تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/03/10 - 14:54
کد خبر: 396869

موارد تأثیرگذار در دکوراسیون چیست؟

برای مثال بیشتر بخش‌های یک خانه دارای پنجره می‌باشد در نتیجه باید از پرده استفاده کرد اما پرده‌ای که برای اتاق کودک طراحی شده است مطمئناً تفاوت‌های زیادی با پرده‌ای دارد که در قسمت سالن پذیرایی استفاده می‌شود، در واقع هر دو پرده هستند اما از ساختاری کاملاً متفاوت برخوردار می‌باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دکوراسیون در هر جای ایران دارای سبک و سیاق خاص خود می‌باشد به همین دلیل نمی‌توان تمام مناطق را به صورت یکسان در نظر گرفت، شایان ذکر است مطرح شود که برای طراحی یک فضا باید مسائل زیادی را در نظر گرفت که یکی از آن مسائل می‌تواند بودجه‌ای باشد که هر شخص برای خرید لوازم به جهت دکور زدن یک فضا در نظر می‌گیرد. یکی از متداول‌ترین سؤالاتی که توسط بسیاری از افراد در هنگام خرید لوازم برای دکوراسیون یک فضا مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان یک خانه شیک و لاکچری را طراحی کرد؟ در پاسخ به این سؤال بهتر است گفته شود که در هنگام خرید لوازم باید به تمام نکات توجه کرد و تمام فضاهای موجود در یک خانه را مورد بررسی قرار داد، چون در این صورت است که می‌توان یک خانه شیک و لاکچری را طراحی کرد.

موارد تأثیرگذار در دکوراسیون چیست؟

تأثیر دکوراسیون در زندگی روزمره

این روزها دکوراسیون یک فضا برای بسیاری از افراد از نان شب واجب‌تر است چون با پیشرفت تکنولوژی بیش از نیمی از مردم جامعه به دنبال تجمل گرایی هستند و قصد دارند فضای مورد نظر خود را به بهترین حالت ممکن طراحی کنند و از زیبایی فضا لذت ببرند، مخصوصاً دفاتر کار و منازل این روزها در آرمانی‌ترین شرایط خود قرار دارند چون افراد هزینه‌های هنگفتی را برای طراحی داخلی و خارجی ساختمان‌ها انجام می‌دهند، شاید بهتر باشد که این مسئله مطرح شود که در بسیاری از مواقع افراد چندین برابر هزینه ساخت یک ساختمان را برای دکوراسیون هزینه می‌کنند و لوازمی را خریداری می‌کنند که معتبرترین برندهای دنیا تولید کرده‌اند، البته این حق هر ایرانی است که از بهترین محصولات استفاده کند، به همین دلیل می‌توان این برداشت را کرد که در حال حاضر طراحی دکوراسیون یکی از حیاتی‌ترین مسائل محسوب می‌شود.

آشنایی با بخش‌های دکوراسیون داخلی منزل

در بسیاری از مواقع افراد بدون اینکه برای طراحی داخلی منزل از مهندسین معمار استفاده کنند دست به کار می‌شوند تا دکوراسیون منزل را باب سلیقه خود طراحی و چیدمان کنند، به همین دلیل بهتر است در این بخش از محتوا به معرفی بخش‌های اصلی دکوراسیون داخلی منزل پرداخته شود، شایان ذکر است مطرح شود که بخش‌های اصلی یک منزل، فضاهایی همچون اتاق خواب، آشپزخانه، سالن پذیرایی و سرویس بهداشتی می‌باشد، در نتیجه باید این فضاها به درستی آنالیز شود و لوازم مورد نیاز برای این فضا تهیه گردد. در این میان شاید این سؤال مطرح شود که برای طراحی دکوراسیون داخلی این فضاها چه لوازمی نیاز است؟ باید به این نکته توجه کرد که لوازم زیادی برای طراحی چهار بخش اصلی دکوراسیون منزل وجود دارد هر شخص می‌تواند مطابق با سلیقه و بودجه‌ای که برای خرید لوازم در نظر گرفته است کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنند.

برای مثال بیشتر بخش‌های یک خانه دارای پنجره می‌باشد در نتیجه باید از پرده استفاده کرد اما پرده‌ای که برای اتاق کودک طراحی شده است مطمئناً تفاوت‌های زیادی با پرده‌ای دارد که در قسمت سالن پذیرایی استفاده می‌شود، در واقع هر دو پرده هستند اما  از ساختاری کاملاً متفاوت برخوردار می‌باشند و دقیقاً مسئله همین است که فضاها را تفکیک می‌کند، یکی از مهمترین نکاتی که در هنگام خرید لوازم برای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل باید مورد توجه قرار بگیرد استفاده از لوازم با سبک مشابه است، در واقع اگر یک شخص قصد دارد دکوراسیون داخلی منزل را به صورت کلاسیک طراحی و چیدمان کند نمی‌تواند از مبلمان مدرن استفاده کند، چون با این کار مطمئناً نتیجه معکوس خواهد گرفت. در واقع این مسئله به زیبایی دکوراسیون یک فضا کمک نمی‌کند بلکه تأثیر منفی بر روی زیبایی یک فضا می‌گذارد.

