تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/02/08 - 07:29
کد خبر: 393665

دل‌نوشته ظریف در اینستاگرام در پاسخ به جنجال‌های اخیر

در تقابل کامل با نگرش این دانشجوی روابط بین‌الملل است که میدان و دیپلماسی را مقوم و مکمل می‌داند و نکته اصلی عرایضش—در نواری که نمی‌داند چگونه از آن سوی آبها سردرآورده—ضرورت تنظیم هوشمندانه رابطه میان این دو بال و تعیین اولویت‌ها توسط ساختارهای قانونی و تحت اشراف عالی مقام معظم رهبری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه اینستاگرامش در پی انتشار فایل صوتی از وی نوشت: به هنگام ورود به بغداد بار دیگر در شهادتگاه دوست دیرینه‌ام شهید پرافتخار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و یارانشان حضور پیدا کردم و یک بار دیگر در کنار نماد زبونی و استیصال جنایت‌کارانه ترامپ به دلاوران این مرزوبوم افتخار کردم. ولی بسیار تاسف خوردم که چگونه یک بحث نظری محرمانه پیرامون ضرورت هم‌افزایی دیپلماسی و میدان —به منظور استفاده دولتمردان بعدی از تجربیات گرانبهای 8 سال گذشته—به یک کشمکش داخلی تبدیل می‌شود و آسیب شناسی صادقانه و مشفقانه برخی روندها به مثابه انتقاد شخصی معرفی می‌گردد.

افتخار رفاقت عمیق و همکاری با حاج قاسم بیش از دو دهه ادامه داشته و رابطه قلبی و کاری ما تا هنگام شهادت ایشان نه تنها کمرنگ نشد بلکه همواره تعمیق یافت. نه تنها امروز و در محضر مردم بزرگ ایران، بلکه در بیش از دو دهه گذشته، در داخل و یا خارج، در پشت درهای بسته و یا در علن، صلابت، انسانیت، صلح طلبی و شجاعت شهید سلیمانی را در جهان فریاد زده و مکرر یادآوری کرده‌ام که اگر صلحی در افغانستان و عراق برقرار شده است و اگر تروریسم داعش شکست خورده است، بیش از هرچیز مرهون درایت و شجاعت سردار سلیمانی و رشادت‌ و ایثار مردم این سرزمین‌ها بوده است.

در 40 سال گذشته کوشیده‌ام در تحلیل مجتهد و در اجرا مقلد باشم. در مقام کارگزار همواره تابع سیاست‌های مصوب کشور بوده و از آنها با قدرت دفاع کرده‌ام.  اما در بیان نظر کارشناسی، عافیت طلبی، مماشات و خودسانسوری را خیانت دانسته‌ام که از مولایمان علی علیه السلام آموخته‌ام  «إنَّ أعظَمَ الخِیانَةِ خِیانَةُ الاُمَّةِ، و أفظَعَ الغِشِّ غِشُّ الأئمَّةِ؛ همانا بزرگترین خیانت، خیانت به امّت است و زشت ترین دغلکاری، دغلکاری نسبت به پیشوایان است.»

تقلیل بحث نظری در خصوص ارتباط دو بال قدرت خارجی جمهوری اسلامی ایران، یعنی دیپلماسی و میدان، به مثابه بهانه‌ای برای دوگانه سازی میان نظامیان سرافراز و دیپلمات‌های غیور که هر دو برای عزت و سربلندی ایران عزیز می‌کوشند، نه تنها کوته اندیشانه بلکه در تقابل کامل با نگرش این دانشجوی روابط بین‌الملل است که میدان و دیپلماسی را مقوم و مکمل می‌داند و نکته اصلی عرایضش—در نواری که نمی‌داند چگونه از آن سوی آبها سردرآورده—ضرورت تنظیم هوشمندانه رابطه میان این دو بال و تعیین اولویت‌ها توسط ساختارهای قانونی و تحت اشراف عالی مقام معظم رهبری است.

حراست از منافع کشور و مردم مقاوم، صبور و دلاور ایران عهدی است که تا آخرین لحظه به آن پایبندم و از مکر مکاران و سرزنش سرزنش کنندگان بیمی ندارم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جهان‌پرور: تنها چیزی که در انتخابات غربی‌ها وجود ندارد، اخلاق است/ محمد جهاد: مهمترین مولفه قدرت و سرمایه اصلی ایران مردم هستند
زارع‌پور: دو برابر نیاز کشور اینترنت داریم
پرتغال و ترکیه با پیروزی استارت زدند
واکنش پرسپولیس به فسخ قرارداد بیرانوند
پاسخ زاکانی در خصوص کناره گیری از انتخابات +فیلم
واکنش قوه قضاویه به ادعای بازداشت مریم مهرابی به همراه کودکانش
چند درصد مردم از مناظره‌ها رضایت داشتند؟
یامگا و محمد از استقلال می‌روند؟
بازداشت ۴ نفر در ارتباط با آتش‌سوزی بیمارستان رشت
خضریان: برخی اتاق‌ فکرها در تلاش برای ایجاد دوگانه‌سازی‌های جعلی هستند
افکارسنجی| فعالین دانشجویی کدام نامزد را پیروز انتخابات می‌دانند؟/ برنده و بازنده مناظره اول، کدام نامزد ریاست جمهوری بود؟
اعلام جزییات آزمون‌های ارزشیابی و ارتقای دانش‌آموختگان داروسازی
مرگ بیش از ۵۵۰ نفر در حج
بیمارستان قائم رشت تعطیل شد
‌بازداشت ۴۸ ‌متهم ‌حمله تروریستی ‌به مراکز نظامی + جزئیات
جزئیات عملیات خرابکارانه و حملات سایبری در وزارت نفت
تهدید سلامت روان دانش‌آموزان در امتحانات هماهنگ مدارس
شکارچی لیگ ناکامِ جام حذفی!
زمان دقیق افتتاح رمز ریال اعلام شد
چگونه در دام نوسان‌ گیران بورس نیفتیم؟
سرویس‌دهی در خط ۴ مترو بدون محدودیت در حال انجام است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top