تاریخ انتشار: شنبه 1400/03/15 - 09:52
کد خبر: 397357

قاضی زاده: شورای عالی بورس در اختیار خصولتی ها نباشد

وی ادامه داد: پیشنهادمان عدد ۱۳۰ هزار میلیارد است و که باید در بازار و خرید و فروش شود و به بازار بازگردد. این امکانش هست یعنی هم دارایی که این ۲۰۰ کد دارند قابلیت نقدشوندگی دارد هم اینکه از مالکانشان نگرفته ایم. این بازار را سبز می کند و بعد ذره ذره وقتی روند رشد داشت می‌توان اجازه داد که مردم ذره ذره پولشان را از بازار خارج کنند. اما بازار سرمایه یک اصلاحات نیز نیاز دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری در برنامه انتخاباتی که امشب از شبکه خبر پخش شد، در پاسخ به این سؤال که چرا وارد عرصه کاندیداتوری شده‌اید، اظهار کرد: ریاست جمهوری اختیارات زیادی دارد و بسیاری از شوراهای سیاست‌گذاری و اقدامات اجرایی در حیطه مسئولیت‌های رئیس جمهور است.

*بسیاری از مردم با تشویق مقامات دولتی وارد بورس شدند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه بسیاری از مردم با تشویق مسئولان سازمان بورس و دیگر مقامات دولتی وارد بورس شدند و بازار سرمایه وضع خوبی ندارد، آیا فکر می کنید در صورت انتخاب جنابعالی ۶ ماه بعد بازار سرمایه چه تفاوت محسوسی داشته باشد؟ بیان کرد: دولت در این زمینه دو کار باید بکند. اول برخورد اضطراری، به عنوان نایب رئیس اول مجلس از یک سال پیش درگیر بازار سرمایه هستم یک گزارشی از تخلفات حقوقی و برخی از اشخاص حقیقی در آوردم که کجا تخلف کردند و تخلفشان نیاز به رسیدگی دارد و آن را در اختیار بازپرس قرار دادم.

*شورای عالی بورس در اختیار خصولتی ها نباشد

وی ادامه داد: پیشنهادمان عدد ۱۳۰ هزار میلیارد است و که باید در بازار و خرید و فروش شود و به بازار بازگردد. این امکانش هست یعنی هم دارایی که این ۲۰۰ کد دارند قابلیت نقدشوندگی دارد هم اینکه از مالکانشان نگرفته ایم. این بازار را سبز می کند و بعد ذره ذره وقتی روند رشد داشت می‌توان اجازه داد که مردم ذره ذره پولشان را از بازار خارج کنند. اما بازار سرمایه یک اصلاحات نیز نیاز دارد.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: دنبال تشکیل کانون سهامداران حقیقی هستم. یک جایی که سهامداران را متمرکز کند. شورای عالی بورس در اختیار خصولتی ها نباشد که اینها را باید در میان مدت و دراز مدت اصلاح کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تکثیر تالارهای بورس فضایی برای ایجاد رقابت و توسعه است. برنامه‌ای برای اصلاح قیمت در بورس کالا داریم که تمام کالاها در بورس کالا انجام می شود.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که اینکه دولتمردان به دریافت گزارش بسنده کنند آنها را از واقعیت زندگی مردم دور کرده است، آیا حاضرید سه ماه سه ماه در جمع مردم حضور یابید؟، گفت: این انتظار بسیار کمی است. امیر المومنین وقتی حکومت اسلامی را تعریف می کنند مردم و حکومت را یکی می دانند. این لازمه اش کم شدن تشریفات زندگی مسئولان و ارتباط آنان با مردم است.در دولت سلام هیچ چیزی جدا از مردم نداریم.

وی ادامه داد: مردم و دولت همه تصمیمات را با هم می گیرند. نظارت ها را با هم انجام می دهند و این را مدل طراحی کرده‌ایم. در دولت سلام حاکمیت مردم را تبدیل به روش کردیم.

قاضی زاده هاشمی درباره اینکه چقدر مافیای واردات را می شناسید و چگونه با آن مبارزه می کنید، بیان کرد: وقتی شما پنهان کاری داشته باشید، دزد ایجاد می شود وقتی آشکار سازی باشد این مسائل از بین میرود. با از بین بردن رانت و برپایی نظام شفافیت مافیا بی معنا می شود. البته باید تمام دولتمردان دولت سلام جز پاکترین و حرفه‌ای‌ترین و تحت نظارت‌ترین آدم ها باشند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
دستگیری بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top