تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/03/09 - 10:45
کد خبر: 396699

ممنوعیت خرید و فروش دخانیات در اطراف دانشگاه تهران

معاون دانشجویی دانشگاه تهران در راستای اجرای دانشگاه بدون دخانیات از منع خرید و فروش دخانیات تا ۵۰۰ متری این دانشگاه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، سعید حبیبا، معاون دانشجویی دانشگاه تهران امروز در نشست تخصصی دانشگاه بدون دخانیات که به مناسبت روز جهانی بدون دخانیات به صورت مجازی و حضوری در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به مضرات مصرف دخانیات گفت: سالانه ۸ میلیون نفر به دلیل مصرف دخانیات فوت می‌کنند هر ۴ ثانیه یک نفر به دلیل مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهد ۷ میلیون نفر به دلیل استعمال مستقیم دخانیات و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به دلیل اینکه به صورت غیر مستقیم در معرض دود دخانیات قرار گرفته‌اند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: برای همین خیلی از کشور‌ها قوانین مربوط به منع مصرف دخانیات را تصویب کرده‌اند در کشور ما نیز سال ۸۵ قانون کنترل و مبارزه با دخانیات در امکان عمومی توسط مجلس تصویب شد.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه تهران در برنامه راهبردی ۵ ساله خود برنامه ریزی جامعی در ایجاد محیط سالم دانشگاهی پیش بینی کرده است.

وی افزود: ارکان دانشگاه بدون دخانیات در ۵ محور برنامه ریزی شده است که می‌توان به تدوین و ابلاغ خط و مشی دانشگاه بدون دخانیات، پیگیری و منع خرید و فروش دخانیات تا ۵۰۰ متری مرکز دانشگاهی، پیشگیری از مصرف دخانیات و تبلیغ آن و قطع مصرف دخانیات اشاره کرد.

حبیبا با اشاره با اقدامات صورت گرفته برای اجرایی شدن دانشگاه بدون دخانیات گفت: بودجه‌ای به این منظور تصویب شده است، اطلاع رسانی درباره دانشگاه بدون دخانیات انجام شده، لوگوی دانشگاه بدون دخانیات در سایت دانشگاه تهران ایجاد شده است، در سربرگ‌های دانشگاه، دانشگاه بدون دخانیات درج خواهد شد، یک صفحه در سایت دانشگاه به نام سایت دانشگاه بدون دخانیات ایجاد شده که اخبار مربوطه در آنجا بارگزاری می‌شود.

وی افزود: با معاونت آموزشی دانشگاه نیز هماهنگی شده که طی مذاکره با سازمان سنجش در دفترچه‌های کنکور، دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه بدون دخانیات معرفی شود تا دانشجویان با آگاهی از این مسئله که این دانشگاه، دانشگاهی بدون دخانیات است، اقدام به انتخاب رشته کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top