تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/02/16 - 13:39
کد خبر: 394463

رمزگشایی مرگ کارمند سفارت توسط یک دست‌ نوشته

کشف دست نوشته‌ای در خانه دبیر اول سفارت سوئیس، فرضیه خودکشی وی را قوت بخشیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از جهان نیوز، صبح سه شنبه (۱۴ اردیبهشت) خبر سقوط مرگبار یک خانم ۵۲ ساله‌ به سازمان اورژانس کشور اعلام و پس از بررسی‌ها مشخص شد وی دبیر اول سفارت سوئیس است.

رمزگشایی  مرگ کارمند سفارت توسط یک دست‌ نوشته



در همین راستا سخنگوی سازمان اورژانس کشور جزئیاتی از فوت دبیر اول سفارت سوئیس را ارائه داد. مجتبی خالدی درباره آخرین جزئیات سقوط دبیر اول سفارت سوئیس از برجی در کامرانیه اظهار داشت: خانم کارگری که در منزل وی مشغول به کار بوده است پس از مراجعه به منزل دبیر اول سفارت سوئیس ملاحظه می‌کند که وی در منزل حضور ندارد و وسایل نیز جابه‌جا نشده است.

وی گفت: دقایقی بعد یکی از کارکنان فضای سبز پیکر بی‌جانی را ملاحظه می‌کند که با پلیس تماس می‌گیرد و پلیس نیز از سرایدار منزل می‌خواهد که در صحنه حاضر شود و وی تایید می‌کند که این خانم دبیر اول سفارت سوئیس بوده است.

خالدی توضیح داد: آثار جراحت از قبیل شکستگی سر و دست در پیکر بی‌جان ملاحظه می‌شود و پیکر این خانم ۵۲ ساله تحویل پزشکی قانونی شده است. این در حالی است که پلیس تهران هم اعلام کرد: «ساعت ۹ و نیم صبح سه‌شنبه خبری در خصوص سقوط خانمی از برجی در خیابان کامرانیه اعلام شد و با حضور عوامل کلانتری در محل مشخص شد این شخص ۵۲ ساله تبعه و کارمند سفارت سوئیس بوده که از طبقه ۱۸ برجی در کامرانیه سقوط و فوت کرده است. مراتب از طریق عوامل انتظامی و تخصصی آگاهی در حال رسیدگی است. گفته می شود این زن «سیلوه. ب» نام دارد.»

کشف دست نوشته مقتول

آنطور که کارگر خدماتی برج مسکونی به تیم جنایی گفته قربانی لباس خانه به تن داشت و روی سرش کلاه بود. با این حال تیم جنایی در شاخه بعدی به تحقیق از کارکنان برج و ساکنان پرداخت. به گفته کارکنان برج، زن سوئیسی ساکن طبقه هفدهم برج بود که ظاهرا از تراس آنجا به پایین سقوط کرده بود. یکی از آنها که در خانه‌اش دوربین مداربسته داشت سرنخی در اختیار کارآگاهان جنایی و بازپرس قرار داد.

از سوی دیگر پزشکی قانونی که در محل حادثه حضور داشت اعلام کرد که بیش از ۸ ساعت از زمان مرگ وی می‌گذرد. همچنین معاینه جسد نشان می‌داد که هیچ‌گونه آثار جراحت که نشان دهد وی قبل از مرگش با فردی درگیر بوده، روی بدن وی وجود نداشت. تیم جنایی در ادامه یک دست‌نوشته روی میز در سالن پذیرایی کشف کرد. کنار آن موبایل قربانی و یک خودکار نیز پیدا شد.

دست نوشته با زبان انگلیسی نوشته شده بود با این مضمون که «جسدم را پس از مرگ به سوئیس منتقل کرده و به پسرم اطلاع بدهید. بعد از آن جسدم را بسوزانید و سپس خاکستر آن را کنار فرزندم که فوت شده دفن کنید. علاوه بر این هرچه پول، دارایی و سرمایه دارم را به پسر دیگرم بدهید.»  در خصوص سقوط و مرگ چیزی نوشته نشده بود و دست نوشته بدون تاریخ و بدون امضا بود.

در ادامه ماموران وقتی دست‌نوشته‌های دیگر از این زن را در خانه کشف کردند و با آخرین نوشته تطبیق دادند مشخص شد که دست‌خط متعلق به قربانی است. با این حال دست نوشته با دستور بازپرس جنایی برای خط شناسی در اختیار کارشناسان خط تیم تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران قرار گرفت که بررسی‌های بیشتر در این خصوص صورت گیرد.

تقویت احتمال خودکشی

وقتی تحقیقات تیم جنایی در محل حادثه انجام و تکمیل شد، جسد متوفی با دستور قاضی جنایی به پزشکی قانونی انتقال یافت. اگرچه با توجه به وضعیت جسد، نبود آثار خراش و درگیری، نبود آثار بهم ریختگی در خانه و کشف دست نوشته احتمال خودکشی را قوت می‌بخشید با این وجود تیمی از کارآگاهان جنایی مامور شدند تا با انجام تحقیقات بیشتر ابعاد تازه‌تری از این ماجرا آشکار کنند.

در مرحله بعد ماموران به تحقیق از کارمندان سفارت سوئیس در ایران و افرادی که با قربانی در ارتباط بودند پرداختند. کارمندان سفارت و افرادی که قربانی را می‌شناختند از مرگ او شوکه شده بودند. آنها می‌گفتند که زن سوئیسی بسیار شاد، سرزنده و پر انر‍ژی بود. آنها همچنین می‌گفتند که قربانی امید به زندگی داشته و باور اینکه او خودکشی کرده باشد سخت و باعث تعجب است. به گفته اطرافیان این زن، وی زنی سرحال و عاشق ایران بود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top