تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/03/03 - 10:45
کد خبر: 396117

خرید و فروش انگشتر دست دوم و نو +نکات طلایی و مهم

اپلیکیشن و سایت 1 تا 2 نیازمندی رایگان و خرید و فروش جواهرات دست دوم و نو، شرایطی را فراهم کرده است تا همه افراد بتوانند به راحتی زیورالات و جواهرات را عرضه یا تهیه کنند. شما به راحتی می توانید انگشتر مورد نظرتان را در سایت یک تا دو پیدا کنید یا انگشتر خود را برای فروش بگذارید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، خرید و فروش انگشتر دست دوم و نو از جمله کارهایی است که برای بسیاری از افراد فرایند زمان‌بر و سختی محسوب می‌شود. بیشتر افراد آشنایی چندانی با انواع نگین انگشتر، روش تشخیص انگشتر دست ساز و ماشینی و... ندارند و با توجه به تعداد زیاد گزینه‌های موجود، برای انگشتر دست دوم یا انگشتر نو دچار سردرگمی می‌شوند. اما چنین فرایندی می‌تواند بسیار ساده‌تر شود. با دنبال کردن نکته‌هایی که در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، خرید و فروش انگشتر دست دوم و نو به کار بسیار آسان‌تری بدل می‌شود.

خرید و فروش انگشتر دست دوم و نو +نکات طلایی و مهم

در هنگام خرید و فروش انگشتر دست دوم و نو، به این نکات دقت کنید

چرا تشخیص دادن اصل بودن سنگ انگشتر مهم است؟

مسلماً نمی خواهید زمانی که پول یک سنگ اصل و طبیعی را می پردازید چیزی که دریافت می کنید یک قطعه نگین مصنوعی و بی ارزش باشد. بهترین روش تشخیص سنگ انگشتر اصل از بدل این است که به گوهرشناس مراجعه کنید. شاید پیدا کردن یک گوهرشناس معتبر کار راحتی نباشد. اما روش هایی دیگری هم وجود دارد که یک شخص بی تجربه می تواند با استفاده از روش ها سنگ تقلبی را از سنگ اصل تا حدودی تشخیص بدهد. همه سنگ هایی که در طبیعت هستن، دارای ویژگی های فیزیکی و شیمیایی خاص خود هستند؛ که هر فردی می تواند با کمک اطلاعات به ثبت رسیده از کانی ها و بر اساس ویژگی های ظاهری درمورد اصالت و مرغوبیت نگین انگشتر مورد نظرشان تا حدودی یقین پیدا کند. برای اینکه تا حدودی بتوانید سنگ های اصل را تشخیص بدهید باید درمورد روش تشخیص اصل بودن سنگ مورد نظرتان در اینترنت جستجو کنید و مطالب آموزش تشخیص نگین انگشتر اصل را مطالعه کنید. با تشخیص اصل بودن نگین انگشتر مورد نظرتان علاوه بر خرید انگشتری با نگین اصل، هر زمان هم بخواهید انگشتر خود را بفروشید، با خیال آسوده تضمین می کنید که انگشتر شما اصل است و میتوانید انگشتر را به خریدار با قیمت مناسب بفروشید. اگر علاقه زیادی به زیورآلات و جواهرات دارید پیشنهاد می کنیم که با خواندن اخبار جواهرات خود را بروز نگهدارید.

نکته: مطمعن ترین روش تشخیص سنگ انگشتر اصل مراجعه حضوری به یک جواهرشناس شناخته شده است. بهتر است در زمان خرید انگشتر از سایت های نیازمندی آنلاین، یک نفر که تجربه خرید و فروش انگشتر دست دوم و نو را دارد، همراه شما باشد. یا اینکه قبل از پرداخت وجه، همراه فروشنده بصورت حضوری پیش یک جواهرشناس معتبر بروید تا اصل بودن سنگ انگشتر را تایید کند.

برای مثال اگر قصد خرید انگشتر عقیق اصل را دارید برای تشخیص عقیق اصل از عقیق تقلبی، بهترین گزینه بردن انگشتر همراه با فروشنده بصورت حضوری پیش یک گوهرشناس معتبر است تا مطمعن شوید سنگ عقیقی که روی رکاب قرار دارد عقیق طبیعی و اصل است.

