تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/03/03 - 08:58
کد خبر: 396102

تقویت لیسنینگ انگلیسی تا سطح فوق پیشرفته با چهار تکنیک!

البته میدانم که از نظر شما مهم ترین مهارت زبان انگلیسی همان مهارت مکالمه است که اکثرا هم با آن مشکل داریم! ولی مطمئن باشید که این دو مهارت یعنی لیسنینگ و اسپیکینگ به طور مستقیم با هم در ارتباط بوده و ضعف یا قوت هرکدام روی دیگری هم اثر می‌گذارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، گوش دادن یا همان لیسنینگ کلید و رمز دستیابی به یک مکالمه موفق و روان است. بدون تقویت لیسنینگ انگلیسی خود نمی‌توانید سخنان مخاطب خود را به خوبی درک کنید و در نتیجه از همین ابتدای راه برای برقرار کردن یک مکالمه روان دچار مشکل می‌شوید.

حتی اگر میخواهید کلاس زبان خصوصی هم بروید، از مهم ترین معیار های شما برای انتخاب یک کلاس
آموزش زبان انگلیسی تضمینی خصوصی باید توجه و تاکید آن کلاس به مبحث تقویت لیسنینگ به طور موثر و صحیح باشد.

اگر بخواهم از بین مهارت های چهار گانه زبان انگلیسی شامل مکامه، شنیدار، خواندن و نوشتن، یکی را انتخاب کنیم، منطقی است اگر انتخاب ما مهارت لیسنینگ یا همان شنیدار باشد.

و البته میدانم که از نظر شما مهم  ترین مهارت زبان انگلیسی همان مهارت مکالمه است که اکثرا هم با آن مشکل داریم! ولی مطمئن باشید که این دو مهارت یعنی لیسنینگ و اسپیکینگ به طور مستقیم با هم در ارتباط بوده و ضعف یا قوت هرکدام روی دیگری هم اثر می‌گذارد.

پس اگر خواستار مکالمه روان هستید، به شدت باید به فکر تقویت لیسنینگ انگلیسی خود باشید.

تقویت لیسنینگ انگلیسی تا سطح فوق پیشرفته با چهار تکنیک!

نمی‌دانم در کلاس زبان آنلاین یا حضوری شرکت می‌کنید یا نه؛ یا اینکه برای تقویت مهارت های خود معلم خصوصی زبان دارید یا خیر! در هر صورت تقویت این مهارت باید جزو اولویت های اصلی شما باشد. البته اگر بتوانید یک کلاس تدریس زبان انگلیسی تضمینی خوب پیدا کنید، حتما میتوانید در این مسیر بسیار برای شما کمک کننده باشد.

در این مقاله به نکات و ترفند های بسیار مهمی برای تقویت مهارت شنیداری شما اشاره می‌کنیم.

 

به صدای خودتان گوش دهید!

این شاید اولین، آسان ترین و در عین حال مهم ترین اقدام برای تقویت لیسنینگ زبان انگلیسی شما باشد.

اگر به نظرتان روش خوب و یا موثری نیست بدانید که سخت در اشتباهید! چون هم تمرین مکالمه کرده اید و هم با گوش دادن به صدای خودتان یک تمرین لیسنینگ داشته اید. از طرف دیگر موجب تقویت تلفظ هم میشود چون میتوانید با مقایسه صدای خود با انگلیسی زبانان، به اشتباهات تلفظی و حتی لهجه ای خود پی ببرید.

این کار همچنین به شدت میتوانید موجب بهبود و تقویت دایره لغات انگلیسی شما شود. چرا که در این صحبت کردن ها به لغات و جملات بسیاری برمی‌خورید که معادل انگلیسی انهارا نمی‌دانید و مجبور میشوید انهارا یاد بگیرید.

پس این کار را میتوانیم یک تمرین ترکیبی بدانیم که با تمرکز بیشتر بر روی تقویت مهارت شنیداری انگلیسی، سایر مهارت های زبانی شما را هم به شدت تقویت میکند.

 

روشی بهتر از رونوشت کردن یا ترنسکرایب پیدا نمی‌کنید!

این روش به طور خلاصه یعنی به یک فایل صوتی و یا تصویری تقویت لیسنینگ گوش دهیم سپس همزمان هر آنچه را که می‌شنویم، یادداشت کنیم و سعی کنیم عینا همان هارا بنویسیم. با این روش شگفت انگیز، برای اولین بار در یکی از سایت های موفق آموزش   آنلاین زبان انگلیسی به اسم انگلیشدان و به آدرس englishdon.ir مواجه شدیم که توجه مارو به میزان زیادی به خود جلب نمود.

انگلیشدان که خود مجری دوره های آنلاین زبان انگلیسی است، این کار را بهترین روش برای تقویت لیسنینگ و مورد تاکید خود معرفی کرده بود.

 در ابتدای کار ممکن است این کار برایتان سخت باشد و فقط بتوانید سه یا حتی دو کلمه را یادداشت کنید اما اگر به طور مستمر اینکار را انجام دهید خواهید دید که پس از زمان خیلی کمی می توانید یک و یا حتی دو جمله را بطور کامل گوش داده و بعد آن را بنویسید و پیشرفت خود را مشاهده کنید.

