تاریخ انتشار: شنبه 1400/03/08 - 14:10
کد خبر: 396602

داکت اسپلیت

هنگامی که به مراکز فروش داکت اسپلیت مراجعه می‌کنید فروشنده انواع مختلف آن را در برندهای گوناگون به شما معرفی خواهد کرد زیرا هر نوع از این محصول ظرفیت و عملکردهای متفاوتی دارد که می‌تواند روی قیمت داکت اسپلیت تاثیر بگذارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، پیشرفت فناوری‌ در حوزه‌های مختلف، کمک کرده تا دستگاه‌های متنوعی برای سیستم سرمایش و گرمایش تولید شوند که یکی از آن‌ها داکت اسپلیت می‌باشد. امروزه با توجه به استفاده از روش‌های خاص و متفاوت در ساخت بناهای مختلف، مهندسان و متخصصان این حوزه ترجیح می‌دهند بر اساس مولفه‌های خاصی همچون موقعیت جغرافیایی، نوع بنا و همچنین متراژ آن، از سیستم‌های گرمایش و سرمایش متنوعی استفاده نمایند. در این مطلب شما را با داکت اسپلیت و نحوه کارایی و ساختار آن آشنا خواهیم کرد. همچنین به شما خواهیم گفت چنانچه قصد خرید داکت اسپلیت برای خانه و یا محیط کار خود دارید باید چه نکاتی را مدنظر قرار دهید و در انتها نیز یکی از مراکز فروش داکت اسپلیت را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید قیمت داکت اسپلیت را متناسب با نوع و کارایی آن استعلام نمایید.

داکت اسپلیت چیست و چه ساختاری دارد؟

داکت اسپلیت Ducted Split Air Conditioning در حال حاضر یکی از رایج‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع در دنیا به شمار می‌آید که برای تولید هوای گرم در فصل زمستان و تولید هوای خنک در روزهای گرم سال می‌توان از آن استفاده کرد و در واقع کارکردی دو جانبه دارد. برای ساختمان‌های مسکونی و همچنین محیط‌های کاری، اداری و تجاری می‌توان از داکت اسپلیت استفاده کرد اما برای ساختمان‌های بزرگ که مساحت و وسعت بیشتری دارند، پیشنهاد می‌کنیم از سیستم‌ها و تاسیسات صنعتی برای این منظور استفاده شود. 

داکت اسپلیت از یک هواساز و کندانسور تشکیل یافته که با استفاده از لوله‌های مسی به یکدیگر متصل شده‌اند. بعضی از افراد مدل طراحی و کارایی آن را شبیه به کولرهای خانگی تشبیه می‌کنند در حالی که اینگونه نیست و کولر تنها هوا را خنک می‌کند در حالی که این دستگاه همان طور که پیشتر اشاره کردیم جهت تولید هوای گرم و سرد مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخش کندانسور این دستگاه دارای قطعاتی شامل پروانه، کمپرسور، دینام و .. می‌شود و قسمت هواساز نیز از بخش‌های فیلتر، سینی، کویل، دینام، اوپراتور، پروانه تشکیل شده است.

پس از خرید داکت اسپلیت لازم است برای راه‌اندازی آن بخش هواساز دستگاه درون سقف نصب شود و سپس کانال کشی از این قسمت شروع شده و به داخل اتاق‌ها و فضاهایی که نیاز به سیستم گرمایش و سرمایش دارد کشیده شود تا بتواند هوا را انتقال دهد. عملکرد این دستگاه به گونه‌ای است که آن را از اسپیلت‌های معمولی که به کولرگازی معروفند نیز جدا می‌کند، زیرا برای انتقال هوا در داکت اسپلیت از کانال‌های تهویه استفاده شده و این مورد باعث می‌شود که هوای گرم و سرد به صورت یکسان و متوازن در همه قسمت‌های محیط پخش شود و با کولرگازی که تنها همان قسمتی که در آن قرار دارد را خنک و یا گرم می‌کند، متفاوت شود.

