تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/03/02 - 11:50
کد خبر: 396030

همیار پروژه، مرجع اصلی انجام تحقیق با جدیدترین روش‌های تحقیق

اکثر دانشجویانی که در دانشگاه ها در حال تحصیل می باشند دانش کافی جهت انجام تحقیقات دانشجویی را ندارند بنابراین چنین افرادی می توانند با مشورت دوستان مراکزی را پیدا کنند که در زمینه تحقیقات دانشجویی فعالیت دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، تحقیق عملیاتی است که به صورت کاملا برنامه ریزی شده می باشد که جهت شناخت مسائل مبهم انجام می گیرد. در این مقاله به شرح تحقیقات دانشجویی می پردازیم و روش های تحقیق و اصول آن را شرح می دهیم.تحقیق باید براساس برنامه ای مشخص پیش برود و دارای نظم باشد و براساس یک برنامه ریزی دقیق به هدفی که از قبل تعیین شده برسد.

آشنایی با انواع روش های تحقیق

تحقیق از لحاظ لغوی به معنی یافتن و پیدا کردن آن چیزی است که به عنوان هدف مشخص شده باشد. در واقع فردی که یک پروژه تحقیق را انجام می دهد به دنبال آن است که اطلاعاتی را به دست آورد که با اهداف او سازگار باشد.

بنابراین این تحقیقات می تواند در پیدا کردن یک راه حل کمک کند تا افراد بتوانند بر پایه آن تصمیم بگیرند. تحقیقات می تواند در زمینه های متفاوتی باشد چه در دوره دانشگاهی و چه تحقیقات از نوع میدانی، در این مقاله به شرح تحقیقات دانشجویی می پردازیم و روش های تحقیق و اصول آن را شرح می دهیم.

تحقیق به معنای رسیدن به نتایجی که در طی گذراندن مراحلی به وجود می آید و دانش و علم شخص را افزایش می دهد. در واقع تحقیق علم رسیدن به اطلاعات جدید و نتایج می باشد و تحقیق علمی راه رسیدن به این نتیجه است. تحقیق باید با دقت و طی اصولی پیش برود و دارای نظم خاصی باشد، همچنین شخص مقابل باید به راحتی آن را درک کند. در ادامه انواع روش های تحقیق و پروژه های تحقیقاتی و همچنین ویژگی های یک تحقیق خوب به طور مختصر شرح داده می شود.

همیار پروژه، مرجع اصلی انجام تحقیق با جدیدترین روش‌های تحقیق
آَشنایی با تحقیق دانشجویی

روش های تحقیق

تحقیق عملیاتی است که به صورت کاملا برنامه ریزی شده می باشد که جهت شناخت مسائل مبهم انجام می گیرد. برای رسیدن به این اطلاعات روش هایی مورد استفاده قرار می گیرند که از آن به عنوان روش های تحقیق یاد می شود و نحوه رسیدن به آن هدف مشخص شده را بیان می کند. در ذیل انواع روش ها تحقیق به طور مفید و مختصر شرح داده می شود.

تحقیق اکتشافی: این تحقیق در واقع تلاشی است جهت اینکه ثابت شود یک پدیده یا نظریه وجود دارد یا خیر.

تحقیق توصیفی: شامل انجام آزمایشاتی است تا بدانیم یک پدیده چه تفاوتی با دیگر پدیده های دیگر دارد و توصیف کاملی از آن داده شود.

همیار پروژه، مرجع اصلی انجام تحقیق با جدیدترین روش‌های تحقیق

تحقیق علمی: انجام روش هایی است تا در برطرف کردن یک مشکل سهیم باشیم. روش های که بر اساس آن اهدافی که به دنبال آن هستیم تقسیم می شود که عبارتند از:

  •     تحقیق بنیادی
  •     تحقیق کاربردی
  •     تحقیق عملی
  •     تحقیق تجربی
  •     تحقیق تاریخی

آشنایی با اصول تحقیق

-   تحقیق باید براساس برنامه ای مشخص پیش برود و دارای نظم باشد و براساس یک برنامه ریزی دقیق به هدفی که از قبل تعیین شده برسد.

