تاریخ انتشار: شنبه 1400/03/15 - 03:46
کد خبر: 397352

خبر خوش محسن رضایی برای بورس

تشکیل صندوق جبران زیان‌های مالباختگان و ارتباط دادن تولید به بورس، دو برنامه من است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در برنامه رئیس جمهور و جوانان که از شبکه سوم سیما پخش شد، گفت: انتخابات ۱۴۰۰ سرنوشت ساز است و برای آینده ایران خیلی مهم است. من از سال ۵۰ تا ۵۷ در مبارزه با رژیم شاه بودم و در ۱۹ سالگی دستگیر شدم و بعد از ۶ ماه آزاد شدم. بعد از آن کنکور شرکت کردم و دانشگاه علم و صنعت مهندسی مکانیک قبول شدم.

رضایی ادامه داد: پدر و مادر من حریف تامین معیشت ما نمی‌شدند و به همین دلیل سر کار می‌رفتم و آن زمان روزی ۷ تومان درآمد داشتم. در شهریور ۱۳۶۰ فرمانده سپاه شدم و ۱۶ سال در این ارگان فعال بودم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: بسیاری از مردم ما در رنج و نگرانی هستند. به دلیل دست‌های پنهانی در که بازار بورس ایجاد شد دولت شروع به تشویق مردم برای ورود به بورس کرد و از مرداد شهریور ۹۹ بورس سقوط کرد و مردم سیلی خوردند. دو برنامه برای احیای بورس دارم. ابتدا صندوق جبران زیان مالباختگان را تشکیل خواهیم داد و منابع آن هم محاسبه شده است.

رضایی با بیان اینکه باید شرکت‌های بزرگی که تجربه و قدرت تولید دارند به جای نگه داشتن سهام قدیم خود سهام جدید منتشر کنند و با پول جدید سرمایه گذاری کنند، اضافه کرد: ما سهام را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار می‌رسانیم و برای دراز مدت هم بیمه درست می‌کنم و برای سرمایه‌های زیر ۱۰۰ میلیون بیمه ایجاد می‌کنیم.

رضایی ادامه داد: نظام بانکداری ایرانی مربوط به ۵۰ سال قبل از است و اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام همین امروز اف‌ای تی اف را تصویب می‌کرد باز هم بانک‌های خارجی با ما کار نمی‌کردند. بانک‌ها معمولا اقبالی به وام‌های خرد ندارند و بهانه‌های زیادی می‌آورند.

نهادهایی برای تسهیل در پرداخت وام ایجاد می‌کنیم

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: مسئله مسکن و اشتغال را برای جوانان تعریف می‌کنیم و خودمان حامی پرداخت وام به جوانان وارد می‌شویم. قرار است تا نهاد‌هایی برای واسطه شدن بین دولت وام گیرندگان ایجاد می‌کنیم تا بانک‌ها دیگر بهانه نیاورند و بتوانیم وام‌های خرد پرداخت کنیم.

وی افزود: اولین مشکل ما این است که مشهد با آستان قدس رضوی همبستگی لازم را با هم نداشته اند. اولین کاری که دولت من خواهد کرد طرح دراز مدت مشهد مقدس را به عنوان یک شهر یکپارچه فرهنگی تدوین خواهیم کرد. معماری آینده مشهد ایرانی اسلامی خواهد بود و پایه‌های آن در دولت من گذاشته خواهد شد و برای اولین بار معماری جمهوری اسلامی خواهیم داشت.

رضایی گفت: بعد از مشهد، قم تهران و شیراز از معماری نوین ایرانی اسلامی برخوردار خواهند شد. هم اکنون برای گردشگران خارجی برای مشهد مشکل داریم و سایت‌های معتبر و شناخته شده‌ای وجود ندارد. از ۴۰ تا ۵۰ کشور به مشهد گردشگر می‌آیند، ولی خلا‌های زیادی وجود دارد که وقت زائر را هدر می‌دهد. باید کاری کنیم هر خانواده ایرانی که بخواهد به زیارت امام رضا برود بدون دغدغه هزینه اسکان سفر کند.