چرا دانستن سایز انگشتر برای خرید و فروش مهم است؟

خریدن انگشتر دست دوم و نو می تواند اشتباه باشد، اگر در مورد سایز انگشتر خود مطمئن نباشید. چون علاوه بر پولی که برای خرید انگشتر می پردازید، باید مبلغی هم برای سایز کردن انگشتر برای دست خود به جواهرساز بپردازید و حتی بعضی مواقع چون انگشتر را خیلی بزرگ یا کوچک خریدید، زمانی که انگشتر سایز دست شما می شود چون تغییر سایز زیادی داشته است ظاهر و شکل اولیه خود را از دست می دهد.

شاید شما بگویید که برای گرفتن سایز انگشتر به نزدیک ترین انگشتر فروشی می روم و سایز انگشت خودم را سوال می کنم. کاملا درسته یک جواهرساز می‌تواند به شما سایز انگشتر را بگوید، اما همیشه و در هر زمان جواهرساز در دسترس نیست. پس چگونه سایز انگشتر را پیدا کنیم؟ خوشبختانه شما می توانید در خانه با استفاده از یک کاغذ، خط کش، چسب و قیچی، سایز انگشتر مناسب دست خود را بسیار دقیق بدست بیاورید.

خرید و فروش انگشتر دست دوم و نو +نکات طلایی و مهم

این روزها دیگر هر کسی، به نوبه ی خود، خریدار حرفه ای به حساب می آید و با یک نگاه می تواند فروشنده های معتبر و قابل اعتماد را تشخیص دهد اما با این حال از آن جایی که افتادن هر اتفاقی بعید نیست، ممکن است، با توجه نکردن به راهنمای خرید امن انگشتر در زمان معامله حضوری، انگشتری تقلبی بخرید یا بلعکس با رعایت این نکات در هنگام خرید و فروش انگشتر دست دوم و نو تجربه ای خوب داشته باشید. با به خاطر سپردن نکات طلایی خرید امن که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، خرید و فروش زیورآلاتی مانند انگشتر به کار بسیار آسان‌تری بدل می‌شود.

معامله حضوری: امن‌ترین راه معامله انگشتر

  • معامله و پرداخت حضوری: امن‌ترین و بهترین راه خرید، معاملهٔ حضوری است. یعنی خریدار در ملاقات حضوری با فروشنده، انگشتر دست دوم یا انگشتر نو را ببیند، بررسی کند و همان زمان مبلغ را پرداخت نماید. هرگز بعد از تحویل انگشتر، پرداخت مبلغ را به زمان دیگری موکول نکنید. 
  • شواهد معامله: بهتر است هنگام خرید انگشتر دست دوم و نو، رسید کتبی معتبر و در صورت داشتن شناسنامه، آن را از فروشنده دریافت کنید.

نکات مهم در انتقال وجه

  • پرداخت اینترنتی و کارت به کارت: در صورت پرداخت اینترنتی یا کارت به کارت، به دیدن رسید پرداخت اکتفا نکنید. قبل از تحویل انگشتر، شخصاً از وارد شدن مبلغ به حسابتان مطمئن شوید.
  • چک و سفته: چک و سفته ممکن است نقد نشوند. برای کسب اطلاعات بیشتر، به قوانین رسمی چک رجوع کنید.
  • چک رمزدار بانکی: در صورت دریافت چک‌های رمزدار بانکی، با مراجعه به بانک مورد نظر، از اصالت آن مطمئن شوید.

