تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/03/10 - 13:39
کد خبر: 396848

نکات مهم درباره ویزای تحصیلی در کانادا

مجوز تحصیل شما 90 روز پس از اتمام برنامه تحصیلی شما باطل می شود، بنابراین اگر می خواهید پس از تحصیل در کانادا بمانید و به دنبال کار باشید، باید مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را دریافت کنید؛ این مجوز به مدت سه سال اعتبار دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، برای  تحصیل در کانادا، باید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کرد که  برای مدت تحصیل بتوانید در کانادا اقامت داشته باشید. در صورت داشتن اجازه تحصیل در کانادا اما اتمام زمان آن و در صورت تصمیم به ادامه تحصیل می توانید از داخل کانادا درخواست تجدید کنید. برای دانشجویان تمام وقتی که در یک موسسه آموزش عالی معتبر ثبت نام کرده اند، اجازه تحصیل همچنین به آنها امکان می دهد به صورت پاره وقت در دانشگاه کار کنند. همچنین ممکن است بتوانید در  خارج از دانشگاه کار کنید و پس از اتمام فارغ التحصیلی نیز برای مدتی در کانادا بمانید تا کار پیدا کنید.

نکات مهم درباره ویزای تحصیلی در کانادا

درخواست مجوز تحصیل در کانادا

شما می توانید مجوز تحصیل در کانادا را به صورت آنلاین از وب سایت Citizenship and Immigration Canada (CIC) دریافت  کنید. برای درخواست آنلاین، به کارت بانکی و یک سیستم برای ایجاد کپی الکترونیکی از اسناد پشتیبان (مانند اسکنر یا دوربین) نیاز دارید.

 

شرایط ویزای تحصیلی کانادا

برخی یا تمام موارد زیر ممکن است در مراحل اخذ ویزای تحصیلی متناسب با شرایط افراد لازم شود:

  • متقاضیان از اروپا، خاورمیانه یا آفریقا ممکن است نیاز به ارائه بیومتریک (عکس و اثر انگشت) داشته باشند.
  • برخی از متقاضیان نیز ممکن است قبل از ارسال درخواست خود، نیاز به معاینه پزشکی و یا بررسی های پلیس داشته باشند.اگر سابقه کیفری داشته باشید، قادر به دریافت ویزای تحصیلی کانادا نخواهید بود.
  • باید ثابت کنید که گذرنامه معتبری دارید که به شما امکان می دهد پس از اتمام دوره خود به کشور مبدا خود برگردید.
  • شرط دریافت ویزای تحصیلی کانادا همچنین اثبات تمکن مالی است.در حال حاضر این مبلغ 10،000 دلاربرای هر سال اقامت شما از سوی اداره مهاجرت کانادا اعلام شده است همچنین باید مطمئن شوید که پول کافی برای پرداخت هزینه حمل و نقل برای بازگشت به کشور خود را دارید. البته میزان تمکن مالی برای درخواست ویزای تحصیلی بسیار متفاوت است و برای اطلاع دقیق توصیه می شود با یک وکیل مهاجرتی باتجربه مشورت کنید.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا به شرح زیر است:

  • ابتدا باید یک نامه استاندارد پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر دریافت کنید. افرادی که قصد تحصیل در کبک را دارند نیز باید از دولت کبک برای دریافت گواهی قبولی، معروف به CAQ اقدام کنند.شما باید این مورد را قبل از اجازه درخواست مجوز تحصیل کسب کنید.
  • مرحله دوم دریافت بسته درخواست ویزای تحصیلی کانادا، یا از طریقوب سایت CIC  یا از طریق تماس با دفتر ویزای محلی یا سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود است.
  • برای دریافت بسته درخواست خود باید به چند سوال در مورد خود دروب سایت CIC پاسخ دهید .این سوالات تعیین می کند که آیا شما واجد شرایط درخواست آنلاین مجوز تحصیل در کانادا هستید و چه اسنادی را باید ارائه دهید؟
  • اگر واجد شرایط شناخته شوید، یک کد با اعتبار 60 روز دریافت خواهید کرد که برای ارائه آنلاین درخواست خود به آن نیاز خواهید داشت. مطمئن شوید که صفحه حاوی کد خود را برای مراحل بعدی چاپ کنید. این صفحه همچنین شامل راهنمای برنامه، برآورد مبلغ شهریه و لیستی از اسنادی است که باید با برنامه خود ارائه کنید و همچنین راهنمایی برای مراحل بعدی است.
  • هنگامی که آماده ارسال درخواست هستید، یک حساب MyCIC ایجاد کنید، در اینجا کد چک لیست شخصی خود را وارد می کنید. سپس چک لیست اسناد شخصی خود را دریافت می کنید که به شما امکان می دهد اسناد خود را در CIC بارگذاری و ارسال کنید. برای این کار به چاپگر یا اسکنر نیاز دارید.
  • هنگامی که مدارک و فرم درخواست خود را آماده کردید و هزینه های خود را پرداخت کردید، می توانید درخواست تکمیل شده خود را به CIC ارسال کنید.
  • برخی از متقاضیان ممکن است مجبور به شرکت در مصاحبه در دفتر ویزای محلی خود شوند.