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت

برای آشنایی با انواع داکت اسپلیت باید اشاره شود که متناسب با مدل کارکرد بخش کمپرسور دو نوع مختلف را شامل می‌شود که در ادامه به معرفی هر یک خواهیم پرداخت.

  • داکت اسپلیت با کمپرسور دور ثابت

این نوع از داکت اسپلیت همان طور که از نامش پیداست، با دور ثابت کمپرسور کار می‌کند. از ویژگی‌های داکت اسپلیت با کمپرسور دور ثابت می‌توان به این موارد اشاره کرد که برای تولید هوای سرد یا گرم مصرف برق ثابتی دارد و هنگامی که دمای محیط را به اندازه دلخواه برساند به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود.

پس از این اگر دمای هوا با آن چه کاربر تنظیم کرده متفاوت شود، دستگاه دوباره روشن شده و با مصرف همان میزان برق ثابت، دمای هوا را تنظیم می‌کند. بنابراین هنگام خرید داکت اسپلیت سعی کنید اطلاعات کاملی را از کارکرد دستگاهی که به شما پیشنهاد می‌شود بدست آورید تا هنگام استفاده از کارکرد آن راضی باشید. 

  • داکت اسپلیت اینورتر

از دیگر انواع داکت اسپلیت مدل اینورتر است که متناسب با میزان سرمایش و یا اختلاف دما در محیط، برق مصرف می‌کند و این مورد نیز توسط ترموستاتی که در ساختار دستگاه به کار رفته در گرفته می‌شود. به عنوان مثال برای خنک کردن فضای خانه‌ای که دمای آن 30 درجه است پس از روشن شدن اسپلیت، کمپرسور با مصرف برق درجه حرارت را به دمای مورد نظر می‌رساند و با نزدیک شدن به این دما، دور کمپرسور آرام آرام کم شده و در طی این عملکرد از میزان مصرف برق نیز کاسته می‌شود اما بر خلاف مدل قبلی کارکرد آن متوقف نشده و خاموش نمی‌شود.

داکت اسپلیت در دو نوع کارکردی که بالاتر به معرفی آن‌ها پرداختیم در برندهای مختلفی همچون سامسونگ، ال جی، هایسنس، تک الکتریک و داکت اسپلیت میتسوبیشی در بازار ایران موجود است و از قیمت‌های مختلفی برخوردار بوده و می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها از نمایندگی و یا مراکز فروش داکت اسپلیت اقدام نمایید.

مزایای استفاده از داکت اسپلیت

به طورکل داکت اسپلیت در هر نوعی که باشد با توجه به استفاده از هوای برگشت کمک می‌کند تا ضمن مصرف برق کمتر راندمان کاری بالایی داشته باشد و علاوه بر تامین سرمایش کافی، قدرت تولید گرمایش بسیار بالایی نیز دارد. همچنین از دیگر مزایای استفاده از داکت اسپلیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به جهت پنهان بودن زیر سقف دارای زیبایی بصری هستند.
  • نیازی به داشتن موتورخانه مرکزی و رادیاتورها و لوله کشی‌های اضافی و دست و پاگیر ندارید.
  • از فیلترهای قابل شست و شو برخوردارند و ضمن گرم یا خنک کردن هوا، آن را تصفیه کرده و از آلوگی پاک می‌کنند.
  • در مناطق جغرافیایی بسیار سرد و بسیار گرم قابل استفاده هستند.
  • به دلیل آن که بر اساس سیکل تبرید کار می‌کنند بخصوص در فصل تابستان به جهت تقطیر بخار آب موجود در هوا توسط کویل سرمایشی، میزان رطوبت هوا را کاهش می‌دهند.
  • فضای کمی را اشغال می‌کنند و مصرف برق کمتری نسبت به کولرگازی یا همان داکت اسپلیت معمولی دارند.
  • در طراحی آن‌ها از فناوری‌های روز استفاده شده و امکان تنظیم دمای خودکار دارند.
  • هوای تازه‌ بیرون را به داخل محیط می‌آورند.
  • هوای گرم یا سرد به اندازه یکسان و متوازن در قسمت‌های مختلف محیط پخش می‌شود.
  • به راحتی تعمیر می‌شوند و هزینه نگهداری آن‌ها پایین است.
  • طول عمر بالایی دارند.
  • امکان نصب یونیت خارجی روی پشت بام وجود دارد که کمک می‌کند فضای بالکن خانه شما اشغال نشود.

