تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/03/17 - 16:55
کد خبر: 397695

نقص عضو با تکنولوژی بومی رفع می‌شود

شرکتی دانش بنیان با طراحی و ساخت اعضای بدن انسان به کمک افراد نقص عضو و حادثه دیدگان تصادفات با تکنولوژی بومی و یک دهم قیمت درمان در خارج از کشور شتافته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ تا چندی پیش جواب سوال آیا می توان اعضای بدن را ساخت؟ خیر بود اما حال می بینیم شرکت هایی دانش بنیان و فناور پا را فراتر گذاشته و علاوه بر طراحی و ساخت اعضای بدن، به بهترین نحو ممکن در بدن انسان نیز پاسخ مثبت می دهد.

یک شرکت دانش بنیان در شیراز نیز همگام با آخرین تکنولوژی های روز دنیا در عرصه طراحی و ساخت اعضای بدن مشغول فعالیت است.

مدیرعامل شرکت مهندسی پزشکی نو اندیشان نخبه محور فارس ایده طراحی و ساخت اعضای بدن به وسیله کامپیوتر و مدلسازی سریع و چاپگر سه بعدی را برای اولین بار در ایران با دو کیس موفق به جشنواره پزشکی رازی ارایه داد و با تشویق داوران لوح افتخار و مقام دوم ابداعات و اختراعات را به خود اختصاص داد.

پس از آن با همکاری یک تیم خوب و همکاری ارزشمند آن ها توانست یک شرکت دانش بنیان را در حوزه حمایتی مرکز رشد و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز  تاسیس نماید.

انگیزه راه اندازی این شرکت به زمان کودکی وی باز می گردد که علاقه مند به رشته پزشکی بوده ولی از بازی روزگار مهندس مکانیک شده است. همچنین تلاش بسیاری داشته تا ارتباطی برای ورود به دنیای پزشکی و کمک به بیمارانی که با دسترنج و تخصص مهندسی امکان مداوا دارند، فراهم کند که نتیجه فعالیتی بین رشته ای شده و به تاسیس این شرکت رسیده است.

بازگرداندن امید به زندگی به بیماران نقص عضو و تصادفات

سید نورالدین نعمت اله زاده پیرامون دستاوردهای شرکت نواندیشان گفت: در چهار جشنواره داخلی زیر نظر  وزارت دفاع، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی ریاست جمهوری توانستیم درخشان ظاهر شده و مقام های ارزشمندی را کسب کنیم.

وی درخصوص توفیق اصلی حاصل شده برای وی و هم تیمی هایش عنوان کرد: دستاورد اصلی ما بیمارانی  بود که از تصادفی شدید جان به در برده و با نقص یکی از اعضای بدن خود، امیدشان به زندگی کمرنگ شده  و توانشان رو به تحلیل است که به لطف و یاری خدا توانسته ایم به آنان امید ببخشیم تا بتوانند زندگی خود را به خوبی ادامه دهند.

این مهندس مکانیک تصریح کرد: بیمارانی که استخوانی از جمجمه و یا گونه و اعضای چهره خود را به دلیل بیماری های مادرزادی تروما و بیماری های خاص از دست می دهند، بیماران اولویت اصلی ما هستند.

وی ادامه داد: این افراد آرزو دارند که ظاهر و چهره خود با همان مشخصه دوران سلامتی داشته باشند که به یاری خداوند و تیم خوب شرکت و البته دستان هنرمند و حاذق جراحان که حالا بخشی از گروه ما شده اند امکان پذیر گردید به نحوی که استخوان هایی با ظرافت و دقت مهندسی با تکنیک های سه بعدی به صورت مصنوعی ساخته می شوند که با کارایی و استحکام استخوان اصلی تا آخر عمر به بیماران اهدا می شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی پزشکی نو اندیشان با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان بیان داشت: متاسفانه برای این قبیل فعالیت ها آموزش آکادمیک وجود ندارد و تنها غول هایی در اروپا و آمریکا توانسته اند به این تکنولوژی ها دست یابند که هیچگاه دانش و تجهیزات خود را در اختیار ما قرار نمی دهند اما ما با اتکا به توان و تخصص و تعهد جوان ایرانی توانستیم به مرحله ای برسیم که هیچ کم و کاستی نسبت به آنان نداشته باشیم.

