تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/03/18 - 18:32
کد خبر: 397871

کتاب‌های تست کنکور در «بهارانه کتاب» عرضه نمی‌شوند

معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران تأکید کرد: کتاب‌هایی که شامل این طرح می‌شوند انتخاب شده و یا گردآوری شده با یک هدف خاص نیستند، بلکه اگر کتاب شابک درستی داشته باشد و در بانک اطلاعاتی خانه کتاب هم ثبت شده باشد مشمول طرح خواهدبود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آزاده نظربلند معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران دقایقی پیش در برنامه «صبح و گفت‌وگو» رادیو گفتگو درباره طرح بهارانه کتاب اظهار کرد: طرح بهارانه هفدهمین دوره از طرح‌های فروش کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست که به طرح‌های فصلی موسوم هستند.

وی هدف از این طرح را حمایت از کتابفروشی‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: طرح بهارانه از روز دوشنبه ۱۷ خرداد اجرایی شده و تا ۲۳ خردادماه هم ادامه خواهد یافت.

معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه ۸۶۹ کتابفروشی در کل کشور عضو این طرح هستند گفت: خریداران می‌توانند با مراجعه به سایت tarh.ketab.ir اطلاعات و آدرس و نشانی کتابفروشی‌های نزدیک به محل زندگی خود را مشاهده و برای خرید اقدام کنند.

نظر بلند با اعلام اینکه طرح بهارانه و تخفیفات آن شامل کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان و تخصصی و دانشگاهی است، افزود: هدف از این طرح بالا بردن سرانه مطالعه غیرموظف است.

معاون کتاب و فرهنگ خانه کتاب و ادبیات ایران تأکید کرد: کتاب‌هایی که شامل این طرح می‌شوند انتخاب شده و یا گردآوری شده با یک هدف خاص نیستند، بلکه اگر کتاب شابک درستی داشته باشد و در بانک اطلاعاتی خانه کتاب هم ثبت شده باشد مشمول طرح خواهدبود.

وی با اعلام اینکه کتاب‌های کمک درسی و تست کنکور شامل این طرح نمی‌شوند، گفت: به جز کتابهای کمک درسی و کنکور، سایر رده‌های موضوعی کتاب‌ها که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب ثبت شده و مربوط به ۱۰ سال اخیر باشند مشمول طرح بهارانه می‌شوند.

نظر بلند گفت: ۲۰ درصد یارانه ای که بابت این طرح به خریداران در قالب تخفیف داده می‌شود بعد از طرح به کتابفروشی‌ها بازگردانده می‌شود و هر شهروند ایرانی می‌تواند تا سقف ۲۰۰ هزار تومان از ۲۰ درصد یارانه خرید کتاب در کتابفروشی‌های عضو طرح استفاده کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top