تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/03/03 - 14:47
کد خبر: 396156

مسئولان موضوع واکسن دانشجویان داروسازی علوم پزشکی آزاد را پیگیری کنند

مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی آزاد تهران گفت: دانشجویان دانشکده داروسازی علوم پزشکی آزاد، در انتظار دوز اول واکسن هستند که امیدواریم مسئولان پیگیر این موضوع باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، محمد شکیبا مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی آزاد تهران درباره واکسینه شدن دانشجویان این دانشکده گفت: با توجه به شرایط پر خطر کرونا و مراجعه اقشار مختلف جامعه به بیمارستان ها و داروخانه‌ها، نیاز فعالان سلامت به واکسن کرونا هر روز بیشتر احساس می‌شود از آنجا که دانشجویان دانشکده‌های پزشکی، داروسازی و پیراپزشکی و دندانپزشکی، هم گام با کادر درمان در عرصه سلامت تلاش می کنند، طبیعی است به واکسن نیاز دارند.

وی افزود: شنیده شده گاها به برخی از دانشجویان رشته های علوم پزشکی، واکسن داده نشده است. اما آقای احمد حیدری سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی رسما اعلام کرده اند، همه دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای سراسر کشور واکسینه شده‌اند. این گفته درحالی است که به عنوان مثال تنها در همین تهران در کنارگوش وزارت بهداشت،۲۲۰۰ دانشجو دانشکده داروسازی علوم پزشکی آزاد تهران، که روزانه در تماس مستقیم با بیماران قرار دارند، تنها چشم انتظار دوز اول  هستند این در حالی است که تمام دانشکده های داروسازی تزریق واکسن را شروع کرده اند و در مراحل انتهایی هستند.

شکیبا تصریح کرد: علی رغم پیگیری های فراوان بسیج دانشجویی در جهت تامین واکسن که وظیفه مسئولین دانشگاه است، هیچگونه اطلاع رسانی برای پیگیری در این زمینه از طرف مسئولین دانشگاه دیده نشده و بسیج دانشجویی با دیدن اضطراب و نگرانی دانشجویان علوم پزشکی از یک سو و عدم تامین واکسن از سوی دیگر، باید شاهد این گونه خبرها نیز باشد که تنها دستاورد آن آزرده کردن دانشجویان علوم پزشکی است که هنوز حتی دوز اول را هم دریافت نکرده اند؛ به راستی تمام دانشجویان پزشکی واکسینه شده اند؟!

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی پیگیری های مداومی از وزارت بهداشت تا کمیسیون بهداشت مجلس، انجام داده اما عدم همراهی مسئولین دانشگاه آزاد، مانع از رفع انسداد مسیر تامین واکسن سهمیه دانشکده های داروسازی، پزشکی و ... در دانشگاه علوم پزشکی ایران شده است. 

 مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی آزاد تهران اضافه کرد: بهتر بود ریاست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، نسبت به این صحبت سخنگوی دانشگاه آزاد مبنی بر واکسینه شدن تمام دانشجویان علوم پزشکی واکنشی نشان می دادند همچنین درخواست ما این است که از هر طریق ممکن در پیگیری آن مهم جدیت لازم را به کار ببندند.

وی گفت: بسیج دانشجویی علوم پزشکی آزاد تهران  دراین مسیر همچنان به پیگیری کرده و اطلاع رسانی ادامه خواهد داد تا به نتیجه برسد. 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top