تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/01/31 - 00:46
کد خبر: 392803

علی مرادخانی

کلاب‌هاوس؛ نیاز جامعه به گفتگو

کلاب‌هاوس؛ نیاز جامعه به گفتگو

هرچه زمان می‌گذرد بیشتر به این نتیجه می‌رسم که آدمهایی که مدام در فضای مجازی هستند، کم‌عمق، اهل اطوار و شوآف و عموماً بیکار هستند؛ نمونه‌ تازه‌اش کلاب هاوس.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» علی مرادخانی// «نیاز جامعه به گفتگو» از یک مفهوم حیاتی به کلیشه‌ای دستمالی‌شده تبدیل شده که عموماً توسط کسانی استفاده می‌شود که وقتی از پوسته خوش رنگ و لعاب و شعاری‌شان عبور کنیم، به جزمیت و انحصارطلبی می‌رسیم که هیچ نظر مختلفی را - گاهی حتی در حد یک کامنت مخالف- تحمل نمی‌کنند.

حالا اما همین‌ها رو به کلاب هاوس آورده‌اند تا گفتگو کنند. گفتگو در روم‌هایی که عموماً هم‌نظر و دوست هستند و همان همیشگی‌ها در آن متکلمند و بقیه هم شنوا؛ مونولوگی در پوشش دیالوگ که البته مجالی تازه برای اعتبارزدایی از رسانه‌های رسمی هم شده.

کلاب هاوس که در یک ماه اخیر با موجِ طبق معمول غیرمنطقیِ هجوم ایرانی‌ها روبرو شده و حتی به لحاظ فنی هم توان این هجوم را نداشته، با روم‌هایی که عموماً از نیمه شب آغاز می‌شوند و بامداد ادامه پیدا می‌کنند، و با فضایی که حضور معمولی در آن حداقل سه ساعت زمان لازم دارد، حالا تازه‌ترین سوژه برای آنهایی شده که شهوت و اعتیاد به حضور مستمر در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی‌شان را در تظاهر به فرهیختگی و چند خط حرف و شعار جذاب کادوپیچ می‌کنند تا حضور بیست و چهار ساعته‌شان را در نت را به لزوم حضور در فضای مجازی (آنهم با استوری ‌های مکرر در اینستاگرام و...) برای شناخت بهتر شرایط تفسیر کنند. حال آنکه اگر بنا بر نبض‌گیری فضای مجازی باشد، همین اینستاگرام و تلگرام و توییتر کافی‌اند برای فهم پدیده‌های تازه.

الکلام، هرچه زمان می‌گذرد بیشتر به این نتیجه می‌رسم که آدمهایی که مدام در فضای مجازی هستند، کم‌عمق، اهل اطوار و شوآف و عموماً بیکار هستند؛ نمونه‌ تازه‌اش کلاب هاوس.

پ.ن؛ در زمان کوتاه حضورم در کلاب هاوس، گفتگوهای سازنده و روم‌هایی مفیدی را هم تجربه کرده‌ام. روشن است که منظورم همه کاربران و همه روم‌هایی این بستر تازه نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top