-  یک تحقیق خوب باید با آسانی قابل فهم و درک باشد و مخاطب بتواند مطالب آن را به طور منطقی دریابد.

-  ویژگی دیگر یک تحقیق خوب آن است که مطالب آن جدید و به روز باشد.

-  موضوعات تحقیق باید به صورت ساده بیان شود و دارای مطالب اضافی و حاشیه ای نباشد.

- تحقیق باید به گونه ای باشد که شخصی که آن را مطالعه می کند با اطلاعات آن دچار سردرگمی نشود و رعایت اصول تحقیق در همه پروژه ها ضروری است.

همیار پروژه، مرجع اصلی انجام تحقیق با جدیدترین روش‌های تحقیق

آشنایی با اصول تحقیق در دوران دانشجویی

پروژه های دانشجویی چیست؟

در اکثر دانشگاه ها پس از طی واحد‌ های مشخص شده در آخرین ترم دانشگاه واحدی وجود دارد که دانشجویان با انجام پروژه های دانشجویی و ارائه آن واحد را باید پاس کنند. با این تفاسیر دانشجویان لازم است قبل از آنکه این واحد را انتخاب کنند نکاتی را مد نظر قرار دهند.

ابتدا لازم است موضوع تحقیق را مشخص کنند و به سراغ موضوعاتی بروند که علاقمند به آن باشند و از ادامه تحقیق خسته نشوند.

در مرحله بعدی لازم است که استاد راهنما و مشاور خود را انتخاب کنید، تا بتوانید از سواد و علم آنها نیز بهره مند شوند. درباره موضوع مورد علاقه تان با آنها مشورت کنید و از راهکارهای پیشنهادی او استفاده نمایید.

شیوه کار استاد های راهنما را بسنجید و ببینید کدام یک از آنها می تواند شما را بهتر در موضوع تحقیق راهنمایی کند.

بعد از آن که موضوع تحقیق مشخص شد و نسبت به انتخاب استاد و مشاور راهنما اقدام کردید باید به دنبال روش های تحقیق جهت جمع آوری اطلاعات درباره موضوع تحقیق تان باشید.

در مرحله بعد هنگامی که مطالب تان آماده شد و روش های تحقیق را مشخص کردید نوشتن آن را شروع کنید و در حین انجام تحقیقات از برنامه های دیگر نیز استفاده کنید. اکثر مطالب را می توانید از گوگل نیز جستجو کنید. بعد از انجام تحقیق دانشجویی با ارائه آن در حضور استاد راهنما و مشاور تحصیلی این واحد را بگذرانید.

اقداماتی که برای یک تحقیق خوب باید انجام داد؟

اما گاهی نیز پیش می آید که خود دانشجو نمی تواند پروژه تحقیقی خود را انجام دهد. در این صورت می تواند از افرادی که در این زمینه کار می کنند کمک بگیرد و با راهنمایی آنها تحقیق خود را به دانشگاه ارائه دهد.ما یک تحقیق اصولی را برای شما انجام خواهیم داد تا بتوانید بصورت حرفه ای انجام آن را نیز فراگیرید.

برای انجام یک تحقیق خوب باید ابتدا منابع خوبی را انتخاب نمود.غالبا منابع خوب منابع مرجع و مقالات بروز هستند.ترجمه مقالاتی از بهترین مجلات می تواند بهترین گزینه برای انجام ی تحقیق عالی باشد.

مورد بعدی خلاصه کردن مواردی که در مراجع دیده می شود و برداشت ماحصل تحقیق های گذشته

گام سوم نتیجه گیری و ارائه چیزی که هدف تحقیق است.

