تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/02/29 - 12:24
کد خبر: 395713

افزایش کارایی مغز با یادگیری موسیقی و نوازندگی سازهای مختلف

پژوهشگران مغز و اعصاب از افزایش کارایی مغز با یادگیری موسیقی و نوازندگی سازهای مختلف خبر دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در آخرین پژوهش‌های متخصصان مغز و اعصاب، به تاثیر بسزای یادگیری موسیقی و توانایی نواختن سازهای مختلف بر ارتقای عملکرد مغز اشاره شده است.

جناب آقای فرهاد رضایی، نوازنده و آهنگساز معاصر و مدیر آموزشگاه موسیقی تاج بخش با اشاره به نتیجه این تحقیق پژوهشگران، درباره آن توضیح داد: طبق آخرین مقالات روز دنیا درباره تاثیر موسیقی بر مغز، افرادی که رو به یادگیری سازهای مختلف می‌آورند و برای یادگیری آن تلاش می‌کنند، نه تنها از آرامش عصبی بهتری برخوردار می‌شوند، که عملکرد مغزشان نیز نسبت به قبل افزایش می‌یابد. چرا که هنگام یادگیری این هنر که یکی از هنرهای هفتگانه نیز محسوب می‌شود، بخش‌های خاصی از مغز انسان درگیر شده و با فعالیت بیشتر آن بخش‌ها، بخش‌های دیگر مغز که در ابتدا چندان مرتبط با آن به نظر نمی‌رسیدند نیز به تحرک بیشتر وادار می‌شوند. برای مثال در این تحقیقات، کودکانی که در حال یادگیری نوازندگی یک ساز همچون گیتار بودند، نسبت به سایر کودکان از توانایی تحلیل و درک بالاتری نسبت به اصوات و همچنین از موفقیت‌های بیشتری در انجام مهارت‌های حرکتی برخوردار بودند. البته این نتایج که اکنون پس از تحقیقات علمی معتبر منتشر شده‌اند، توسط اهالی موسیقی به صورت تجربی نیز تایید شده‌اند و ما در آموزشگاه موسیقی تاج بخش با هنرجویان بسیاری روبرو شده‌ایم که پس از اقدام به یادگیری موسیقی توانایی‌های بالاتری در سایر زمینه‌ها نیز پیدا کرده‌اند. در همین راستا است که توصیه می‌کنیم با یادگیری موسیقی و توانایی نوازندگی سازهای مختلف به بهبود عملکرد مغز خود کمک کنید.

افزایش کارایی مغز با یادگیری موسیقی و نوازندگی سازهای مختلف

جناب رضایی درباره بهترین روشی که می‌توان موسیقی را آموخت تا توانایی‌ها و مهارت‌های کودکان و بزرگسالان را افزایش داد گفت: آموزش انواع سازهای موسیقی با متدهای به روز دنیا در آموزشگاه موسیقی تاج بخش برای آن دسته از افرادی که مایل به پرورش ذهن خود به این روش هستند صورت می‌گیرد. آموزشگاه تاج بخش با سال‌ها تجربه در زمینه آموزش انواع سازهای ایرانی چون تار و سه‌تار و... و سازهای خارجی چون گیتار و گیتار الکتریک و... و انواع سبک‌های آواز، می‌تواند راهنمای کسانی باشد که به موسیقی علاقمندند و یا می‌خواهند از این طریق به پرورش استعدادهای فردی خود بپردازند و یا مهارتی جدید کسب کرده و موجب بالاتر رفتن جایگاه فردی خود در اجتماع شوند. در واقع هر فرد بسته به علاقه خود می‌تواند سبک آموزش گیتار یا دیگر سازها را انتخاب کند، چرا که در آموزشگاه موسیقی تاج بخش امکان یادگیری سبک موسیقی مورد علاقه هر فرد وجود دارد.