معایب استفاده از داکت اسپلیت

داکت اسپلیت

هر دستگاهی که ساخته می‌شود در کنار تمام مزایایی که دارد می‌تواند معایبی هم داشته باشد. داکت اسپلیت نیز از این قاعده مستثنی نیست و این شما هستید که هنگام خرید داکت اسپلیت در هر نوعی که باشد تصمیم می‌گیرید مزایای آن را در نظر داشته و نسبت به نصب و استفاده از آن اقدام نمایید. ما در ادامه به چند مورد از معایب این محصول نیز اشاره خواهیم کرد.

  • هنگام نصب در بعضی از ساختمان‌ها که محدودیت در نصب چنین دستگاه‌هایی دارند و یا از قبل جایگاهی برای آن در نظر گرفته نشده، ممکن است هزینه نصب افزایش یابد.
  • هنگامی که داکت اسپلیت را روشن می‌کنید تمامی اتاق‌ها، فضاها و راهروها از دمای یکسان برخوردار می‌شوند و ممکن است این قابلیت در برخی موارد مورد نظر کاربر نباشد.
  • مصرف برق آن نسبت به داکت اسپلیت معمولی و کولرهای آبی کمتر است اما نسبت به چیلر و مینی چیلر مصرف برق بیشتری دارد.
  • صدای نسبتا زیادی دارد و برای مکان‌هایی که نیاز به آرامش در آن‌ها وجود دارد توصیه نمی‌شود.

از داکت اسپلیت در چه مکان‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

به جهت ساخت این دستگاه در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف، می‌توان از این محصول برای تهویه مطبوع و سیستم سرماساز و گرماساز ساختمان‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم استفاده کرد.

  • خانه و ویلا
  • مراکز تجاری و فروشگاه‌ها
  • رستوران‌ها و کافی شاپ‌های بزرگ
  • مراکز اداری و شرکت‌ها
  • مراکز صنعتی، تولیدی و کارخانجات
  • مراکز بهداشتی درمانی، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها
  • مطب‌های پزشکی
  • هتل‌ها و مهمان پذیرها

قیمت داکت اسپلیت بر چه مبنایی محاسبه می‌شود؟

هنگامی که به مراکز فروش داکت اسپلیت مراجعه می‌کنید فروشنده انواع مختلف آن را در برندهای گوناگون به شما معرفی خواهد کرد زیرا هر نوع از این محصول ظرفیت‎ و عملکردهای متفاوتی دارد که می‌تواند روی قیمت داکت اسپلیت تاثیر بگذارد. بنابراین این شما هستید که در نهایت تصمیم می‌گیرید، چه نوع دستگاهی را برای خانه و یا محیط کار خود و با چه میزان قیمتی خریداری نمایید. لازم است هنگام خرید داکت اسپلیت به موضوع نوسانات دلار که متاثر از عوامل اقتصادی و سیاسی متعددی است توجه داشته باشید.

فروشگاه یکتا سیستم ایمن ایرانیان

 برای محیط شما مناسب باشد و در زمستان و تابستان هوایی مطبوع و دلپذیر را برای شما به ارمغان آورد، پس برای قدم آخر و انتخاب برند و خرید داکت اسپلیت مورد نظرتان به شما پیشنهاد می‌کنیم به مرکز فروش داکت اسپلیت یکتا سیستم مراجعه کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top