برنامه جدی برای نهضت مسکن سازی ایرانیان خواهیم داشت

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت فعلی به مدت مدیدی سرمایه گذاری در حوزه مسکن را به بهانه انتقادها مسکن مهر تعطیل کرد و اصلا این کار درست نبود. برنامه جدی برای نهضت مسکن سازی ایرانیان خواهیم داشت، زیرا هم سرمایه گذاری و تولید است و از سوی دیگر مسکن رفاه و آسایش مردم را حل می‌کند. مسکن تولید، درآمد و اشتغال را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر افرادی که مسکن داشته باشند با دغدغه‌ی کمتری زندگی می‌کنند. وقتی مسکن راه بیفتد ۳۰۰ صنعت در پی آن فعال می‌شوند.

رضایی افزود: دلیل اینکه مسکن گران شده چیست؟ زیرا هر چیزی که کمیاب شود قیمتش بالا می‌رود و اگر وفور مسکن داشتیم قیمت آن کاهش می‌یافت. باید پیمانکاران را به بازار سرمایه و مردم متقاضی خانه را به بانک وصل کنیم. بازار سرمایه پست سر پیمانکاران قرار می‌گیرد و خانه می‌سازند و کسی که می‌خواهد خانه بخرد با ۱۰ درصد آورده از وام ۹۰ درصدی بانک برخوردار می‌شود. مشکل وثیقه را هم از دوش جوانان برمی داریم و سود بانکی را هم به صورت یارانه به نسل‌های جوان و معلمین می‌دهیم.

چهار دهک بالا ۷۰ درصد از یارانه‌ها را می‌بلعند

رضایی اظهار کرد: کارگران هم همین شرایط را دارند کمک می‌کنیم سود بانکی روی دوش کارگران نباشد و ساخت و ساز فوق العاده رشد خواهد کرد. مسئله مسکن روی تولید اشتغال موثر است و، چون رفاه را بالا می‌برد اثرات بالایی دارد. پول‌های مفت و مجانی که دست ثروتمندان می‌رسد را کاری می‌کنیم که به دست فقرا برسد. چهار دهک بالا ۷۰ درصد یارانه را می‌بلعند و ۶ دهک پایین ۳۰ درصد درآمد را در اختیار می‌گیرد.

ویادامه داد: تبعیض جنسیتی و قومی و استانی را باید برطرف کنیم. امضا‌های طلایی را از بین می‌بریم؟. دست مافیا‌های مختلف در حوزه‌های مختلف را نیز قطع می‌کنیم. مافیا‌هایی داریم که در ارگان‌های مهم حضور دارند و باید این مسائل برطرف شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت من از همه اقوام و استان‌ها وزیر و معاون وجود دارد، مخصوصا مرزنشینان. مسئله مرزنشینان برای ما بسیار مهم و کلیدی است. در دولت من از همه اقوام و استان‌ها وزیر و معاون رئیس جمهور خواهیم داشت و برای مرزنشینان برنامه ویژه‌ای دارم که آن‌ها در پیشرفت و توسعه کشور نقش ویژه‌ای دارند.

وی افزود: کسب و کار‌های ایرانی کوچک بوده و نمی‌توانند بازار تشکیل دهند، به همین دلیل عده‌ای دلال شیرینی کار کشاورز را از بین می‌برند، ولی در دولتم می‌کوشیم واسطه‌ها را از بین ببریم به همین دلیل شرکت‌ها و واسطه‌های معین و تابلو دار را تقویت کرده و آن‌ها از تولید و توزیع بذر تا تولید محصولات مختلف کشاورزی و تولید و توزیع تجهیزات کشاورزی ایفای نقش خواهند داشت و از این دسته واسطه‌ها حمایت خواهیم کرد.

باید قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اصلاح کنیم

رضایی گفت: باید قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را اصلاح کنیم. متاسفانه دولت‌های ایرانی به جای آنکه طرفدار کشاورز خودمان باشند، طرفدار کشاورزان برزیلی و... هستند، ولی در دولتم قیمت خرید تضمینی را بر اساس قیمت جهانی در نظر می‌گیریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توصیه‌ای به رئیس جمهور گفت: به آقای روحانی توصیه می‌کنم زمان خرید تضمینی گندم را از دست ندهد و باید بکوشد در پایان عمل فعالیت دولتش سیلو‌ها را پر کند. نباید در ۶ ماه دوم سال کمبود گندم داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به سمت اصلاح بذر، اصلاح خاک و ورود تکنولوژی‌های جدید کشاورزی برویم. به همین دلیل از دانشکده‌های کشاورزی در استان‌های حاصلخیز حمایت می‌کنم.

