تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/03/18 - 16:05
کد خبر: 397820

با دوقطبی‌کردن فضای مناظرات ناکارآمدی‌هایشان را می‌پوشانند

یک فعال سیاسی با بیان اینکه جریانی می‌خواهد با دوقطبی‌کردن فضای مناظرات ناکارآمدی‌های خود را بپوشانند، گفت: جریانی که بیش از سی سال اداره کشور را عهده‌دار بوده در مناظره اول نشان داد دستش خیلی خالی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ علی عبدی فعال سیاسی و از فعالا سابق دانشجویی گفت: آنچه در جریان مناظره مشخص شد این بود که جریان متشکل از اصلاح‌طلبان،کارگزاران و جریان راست سنتی که بیش از سی سال  است اداره کشور و مسئولیت اجرایی را در دست دارند و اداره اقتصاد و امور اجرایی در این سالها بر عهده آنها بوده، چیزی در چنته ندارند و همه تلاشش خود را می‌کنند که با ایجاد دوقطبی های کاذب فضا را به سمت تشنج ببرند.

وی افزود: آنها سعی دارند با مظلوم نمایی و طرح مجدد کلید واژه های نگذاشتند، نمی‌شود و نمی توانیم و یا اینکه اختیارات رئیس جمهور برای اجرای برنامه‌های مورد نظرش کافی نیست فضای مناظره را به فضای دوقطبی ببرند و با فرار از پاسخگویی در قبال عملکرد این سی و اندی سال خود فضای مناظره را به سمتی ببرند که به جای طرح برنامه ها و ارائه راه حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور مسائل فرعی و غیر واقعی را در مقابل مردم مطرح کنند تا از اذهان مردم را از سمت ناکارآمدی خود برای حل مشکلات معیشتی منحرف کنند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: این در صورتی است که ما شاهد بودیم هم آقای رئیسی و هم سایر کاندیداهای جریان انقلاب با طرح موضوعات واقعی و مشکلات واقعی کشور برای حل آنها راهکار ارائه کردند.

وی ادامه داد: کاندیداهای حامی دولت و اصلاح‌طلبان با دروغ‌های عجیبی که به خصوص درباره مدرک آقای رئیسی گفتند سعی داشتند فضا را دوقطبی و متشنج کنند اما این دورغ‌ها هم باعث نشد آقای رئیسی در دام این جریان حاشیه‌ساز بیفتند و مسیر مناظره از مسیر درست خود که بحث ارائه راهکارها برای حل مشکلات اقتصادی کشور بود منحرف شود.

عبدی تصریح کرد: آن چیزی که برداشت بنده از این مناظره بود این است که دست جریان اصلاح طلب و حامی دولت که در گذشته خالی بود امروز خالی تر شده و سعی می کنند با ساختن دوگانه های کاذب اینگونه القا کنند که اگر جریان غربگرا و اصلاح طلب بر سر کار باشد می‌توان با مذاکره با کشورهای غربی فضای اقتصادی را  سر و سامان داد و بگویند اگر جریان انقلاب روی کار باشد کشور به سمت پرتگاه می رود.

وی افزود: البته این یک شیوه نخ نما شده است چرا که در هشت سال گذشته دولت شاهد تورم، افزایش قیمت ارز و طلا و مشکلات اقتصادی زیادی بودیم که نشان می دهد این تفکر شکست خورده است.

فعال سابق دانشجویی تاکید کرد: در نقطه مقابل شاهد بودیم کاندیداهای جریان انقلاب با سعه صدر و پیش‌گرفتن اخلاق اسلامی نه تنها تهمتی را به رقیب وارد نکردند بلکه برنامه‌های خود و برنامه هایی که در عمل قابلیت اجرا دارد و می تواند به صورت کوتاه مدت و میان مدت مشکلات عمده ای از مشکلات را حل کند را به مردم ارائه دادند.

وی تاکید کرد: متاسفانه تنها راه حل جریان اصلاح‌طلب ترساندن مردم از جریان رقیب است در صورتی که جریان انقلابی برنامه خود از راه حل مشکلات و برطرف کردن مشکلات معیشت مردم قرار داده است.

عبدی یادآور شد: نکته جالب در این مذاکرات این بود که جریان رقیب از رفتن آقای رئیسی به کارخانه‌های تعطیل شده و دیدن مشکلات مردم از نزدیک و تلاش برای حل آنها ناراحت هستند! اینها حتی نتوانستند این ناراحتی را پنهان کنند.

این فعال سیاسی گفت: این جریان به جای اینکه از سپاه، ارتش، گروه‌های جهادی و مردمی که کم کارهایی دولت را جبران کردند، ممنون باشند، امروز ناراحت و طلبکار هستند که چرا این جریان ها به میان مردم رفته و پیگیر حل مشکلات مردم شدند.

وی گفت: به نظر من جریان اصلاحات در این دوره از هیچکدام از کاندیداهای این جریان در انتخابات حمایت نخواهند کرد زیرا در نظرسنجی‌ها مشخص خواهد شد که مردم اقبالی به آقایان همتی و مهرعلیزاده نشان نخواهند داد برای همین سعی می‌کنند با یک فرار روبه جلو از این شکست سیاسی جلوگیری کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمار شهدای غزه به ۳۴۵۹۶ هزار نفر افزایش یافت
آخرین جزئیات از تولید فیلم سلمان فارسی
جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر فوتبال با مترو
۲۴کشته در اثر ریزش بزرگراه
دستگیری ۳ قاتل فراری در ۳ عملیات ضربتی
سرقت های سریالی قهرمان کشتی در تهران
بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (روش‌های رایگان و زود بازده)
لیست فیلم‌هایی که کاش حافظه‌ام پاک میشد تا دوباره میدیدم!
اسکای دایوینگ، تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز در دبی
راهنمای خرید لوازم اورجینال مزدا
شناسایی پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های منطقه امام‌زاده ابراهیم شفت +فیلم
دانشجویان دانشگاه منچستر انگلیس به پا خاستند +فیلم
تصاویر آخرالزمانی از ویرانه‌های آتش‌سوزی در ماسوله چوبی
خبرنگار CNN در نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوافضای سپاه +فیلم
واکنش باشگاه سپاهان به شکایت پرسپولیس
زمین لرزه فاریاب خسارتی نداشت
پلیس لس‌آنجلس با تمام قوا خود را برای سرکوب دانشجویان آماده کرد
دیدار رهبر اپوزیسیون اسرائیل با وزیر خارجه امارات
پاکستان با آمریکا رزمایش دریایی برگزار کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top