به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سینمادیلی، در حالی که طی سالهای گذشته «ماه عسل» احسان علیخانی به یکی از پربینندهترین برنامههای صدا و سیما تبدیل شده بود و در سال 96 هفتاد درصد مخاطب در آخرین سال پخشش آمار 55/5 درصدی بینندگان را ثبت کرده بود، حالا و با پایان برنامه علیخانی ویژهبرنامه های افطار صدا و سیما وضعیت نامناسبی در جذب مخاطب دارند.
ویژه برنامههای افطار شبکه های مختلف صدا و سیما که دو سالی است با ساختار مشابه «ماه عسل» در حال پخش هستند هیچکدام امسال بیش از 20 درصد مخاطب نداشتند.
مرکز تحقیقات صدا و سیما اعلام کرد «دعوت» از شبکه یک با بیش از 19 درصد مخاطب و رضایت حدود 92 درصد در حد زیاد در صدر برنامههای افطار شبکههای سیما قرار گرفته است.«مثل ماه» شبکه سه هم با حدود 15 درصد مخاطب و رضایت حدود 85 درصد در حد زیاد در رتبه دوم قرار گرفته. همچنین بیش از 11 درصد مردم امسال پای فصل دوم «زندگی پس از زندگی» نشستهاند و بیش از 91 درصد از آن رضایت در حد زیاد داشتند.