تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/02/06 - 11:45
کد خبر: 393444

احتمال پیگیری قضایی اظهارات ظریف در فایل صوتی از سوی مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حق برای مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی محفوظ است که فایل صوتی ظریف را بررسی کند و اگر خلاف منافع ملی باشد نیاز به پیگیری حقوقی و قضایی خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازفارس، زهره اللهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره فایل صوتی منتشر شده از محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشور اظهار داشت: اظهارات اخیر آقای ظریف در ارتباط با سیاست خارجی و دیپلماسی و همچنین شرایط منطقه و نقش سردار سلیمانی نشان از این مهم دارد که شخصی چون آقای ظریف به عنوان وزیر امور خارجه متوجه این موضوع نشده است که باید دیپلماسی در خدمت امنیت کشور و منافع ملی باشد و دیپلماسی سیاسی به خودی خود ارزشی ندارد مگر اینکه در خدمت منافع ملی و امنیت ملی قرار گیرد.

وی افزود: هنر سردار سلیمانی این بود که توانست دیپلماسی ما را به خدمت منافع ملی و امنیت ملی بگیرد و ایشان با مدیریتی که داشتند و تعامل با وزارت خارجه توانستند تهدید علیه امنیت ملی و همچنین تهدید بزرگ یعنی داعش را در صدها کیلومتر آنطرف‌تر از مرزهای ایران متوقف و نابود کنند.

اللهیان در همین باره اضافه کرد: قاعدتاً این گویای توانمندی یک فرمانده نظامی در سطح سردار سلیمانی است که متأسفانه امثال آقای ظریف همه چیز را در تعامل با غرب و مذاکره با غرب می‌بیند و دولت آقای روحانی از تجربیات گذشته هم متأسفانه درس نگرفته است که آنچه که در میدان رقم خورد و منجر به اقتدار ایران اسلامی در منطقه شد، پای میز مذاکرات به نتیجه نرسید و مذاکرات ثمره‌ای را در تحریم‌ها و رفع تهدیدها علیه ملت ایران نداشت.

وی یادآور شد: معادلات در میدان رقم خورد و در آنجا که مبارزه بی‌امان سردار سلیمانی منجر به شکست داعش شد و ملت‌های منطقه را از چنین تهدید بزرگی نجات داد و ثبات را برای منطقه و کشور ما به ارمغان آورد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: قطعاً این نوع اظهارات آقای ظریف از محبوبیت شهید سلیمانی نکاسته و نخواهد کاست و طبق نظرسنجی‌ها حتی پس از شهادت سردار، بر محبوبیت شهید سلیمانی سردار دلها افزوده شد که این خاصیت ایمان، صداقت و عشق خدمت به مردم است که در سردار سلیمانی تبلور پیدا کرد.

وی در خاتمه سخنانش بیان کرد: البته این حق برای مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس محفوظ است که فایل صوتی آقای ظریف را دقیق بررسی کند و اگر اظهاراتی خلاف منافع ملی و امنیت ملی در سخنان ایشان باشد قاعدتاً نیاز به پیگیری حقوقی و قضایی خواهد داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
بازداشت قطاری دانشجویان معترض آمریکایی +فیلم
بازارگردانی در اختیار بورس و فرابورس قرار گرفت
لحظه حمله پلیس به تحصن‌کنندگان در دانشگاه واشنگتن +فیلم
دانشجویان یونانی هم به‌ پا خاستند +فیلم
تجمع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
بشاگرد چگونه بشاگرد شد؟ +فیلم
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top