موارد تأثیرگذار در دکوراسیون چیست؟

تأثیر استفاده از مبلمان شیک در دکوراسیون خانه

برای طراحی دکوراسیون خانه از لوازم بسیار زیادی استفاده می‌شود، برای مثال اگر قرار باشد در سالن پذیرایی مبل چستر قرار بگیرد باید طرح فرش و حتی پس زمینه تابلوها دارای شکل و شمایل مدرن بوده و از لحاظ تناژ رنگی با یکدیگر هماهنگ باشند، این مسئله در هنگام خرید تمام لوازم برای خانه صدق می‌کند. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که رنگ پارچه مبل با رنگ پرده ست بوده و همین مسئله باعث شده است تا آن فضا زیباتر به نظر برسد، البته همانطور که در قسمت بالا مطرح شد  مبلمان مشابه برای دکوراسیون داخلی یک فضا بسیار زیاد است، برای مثال تخت خوابی که در اتاق کودک قرار می‌گیرد با تخت خواب موجود در اتاق بزرگسال تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند، در نتیجه باید تخت خوابی که برای یک زوج خریداری می‌شود از لحاظ طراحی تفاوت زیادی با تخت معمولی داشته باشد.

بررسی بخش‌های مختلف فضا اداری

در این قسمت از محتوا بهتر است بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی اداری مورد بررسی قرار بگیرد، دکوراسیون داخلی اداری از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که برای معرفی بخش‌های آن باید به اتاق جلسات، آبدارخانه، اتاق انتظار، اتاق مدیریت، اتاق حسابداری، اتاق بایگانی و غیره اشاره کرد. این فضاها نیازمند مبلمان گوناگونی هستند که برای فضای اداری طراحی شده‌اند، برای مثال مبلی که در سالن پذیرایی خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد برای دکوراسیون داخلی اداری اصلاً مناسب نیست و مطمئناً برای این که یک فضای اداری زیبا، شیک و لاکچری طراحی شود باید از مبلمانی استفاده کرد که برای فضای اداری طراحی شده است.

یکی از نکات بسیار جالب این است که افراد تفاوت میان لوازم دکوراسیون اداری را تشخیص نمی‌دهد، برای مثال افراد تمام صندلی‌های اداری را به یک دید نگاه می‌کنند، اما اصلاً اینگونه نیست چون تفاوت زیادی بین صندلی‌های اداری وجود دارد که یکی از این تفاوت‌ها میان صندلی کارمند و صندلی مدیریت است. از سوی دیگر مبلمانی که در اتاق رئیس و یا معاون قرار داده می‌شود با مبلمانی که در اتاق یک کارمند قرار داده می‌شود کاملاً متفاوت است.

موارد تأثیرگذار در دکوراسیون چیست؟

مبلمان تأثیرگذار در دکوراسیون داخلی اداری

یکی از تأثیرگذارترین مسائل در دکوراسیون داخلی اداری، مبلمانی است که برای آن خریداری می‌شود، چون اگر از مبلمان مخصوص فضای اداری استفاده شود آن فضا مطمئناً از زیبایی خاصی برخوردار خواهد شد. در نتیجه باید این نکته در نظر گرفته شود که در هنگام انتخاب لوازم، مبلمانی خریداری شود که برای فضای اداری مناسب باشد، برای مثال در فضاهای اداری بیشتر از پرده‌های زبرا یا کرکره‌ای استفاده می‌شود و تا به حال مشاهده نشده که شخصی در یک فضای اداری از پرده والان دار استفاده کند، از سوی دیگر به هیچ وجه در اتاق کنفرانس از میز و صندلی کنفرانس استفاده نمی‌شود و در هیچ شرایطی از میز و صندلی معمولی استفاده نمی‌کنند چون برای یک جلسه هر شخص باید زمان زیادی را بر روی صندلی بنشیند و جلسه نباید برای وی خسته کننده باشد.

شاید این نکته هم برای کاربران مفید باشد که در ساخت قفسه‌های اداری از متریال‌های گوناگونی استفاده می‌شود برای مثال قفسه‌های پلاستیکی برای یک بخش از فضای اداری مناسب است و قفسه‌های فلزی در بخشی دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نتیجه بهتر است هر مبلمان در فضای مخصوص خود قرار داده شود تا بهترین بازدهی را داشته باشد.

پیشنهاد ویژه برای خرید لوازم دکوری

این روزها بسیاری از افراد با ویروس کرونا درگیر هستند و شرایط خرید لوازم دکوری از فروشگاه‌های فیزیکی کار بسیار سختی می‌باشد به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که افراد برای خرید لوازم دکوراسیون خانه به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنند، در حال حاضر فروشگاه‌های بزرگی همچون چیدانه، آف دکور و فلق شاپ /https://falaqshop.ir وجود دارند که هر شخص می‌تواند تمام لوازم مورد نیاز خود را از طریق این فروشگاه‌ها تهیه کند، اما در حال حاضر بهترین فروشگاه اینترنتی وبسایت فلق شاپ می‌باشد که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

برای مثال در ابتدای کار باید به راهنمای خرید تمام محصولات اشاره کرد که هر شخص می‌تواند با مطالعه آن اطلاعات کامل نسبت به آن محصول پیدا کرده و با دید باز و آگاهی کامل نسبت به خرید آن اقدام کند، خرید در وب سایت فلق شاپ بسیار آسان بوده و تنوع محصولات هم بسیار زیاد می‌باشد شاید این نکته نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند که این وب سایت بالغ بر صد هزار محصول متنوع در دسته بندی‌های گوناگون دارد که  کاربر می‌تواند بعد از سفارش محصول مورد نظر خود، آن را در زمان معین شده و مکانی که در هنگام سفارش دادن محصول ثبت کرده است تحویل بگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top