نکات مهم درباره ویزای تحصیلی در کانادا

 مدارک زبان مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا

اثبات مهارت زبان انگلیسی در لیست مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی اداره مهاجرت کانادا نیست. اما تا زمانی که از کشوری انگلیسی زبان نیایید، دانشگاه های کانادا از شما می خواهند مدارکی برای تسلط بر زبان انگلیسی ارائه دهید. آزمونهای زبان پذیرفته شده عبارتند از:

برای افزایش شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا بهتر است مدرک زبان ارائه دهید.

  • آیلتس
  • تافل
  • C1 پیشرفته
  • PTE

اگر دلیل قانع کننده دارید که در کشور خود نتوانسته اید مدرک زبان دریافت کنید، می توانید در دوره هایی که دولت برای یادگیری زبان گذاشته است شرکت کنید و پس از دریافت نمره قبولی تحصیل را شروع کنید.

 

مراحل بعدی پس از دریافت ویزای تحصیلی کانادا

هنگامی که درخواست ویزای تحصیلی کانادای شما تأیید شود، معرفی نامه ورودی (POE) دریافت می کنید. این مورد را به همراه گذرنامه، مدارک مالی و نامه پذیرش خود (و هرگونه مدارکی که به شما توصیه شده است) به آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) در کانادا ارائه دهید، افسر پس از بررسی در صورت تایید مجوز تحصیل در کانادا را صادر می کند و به شما امکان ورود به کانادا را می دهد.

 

کار در کانادا همزمان با ویزای تحصیلی کانادا

اگر می خواهید در حین تحصیل در کانادا برای تأمین هزینه های خود شغل نیمه وقت داشته باشید، شما می توانید در طول ترم های دانشگاه حداکثر 20 ساعت به در هفته، در دانشگاه یا خارج از دانشگاه کار کنید.

 

برای واجد شرایط بودن برای کار و تحصیل هم زمان در کانادا باید:

  • مجوز تحصیل معتبر داشته باشید.
  • دانشجوی تمام وقت باشید.
  • در یک موسسه آموزشی تعیین شده در مقطع تحصیلات تکمیلی یا در کبک در یک برنامه تحصیلی ثبت نام کرده باشید.
  • در یک برنامه آموزشی آکادمیک یا حرفه ای تحصیل کنید که منجر به دریافت مدرک، دیپلم یا گواهی باشد که حداقل شش ماه زمان نیاز دارد.

نکات مهم درباره ویزای تحصیلی در کانادا

همچنین شما برای کار در کانادا یا دریافت مزایا و خدمات از برنامه های دولتی به شماره بیمه اجتماعی (SIN) از سرویس کانادا نیز نیاز خواهید داشت.

مجوز تحصیل شما 90 روز پس از اتمام برنامه تحصیلی شما باطل می شود، بنابراین  اگر می خواهید پس از تحصیل در کانادا بمانید و به دنبال کار باشید، باید مجوز کار پس از فارغ التحصیلی را دریافت کنید؛ این مجوز به مدت سه سال اعتبار دارد.

تیم حقوقی مهاجرتی در ویزا 724 با مدیریت وکیل رسمی مهاجرت کانادا ICCRC با سابقه درخشان در زمینه پروندهای مهاجرتی مختلف به کانادا آماده ارائه خدمت به شما عزیزان است اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارید و یا اینکه قصد مهاجرت به کانادا را دارید و نیاز به مشورت و راهنمایی با یک تیم خبره را دارید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

منبع مهاجرت به کانادا: ویزا724

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برندگان مسابقه عکس میکروسکوپی در سال ۲۰۲۴ +عکس
معمار فلسطین نوین
حدیث چشمان یحیی
پروژه تاریخی ۷ اکتبر
اعلام رای انضباطی علیرضا بیرانوند در مورد پرسپولیس
نمایشنامه قهرمان آزادی فلسطین
امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علامه‌ و انستیتو ریاست‌جمهوری در روسیه
قهرمانی تیم کاراته بانوان دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ کاتای ایران
مدافع پرسپولیس به کمیته اخلاق احضار شد
حمله مجدد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت
"دانشجومعلمان ۹۱ و ۹۲" در انتظار کارت پایان خدمت
افتتاح مجتمع جدید دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) در قم
آیت‌الله جوادی آملی: صهیونیست با اصل اسلام مخالف است
پزشکیان سه‌شنبه راهی روسیه می‌شود
اسلامی شهادت یحیی السنوار را تسلیت گفت
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top