وی در توضیح محصولات شرکت نو اندیشان مطرح کرد: این پروتزهای تولیدی، تکراری نیستند و هر فردی که توسط پزشک معالج و جراح به ما معرفی می شود با توجه به چگونگی مصدومیت و نقص فیزیک ظاهری و اندام، کار طراحی و ساخت پروتز را برایمان از صفر تا صد بعنوان یک پروژه تعریف می کند و بیمار دیگر پروژه ایی دیگر که در این کار  اصل تنوع دارای امتیاز صد در صد است و تکرار امتیاز صفر.

نعمت اله زاده با اشاره به ساخت تجهیزات مورد نیاز در داخل کشور و تامین مواد اولیه با ابداع و نوآوری های جوانان شرکت، اذعان داشت: اینکه بیماران نیازی به تحمل هزینه های هنگفت سفر به خارج نداشته و در داخل کشور معالجه گردند نیز افتخاری است برای ما اگر توانسته باشیم قدم کوچکی را در این زنجیره درمان برداشته باشیم.

وی در مورد نمونه های خارجی نیز متذکر شد: نمونه خارجی را نیز میشود به سفارش شرکت های اروپایی تهیه کرد بدین نحو که اطلاعات سی تی اسکن بیمار البته به واسطه پزشک مربوطه را ارسال کرده و پروتز را با محاسبه دلار وارد کشور نمود.

کارشناس ارشد مهندسی مکانیک اضافه کرد: هر بیمار برای درمان نقص عضو خود بخواهد در خارج از کشور  دقیقا با همین تکنیک مداوا شود، باید حداقل ۱۰ برابر متحمل هزینه گردد.

راه اندازی مرکزی بزرگ برای پوشش کل کشور درصورت تامین اعتبار

وی با بیان اینکه ایدال ما تأسیس یک مرکز علمی پژوهشی پزشکی و مهندسی با هدف ارائه خدمات به وسعت کشور و منطقه بوده و هست، تصریح کرد: این مهم در اشل و اندازه کوچک با موفقیت به انجام رسیده که اگر پشتیبانی ‌های اجرایی و مالی از ما صورت پذیرد، باتوجه به اختلاف فاحش هزینه ای که نسبت به درمان در خارج از کشور وجود دارد، کاملآ توجیه اقتصادی خواهد داشت.

این کارآفرین همچنین گفت: ما در بخش فنی پیشرفت خوبی داشته ایم و الان آمادگی خدمات رسانی به کل جامعه را داریم به شرطی که زیر ساخت ها معیار شود.

وی پیرامون برنامه های شرکت مهندسی پزشکی نو اندیشان نخبه محور فارس عنوان کرد: برنامه ریزی انجام شده درسال جاری اقداماتی نظیر تجهیز و تقویت شرکت و اطلاع رسانی و تبلیغات وسیع درجهت شناساندن توانائی های شرکت به آحاد مردم و متخصصان در علوم مختلف می باشد.

نعمت اله زاده اظهار داشت: بخش ساخت پروتزهای خاص و پیچیده پزشکی فاز اول کار ما بوده و فعالیت هایی در زمینه های مهندسی، معماری، هنر و غیره در دستور کار فازهای آینده فعالیت های شرکت قرار دارند که با همکاری مسئولین محترم و مردم عزیز قابلیت اجرا دارد.

وی با ذکر اینکه در بخش پژوهش نیز فعالیت‌هایی همگام با تکنولوژی روز دنیا مانند پرینت بافت زنده باهمکاری نخبگان جوان و اساتید برجسته دانشگاه در جریان می باشد، خاطر نشان کرد: ما در بخش فنی پیشرفت خوبی داشته ایم و اکنون آمادگی خدمات رسانی به کل جامعه را به شرطی که زیر ساخت ها مهیا شود، داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top