر هدف خود را بازار رمز ارزها قرار دادند. این روند صعودی ادامه پیدا کرد تا در روزهای اخیر این رمز ارز به صورت متوالی رکوردهای قیمتی خود را جابه‌جا کند.

چرا دوج‌کوین صعود کرد؟

اولین دلیلی که تحلیلگران راجع به صعود دوج‌کوین نام می‌برند عرضه عمومی اولین صرافی مبتنی بر رمزارزها در وال‌استریت بود. روز چهارشنبه هفته گذشته صرافی کوین‌بیس که پرطرفدارترین صرافی مجازی رمزارزها بود در لحظاتی تاریخی برای بازار رمز ارزها عرضه عمومی شد. هیجانات ناشی از این عرضه اولیه و گام بلند رمز ارزها در ورود به بازارهای مالی، سبب خیز صعودی بازار رمز ارزها شد. بیت‌کوین روز پنج‌شنبه قله قیمتی جدیدی را فتح کرد و توانست تا بالاتر از مرز 64 هزار دلاری نیز پیش برود در حالی که اتریوم، دومین رمزارز بزرگ جهان نیز در معاملات جمعه صبح رکورد قیمتی جدیدی بالاتر از مرز 2 هزار و 500 دلاری به ثبت رساند. دوج‌کوین نیز از این رالی دیوانه‌وار دسته جمعی رمزارزها  عقب‌نماند و روز جمعه افزایش قیمتی صددرصدی را به ثبت رساند. همچنین خبرها حکایت از آن دارد که بسیاری از کاربران کارگزاری آنلاین رابین‌هود نیز به این رمز ارز جذب شده و حجم بسیار زیادی از تقاضای دوج‌کوین از این کانال بوده است. یکی دیگر از دلایلی که تحلیلگران از آن به عنوان عامل صعود قیمتی دوج‌کوین نام می‌برند توییت‌های ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا درباره این رمزارز بوده است. ماسک دوج‌کوین را رمزارز مورد علاقه خود دانسته و به آن لقب رمزارز مردمی نیز داده است. ایلان ماسک قبلا نیز با اعلام اینکه شرکتش در حدود 5/ 1 میلیارد دلار در بازار بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است سابقه حمایت از رمز ارزها را دارد. البته بسیاری از فعالان بازار رمزارز نیز درباره موج صعودی بیت‌کوین و احتمال آغاز روندی معکوس در این بازار هشدار داده‌اند. نیک کارتر تحلیلگر بازار رمزارزها به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که آنها با احتمال زیادی در این بازار ضرر خواهند کرد و این بازار بیشتر تبدیل به جایی برای سفته بازی شده است. به طور کلی گروهی از تحلیلگران درباره وجود حباب در بازار رمزارزها از بیت‌کوین گرفته تا رمزارزهای دیگر هشدار داده‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top