جمع آوری و ارائه تحقیق غالبا با چه نرم افزارهایی انجام می شود؟

نرم افزارهای کاربردی در حوزه جمع آوری و ارائه تحقیق زیاد هستند اما نرم افزار word ، پاورپوینت و لاتکس بیشترین استفاده را در این بین دارند.انجام تحقیق بصورت پاورپوینت در ارائه مطالب در دانشگاه ، کلاس ،سمینار ، همایش و ... بسیار بکارگیری می شود که دلیل آن امکانات بسیار خوبی است که این نرم افزار ارائه می کند.

انجام تحقیق رشته های مختلف توسط سایت همیارپروژه:

اکثر دانشجویانی که در دانشگاه ها در حال تحصیل می باشند دانش کافی جهت انجام تحقیقات دانشجویی را ندارند بنابراین چنین افرادی می توانند با مشورت دوستان مراکزی را پیدا کنند که در زمینه تحقیقات دانشجویی فعالیت دارند. این مراکز انواع تحقیق را در رشته مختلف انجام می دهند. این تحقیقات در رشته های مختلف متفاوت است این پرواز انواع تحقیقات را در هر زمینه ای و با هر موضوعی و متناسب با رشته تحصیلی انجام می دهند. به عنوان مثال در یک رشته عملی اطلاعاتی که در آن استفاده می شود و روش هایی که تحقیق بر اساس آن انجام می گیرد با دیگر رشته ها متفاوت می باشد. همچنین نوع نرم افزاری که برای یک رشته خاص مورد استفاده قرار می گیرد متفاوت با دیگر رشته ها باشد. بنابراین تحقیق در رشته های مختلف بستگی به نوع رشته و روش های به کار گرفته شده در روند امر تحقیق می باشد. بنابراین در پاسخ به سوال تحقیق رشته های مختلف چگونه است می توان این گونه گفت که در هر رشته ای از روش های تحقیق خاصی استفاده می شود و بستگی به نوع رشته دارد. سایت های گوناگونی وجود دارند که انواع تحقیقات دانشجویی و تحقیق فوری را انجام می دهند.

سایت همیارپروژه با داشتن صدها مجری متخصص در حوزه انجام تحقیق در رشته های مختلف آماده انجام پروژه های تحقیقاتی شما عزیزان می باشد.جهت سفارش پروژه با شماره 09117983709 تماس بگیرید و یا به تلگرام و یا واتساپ همین شماره پیام دهید.

همیارپروژه را در گوگل جستجو کنید و رزومه ما را ببینید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شیعه جعفری
مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف / اعتراض دانشجویان شریف / جذب ۷۲ هزار معلم از طریق آزمون‌های استخدامی
مرکز تولید مشروبات الکلی در رژیم‌ صهیونیستی هک شد
لیست انتخاباتی شورای وحدت منتشر شد
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده
شگفت‌زدگی فعال اقتصادی چینی از پیشرفت‌ دانش‌بنیان‌ها در حوزه انرژی خورشیدی
بیش از ۴۰ درصد رای‌دهندگان آمریکایی جنگ داخلی را محتمل می‌دانند
شهادت ۳ شهروند ترکیه‌ای از سوی رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر
پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه بدلیل اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین
تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
۲۰۰ بازداشت فقط در یکی از دانشگاه‌های امریکا
یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری/ شهادت ۱۸ فلسطینی
بمباران بامدادی رفح در جنوب نوار غزه/ شهادت شماری از فلسطینیان
دانشگاه «ساینس‌پو» فرانسه به دلیل اعتراضات تعطیل شد
سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال طول می‌کشد
آمریکا: ایران در حال دور زدن تحریم‌ها و فروش نفت است
مربع مدعیان صعود به لیگ برتر+جدول لیگ
پیام خداحافظی خطیر: برای ۵ فینال باقی مانده هم قسم شویم
تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب آغاز شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top