 پس از امروز یادمان باشد که اینکه یک فایل صوتی لیسنینگ انگلیسی را گوش دهیم و متوجه معنی کلی و یا حتی جزئی تر آن بشویم کافی نبوده و باید روش های مختلف و موثری را روی آن پیاده کنیم تا بتوانیم از یک فایل حتی 1 دقیقه ای تقویت لیسنینگ، بیشترین میزان بازدهی را داشته باشیم.

در این روش جاهایی را که متوجه نمیشوید را خالی بگذارید و بعدا از روی متن اصلی آن ایرادات خود را پیدا کنید.

تقویت لیسنینگ انگلیسی تا سطح فوق پیشرفته با چهار تکنیک!

باید استمرار داشته باشید

اصلا بدون استمرار هم مگر می‌شود چیزی یاد گرفت؟!

یکی از بهترین روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید لیسنینگ زبان انگلیسی خود را تقویت کنید، این است که هر روز حداقل چند دقیقه را  به این کار اختصاص دهید. حتی اگر به صورت غیر فعال و با توجه کم باشد موثر است؛ یعنی مثلا انجام تمرینات گوش دادن زمانی که در حال رانندگی هستید!

 یادتان باشد که از این کار غافل نشوید. مستمر بودن این کار به طور ناخودآگاه تاثیر بسیار زیادی بر روی درک شما از منابع زبان انگلیسی می‌گذرد و به شما کمک می‌کند تا دایره لغات زبان انگلیسی تان افزایش پیدا کند و به صورت ناخودآگاه تلفظ زبان انگلیسی شما تقویت شود و از طرف دیگر، مکالمه انگلیسی شما هم خوب می‌شود!

 اما جدای از این‌ها مدام گوش کردن به لیسنینگ های زبان انگلیسی، اعم از پادکست زبان انگلیسی و یا حتی تماشا کردن فیلم و سریال به زبان انگلیسی، به شما این امکان را می‌دهد تا پس از مدت کوتاهی به راحتی متوجه صحبت کردن افراد انگلیسی زبان بشوید و این موضوع علاوه بر تقویت لیسنینگ شما، به شدت موجب افزایش اعتماد به نفس شما هم ‌می‌شود که اصلی اساسی در یادگیری و آموزش زبان انگلیسی است.

در ابتدا شاید انجام هرروزه تمرینات لیسنینگ برای شما سخت باشد ولی با استمرار در انجام آن و قوی تر شدن به صورت مستمر، این کار برایتان نه تنها سخت نیست بلکه شیرین خواهد شد.

 

در یک کلاس آنلاین زبان انگلیسی شرکت کنید!

شرکت در کلاس های آموزش زبان انگلیسی حتما میتوانید بازدهی شما را در تقویت زبان انگلیسی افزایش دهد به خصوص کلاس های تدریس خصوصی زبان که اغلب از بهترین اساتید زبان انگلیسی استفاده کرده و میتوانند راهنمایی عالی برای شما در مسیر یادگیری زبان انگلیسی باشند. و اما چرا کلاس زبان آنلاین؟‌ چون دیگر بهانه هایی از قبیل نداشتن وقت برای شرکت در کلاس زبان را نخواهید داشت!

بعد از گشت و گذار های ما در سطح وب جهت بررسی و آنالیز دوره های آنلاین زبان انگلیسی جهت معرفی بهترین ها به شما که تا انتهای مقاله را با همراه بوده اید، کلاس آنلاین زبان انگلیسی انگلیشدان توجه ما را به خود جلب نمود.

انگلیشدان تمام آنچه موجب ارائه‌ی یک کیفیت قابل توجه به زبان‌آموز است را در کلاس‌های تدریس آنلاین زبان خود ایجاد کرده است؛ همچون پشتیبانی ها تمام وقت، اساتید مجرب، ضمانت کیفیت و...

خب این عوامل در کنار هم موجب میشوند که تقویت مهارت های زبانی شما به خصوص مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ در کمترین زمان ممکن رخ داده و از اتلاف وقت و هزینه های شما جلوگیری شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازنمایی سروده رهبر انقلاب در تابلوی نقاش مطرح کشور +عکس
پایان جنجال و نگرانی بزرگ نکونام در استقلال
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
اینفوگرافیک/آمار داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید +فیلم
پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
جزییات حادثه حریق در انبار دارویی بیمارستان امام حسین (ع) تهران
آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور
خبر خوش آسیایی برای هواداران پرسپولیس
افشاگری خبرنگار بی‌بی‌سی درباره اسرائیل +فیلم
سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
کارگران به دیدار رهبرانقلاب می‌روند ‌
هشدار جدی امیرعبداللهیان به اتحادیه اروپا
سردار رادان:‌ برخورد با کشف حجاب با قوت ادامه دارد
صادرات گاز به پاکستان از سرگرفته می شود؟
درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده +فیلم
آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top