رضایی تصریح کرد: صنعت کشاورزی به جای آنکه در وزارت کشاورزی باشد در وزارت صنعت است و ما عملا گندم خام و میوه خام داریم و اصلا صنایع فرآوری محصولات کشاورزی را نداریم؛ ۳۰ درصد محصولات کشاورزی در ایران ضایع می‌شود، ولی می‌کوشیم در هر شهرستان و استان به فراخور قدرتش در تولید محصولات کشاورزی صنعت فرآوری محصولات کشاورزی را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: یکی از کار‌های جدی در دولتم بازگشت نشاط و شادابی به کشور است که قانون آن جوانان هستند. اوقات فراغت، ورزش و مشاوره‌های روانشناسی برای تشکیل خانواده و کاهش درگیری‌های خانوادگی و افزایش مهارت‌های خانوادگی مهم است. باید با مشاوره‌های روانشناسی، مهارت‌های زندگی را به زوج‌های جوان برای افزایش خوشبختی‌شان به منظور دور کردن غم و غصه دنبال کنیم.

رضایی اضافه کرد: داشتن شغل برای جوانان مهم است و نمی‌توان پذیرفت جوان ایرانی صبح تا شب خیابان را گز کند؛ لذا باید جوانان شغل داشته و درآمد داشته باشند.

سال گذشته ۱۵۰ هزار طلاق در کشور داشتیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: متاسفانه در سال ۹۸ و ۹۹ میزان خودکشی جوانان در منطقه زاگرس نشین بالا رفته است. در سال گذشته ۱۵۰ هزار طلاق در کشور داشتیم. آمار خطرناکی است، ولی در دولتم در باره شادمانی در زندگی و افزایش مهارت و شغل جوانان برنامه‌های ویژه‌ای دارم.

وی تصریح کرد: من با قاسم سلیمانی، مهدی باکری و حسن باقری در ۲۱ و ۲۲ سالگی کار کردم و آن‌ها را شناسایی کردم؛ به من فشار آوردند که مهدی باکری و احمد کاظمی را از مسئولیت ارشد یک تیپ و لشکر عزل کنید که من این کار را نکردم.

رضایی افزود: مدیریت جوانان در ابتدای انقلاب ۲۱ و ۲۲ سالگی بود و من در ۲۷ سالگی فرمانده سپاه شدم، ولی هم اکنون جرأت نمی‌کنند به مدیر ۴۰ ساله پست بدهند. من نقاب از چهره یک جوان با استعداد و مدیر را در جنگ برداشتم؛ باید قاسم سلیمانی‌ها و مهدی باکری‌ها را شناسایی کرده و با کمک افرادی نظیر آن‌ها عرصه‌های مختلف را فتح کنیم.

سقوط فاجعه‌آمیز ارزش پول ملی در زمان رئیس فعلی بانک مرکزی

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در باره سیاست دولتش در خصوص نرخ ارز گفت: باید نرخ ارز در ایران تثبیت شود. ۵۰ سال است که مرتب ارزش پول ایران در برابر پول خارجی کاهش یافته است. در همه دولت‌ها نرخ ارز نسبت به پول ملی دو برابر شده، ولی در زمان رئیس فعلی بانک مرکزی پول ملی ایران سقوط فاجعه‌آمیزی داشته است.

وی افزود: برابری نرخ ارز با پول ملی در همه دنیا ثابت است که البته این کار را طبق تجارب مختلف در نظر گرفته‌اند. دولت بیش از اندازه در جیب بانک مرکزی و خزانه دست‌درازی می‌کند و عملا این کار باعث از بین رفتن ثبات و سیاست‌های پولی و ارزی در کشور می‌شود.

رضایی در پایان گفت: باید ارزش پول ملی به تولید متصل شود، برخی افراد نمی‌دانند که قوی شدن پول با برابر شدن ارزش آن موضوعات جداگانه محسوب می‌شوند. در ۴ سال دوم دولتم کاری می‌کنم که قدرت پول ملی ایران بعد از دلار و یورو در منطقه جایگاه سوم را داشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top