نکات مهم پیش از معامله

  • بیعانه ندهید: هرگز پیش از دریافت زیورآلات یا جواهرات، هزینه‌ای تحت عنوان بیعانه، شیرینی، رزرو و… پرداخت نکنید. در صورتی که فروشنده از شما درخواست بیعانه کرد، لطفاً مورد را از طریق «گزارش مشکل آگهی» به پشتیبانی سایت ها اطلاع بدهید.
  • ذخیرهٔ اطلاعات: اطلاعات فروشنده و آگهی را حتماً ذخیره کنید تا در صورت نیاز، دسترسی سریع داشته باشید.
  • امنیت در ملاقات: اگر می‌خواهید مبلغ قابل توجهی به کسی که نمی‌شناسید بپردازید یا انگشتر گران قیمتی را با خود حمل کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً کسی همراه شما باشد. در غیر این صورت، فردی را در جریان جزئیات مکان و زمان ملاقات و مشخصات طرف مقابل بگذارید.
  • درخواست فاکتور خرید: در مورد برخی کالاها مثل طلا و جواهر، بهتر است از فروشنده بخواهید فاکتور خرید را به همراه داشته باشد.

*امکان معامله حضوری وجود ندارد؟ به این نکات دقت کنید*

  • اطمینان از کالا: قبل از دیدن انگشتر و بررسی مشخصات مورد نظرتان، مبلغی پرداخت نکنید.
  • دریافت مبلغ: برای پیگیری واریز مبلغ، حتماً حساب خود را چک کنید و به تصویر فیش پرداختی و رسید پرداخت اینترنتی اعتماد نکنید.
  • تصاویر و اطلاعات کالا: از فروشنده بخواهید تصاویر واضح و اطلاعات کافی از انگشتر دست دوم یا نو را در اختیار شما بگذارد.
  • پرهیز از اعتماد بی‌جا: ارائه کردن اطلاعات شخصی مانند آدرس، شمارهٔ تلفن ثابت، اطلاعات حساب بانکی، شناسهٔ شبکه های اجتماعی و… معیاری برای اعتماد کردن به طرف مقابل نیست. چون ممکن است از اطلاعات شخص دیگری سوء استفاده شده باشد.
  • خرید پستی: در خرید پستی، شما قبل از اطمینان از صحت کالا، هزینه را پرداخت می‌کنید. این روش بدون خطر نیست و این روش را توصیه نمی‌کنیم.
  • مغایرت انگشتر با اطلاعات آگهی: در صورت مطابق‌ نبودن مشخصات انگشتر دست دوم یا نو با مشخصات ذکر شده توسط فروشنده، انگشتر را بلافاصله برگشت دهید و نزد خود نگه ندارید.

*زنگ خطرها در معامله انگشتر: زمانی که باید بیشتر احتیاط کنید*

  • قیمت و شرایط ارائه شده بیش از حد عالی به نظر می رسد.
  • درخواست بیعانه قبل از دریافت انگشتر، به هر عنوانی توسط فروشنده پیشنهاد شود.
  • فروشنده اطلاعات شفاف و کاملی درباره انگشتر ارائه نمی‌کند.
  • طرف مقابل بدون دلیل منطقی درخواست معاملهٔ حضوری را رد کند.
  • طرف مقابل بدون دلیل منطقی اطلاعات شخصی یا حساب بانکی شما را می‌پرسد.
  • خریدار بخواهد بدون دیدن انگشتر، آن را با قیمت عالی بخرد.
  • آگهی‌دهنده خود را از فروشندگان معتبر و تأیید شده معرفی می‌کند.

با به خاطر سپردن راهنمای خرید امن انگشتر دست دوم و نو و مطالعه درمورد روش تشخیص سنگ انگشتر اصل، نحوه تشخیص انگشتر دست ساز و ماشینی ، خواندن اخبار جواهرات و... علاوه بر افزایش دانش خود در زمینه ی زیورآلات و جواهرات می توانید صاحب یک انگشتر نو یا انگشتر دست دوم بسیار زیبا شوید.

خرید و فروش انگشتر دست دوم و نو +نکات طلایی و مهم

اپلیکیشن و سایت خرید و فروش انگشتر دست دوم و نو

اپلیکیشن و سایت 1 تا 2 نیازمندی رایگان و خرید و فروش جواهرات دست دوم و نو، شرایطی را فراهم کرده است تا همه افراد بتوانند به راحتی زیورالات و جواهرات را عرضه یا تهیه کنند. شما به راحتی می توانید انگشتر مورد نظرتان را در سایت یک تا دو پیدا کنید یا انگشتر خود را برای فروش بگذارید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top