تاریخ انتشار: جمعه 1400/02/10 - 09:49
کد خبر: 393845

دوقطبی میدان ـ دیپلماسی کاذب است

موضع روشن جریان انقلابی در قبال اظهارات ظریف و لزوم روشنگری پیرامون تعابیری که وی درباره سردار مقاومت به زبان آورده، نباید به گونه‌ای باشد که کلیدواژه‌های استفاده‌شده در سخنان ظریف به قطب‌های انتخاباتی مبدل شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» یونس مولایی: اظهارات نسنجیده، غیرملی و شائبه‌برانگیز محمدجواد ظریف در فایل صوتی‌ای که اخیرا منتشر شد، با واکنش افکار عمومی مواجه شده است. تعابیری که وی پیرامون شهید والامقام حاج‌قاسم سلیمانی طرح کرد، بیش از هر چیز یک دهن‌کجی به آرمان‌های انقلابی، دینی و ملی مردمی به حساب می‌آمد که عمق علاقه و دلبستگی‌شان را به مجاهدان این مسیر در تشییع د‌ه‌ها میلیونی شهید سلیمانی به اثبات رساندند.
پیرامون اهداف، دست‌های پشت‌ پرده و سناریوی احتمالی انتشار این فایل صوتی نمی‌توان هنوز با یقین سخن گفت اما بلاشک یکی از مهم‌ترین سناریوهای غربگرایان که در روزهای اخیر پیگیری شده است، شکل دادن به دوقطبی‌های کاذب با نیت ایجاد موج‌های انتخاباتی است.

در میان این دوگانه‌ها، می‌توان دوگانه تعامل-تقابل را دوگانه‌ای محبوب برای غربگرایان و اصلاح‌طلبان دانست. آنها براساس این دوگانه از سویی خود را نماد تعامل تعریف می‌کنند و بر مبنای آن صلح، رفع تحریم، شکوفایی اقتصادی و... را نتیجه تعامل‌محوری می‌خوانند و از سوی دیگر جریان رقیب را که منتقد الگوی شکست‌خورده سیاست خارجی دولت نیز هست، نماد تقابل با جهان توصیف می‌کنند که لاجرم جنگ، تحریم، محاصره اقتصادی و... به عنوان ثمره‌های حکمرانی‌اش تعریف‌ می‌شود.

غربگرایان یقینا در فضای ایجادشده در حول این فایل صوتی تلاش خواهند کرد بار دیگر این دوگانه را زنده کرده و در ازای آن فضای انتخاباتی کشور را تحت تاثیر قرار دهند. در این میان جریان انقلاب باید بخوبی نسبت به مخاطرات این دوگانه‌سازی‌ها آگاهی داشته باشد.

موضع روشن جریان انقلابی در قبال اظهارات ظریف و لزوم روشنگری پیرامون تعابیری که وی درباره سردار مقاومت به زبان آورده، نباید به گونه‌ای باشد که کلیدواژه‌های استفاده‌شده در سخنان ظریف به قطب‌های انتخاباتی مبدل شود.

یقینا «میدان» و «دیپلماسی» برخلاف تعابیر موجود در فایل منتشرشده، باید در خدمت منافع ملی ایران باشد. ادبیات انتقادی نباید به سمتی برود که دقیقا بر اساس مدل مطلوب غربگرایان این ۲ مفهوم در مقابل یکدیگر تعریف شود. میدان هیچ‌گاه نباید قربانی دیپلماسی شود اما برای صیانت از میدان نیز نباید دیپلماسی را نادیده انگاشت و از امتیاز این ابزار چشم‌پوشی کرد. بر همین اساس هرگونه ادبیاتی که این دو مفهوم را مقابل یکدیگر قرار دهد، تحت هر شرایط و نیتی، بازی در زمین انتخاباتی غربگرایان به شمار می‌رود.

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top