فرهاد رضایی با اشاره به این نکته که خیلی از افراد یادگیری موسیقی را سخت می‌دانند و به خاطر همین ترس اقدام به یادگیری موسیقی نمی‌کنند توضیح داد: خوشبختانه با وجود اساتید حرفه‌ای در آموزشگاه موسیقی تاج بخش که هر یک سالها سابقه آموزش دارند، یادگیری موسیقی اصلا سخت نیست و گواه آن هنرجویان بسیاری هستند که توانسته‌اند با تمرین و ممارست و انجام آموزش‌های اساتید خود به جایگاه مناسبی برسند. ایشان گفتند از بین تمامی سازها، گیتار یکی از محبوب‌ترین‌ها در بین اهالی موسیقی است و افراد زیادی تمایل به یادگیری ساز گیتار دارند. به همین خاطر نیز آموزشگاه تاج بخش ساز گیتار را با متد آموزشی خصوصی گیتار و گروه نوازی گیتار تدریس می‌کند و فرقی نمی‌کند که هنرجوی گیتار کودک باشد یا بزرگسال، چون در آموزشگاه موسیقی تاج بخش برای همه سنین با همه سطح از توانایی اساتید برجسته و باسابقه برای آموزش گیتار به هنرجویان حضور دارند و حتی در دوره کرونا که افراد ترجیح می‌دهند به صورت فیزیکی در اجتماع حاضر نشوند، آموزش آنلاین گیتار در آموزشگاه موسیقی تاج بخش انجام می‌پذیرد. ایشان به این نکته اشاره کردند که کیفیت کلاس آنلاین گیتار با کلاس حضوری گیتار برابر است و هنرجویانی که مایل به یادگیری ساز گیتار هستند از این بابت نگرانی نداشته باشند. به گفته ایشان رضایت هنرجویانی که از اقصا نقاط ایران و حتی دیگر کشورها گیتار آنلاین را از آموزشگاه موسیقی تاج بخش می‌آموزند نشان تاییدی بر این سخن است.

افزایش کارایی مغز با یادگیری موسیقی و نوازندگی سازهای مختلف

فرهاد رضایی که خود از نوازندگان معروف گیتار در ایران است و در رزومه‌اش سال‌ها تدریس و آموزش گیتار نیز به چشم می‌خورد و نسبت به سبک‌های مختلف آموزش گیتار مسلط است، در پاسخ به تفاوت آموزش گیتار نسبت به آموزش گیتار الکتریک توضیح داد: مسلما همانطور که گیتار و گیتار الکتریک نسبت به هم تفاوت‌هایی دارند، شیوه آموزش گیتار الکتریک نیز نسبت به شیوه آموزش گیتار متفاوت است، اما خوشبختانه آموزشگاه تاج بخش گیتار الکتریک را با متدهای به روز آموزش گیتار الکتریک و تدریس توسط اساتید به نام گیتار الکتریک انجام می‌دهد تا هنرجویانی که مایل به یادگیری ساز گیتار الکتریک هستند نیز بتوانند با اطمینان نسبت به یادگیری این ساز به صورت حضوری و آنلاین اقدام کنند. ایشان به این نکته اشاره کردند که برخی هنرجویان گیتار تصور می‌کنند که می‌توانند از آموزه‌های خود درباره ساز گیتار الکتریک هم به راحتی استفاده کنند، اما مسلماً اگر به حرفه‌ای شدن در نوازندگی گیتار الکتریک می‌اندیشند می‌بایست نسبت به یادگیری اصولی گیتار الکتریک اقدام کنند چرا که این ساز نیز همچون دیگر سازها ویژگی‌های خاص خود را دارد که تنها اساتیدی که سال‌هاست در حال آموزش گیتار الکتریک هستند می‌توانند آنها را به ایشان بیاموزند.

در انتها نیز آقای رضایی تاکید کردند که موسیقی و یادگیری موسیقی می‌تواند در این روزهای سخت پاندمی کرونا که متاسفانه موجب بروز سختی‌های فراوان و بروز مشکلات روحی فراوان برای همه شده است، علاوه بر نقش‌هایی که پیش از این گفته شد، به ایجاد آرامش بیشتر افراد نیز بیانجامد و مایه تسلی روح افراد باشد و خوشبختانه با وجود دوره‌های آنلاین موسیقی در آموزشگاه موسیقی تاج بخش، همه علاقمندان می‌توانند از این فرصت مناسب برای یادگیری ساز مورد نظرشان استفاده کنند. آموزشگاه تاج بخش نیز می‌تواند با کمک به هنرجویان خود برای خرید قسطی ساز، به این عزیزان کمک کند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top