تاریخ انتشار: 02 تیر 1388 - 00:00:00
کد خبر: 398

اعتراف متهمان اغتشاشات اخیر به حمل سلاح و تاثیرپذیری از شبکه های بیگانه

متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران که همراه با مادر خود و در دست‌ داشتن نارنجک جنگی در خیابان آزادی تقاطع عارفی بازداشت شده است ، در اعترافات خود گفت: من با نارنجک جنگی 40 تیکه در اعتشاشات اخیر تهران در خیابان آزادی دستگیر شدم.

خبرنامه دانشجویان ایران: اکثر متهمان اغتشاشات اخیر تهران به همراه داشتن سلاح سرد و گرم و تأثیرپذیری از شبکه‌های خبری بیگانه بویژه بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا اعتراف کرده‌اند.

به گزارشخبرنامه دانشجویان ایران ؛به نقل ازفارس، مشروح اعترافات چند تن از متهمان اغتشاشات اخیر تهران به شرح زیر است:

*با یک نارنجک جنگی بازداشت شدم
متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران که همراه با مادر خود و در دست‌ داشتن نارنجک جنگی در خیابان آزادی تقاطع عارفی بازداشت شده است ، در اعترافات خود گفت: من با نارنجک جنگی 40 تیکه در اعتشاشات اخیر تهران در خیابان آزادی دستگیر شدم.

این متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران در ادامه افزود:تحت تاثیر فضا سازی شبکه‌های خارجی مانند بی بی سی فارسی و شبکه VOA امریکا قرار گرفتم .آنها اینگونه القا می‌کنند که در خیابانها درگیری میان مردم و دولت است و این عوامل باعث شد تا من دست به این حرکت بزنم.

وی مدعی شد:اصلا قصد نداشتم که این نارنجک را به کسی نشان دهم و تنها هدف من اعتماد به نفس بیشتر با همراه داشتن این نارنجک بود. به دلیل ترسی که در وجودم حاکم بود ، تصور می‌کردم که با همراه داشتن این نارنجک این ترس از بین برود و این ترس به دلیل درگیری‌ها و آشوبهایی بود که در خیابانها وجود داشت.

محسن متهم پرونده آشوب‌های اخیر تهران گفت: من تحت تاثیر یک جو کاذب که توسط رسانه‌های بیگانه ایجاد می‌شد قرار گرفتم و باعث شد تا خانواده من دچار مشکل شوند.

این متهم در توصیه‌ای به جوانان گفت: راه بیان حرفها اینگونه حرکت‌ها نیست و تنها به نفع کشورهای خارجی است.

متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران با اشاره به چگونگی نحوه اطلاع از تجمعات و حرکت‌های خیابانی گفت: از طریق دوستانم و شبکه‌های ماهواره‌ای از تجمعات باخبر می‌شدم که بیشتر شبکه بی بی سی بود.این شبکه از بعد از انتخابات شروع به تحریک مردم کرد و با برنامه "نوبت شما " سعی در جذب مخاطب می‌کرد و به آنها می‌گفت که چه‌کارهایی را در خیابانها انجام دهند.

وی افزود: زمانی که به خیابانها آمدم هیچ کدام از این حرف‌ها و القائات را در خیابانها ندیدم و من دروغ بودن اخبار و گزارشات شبکه‌های بیگانه را به چشم دیدم.

محسن متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران با تاکید بر این که برای شرکت در راهپیمایی‌ها و اغتشاشات هیچ هدفی نداشته است ،‌گفت: فقط جوانی و خامی است و حتی پدرم می‌گفت که اگر در بازداشت شوید کار غیر قانونی انجام داده‌اید.

وی با اشاره به سخنرانی رهنورد در "ورزشگاه حیدرنیا " که پیش از انتخابات بود گفت: در این مراسم همه با هم از آزادی و برابری صحبت می‌کردند و از آزادی دختر و پسر ها صحبت می‌کردند.
وی با ابراز پشیمانی از حضورش همراه با نارنجک جنگی در راهپیمایی خیابان آزادی که منجر به اغتشاش و ضربه به اموال عمومی شد گفت: من واقعا از حرکتی که انجام دادم پشیمان هستم و اصلا باور نمی‌کردم که روزی دست به چنین کاری بزنم و به خاطر این حرکت شرمنده مردم و دولتم هستم.

*باندهای سازماندهی شده می گفتند تا می توانید بیشتر خرابکاری کنید
مصطفی مداری دانشجوی دامپزشکی کرج 23 ساله ساکن تهران پارس یکی از متهمان پرونده اغتشاشات و آشوب‌های روزهای اخیر در تهران که منجر به خسارت به اموال عمومی، آتش زدن چند اتوبوس ، حمله و آتش زدن چند بانک شد در اعترافات خود گفت: در روز دوشنبه 25 خرداد و در زمان راهپیمایی ساعت 8 الی 9 شب که جمعیت در میدان آزادی کاهش یافته بود در این میدان تنها اغتشاش‌گران در آنجا حضور داشتند.

این متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران در ادامه افزود: در این ساعت عده‌ای که صورت‌های خود را با پارچه‌ پوشانده بودند، مردم را تحریک می‌کردند و نقش یک لیدر‌ سرگروه را داشتند و زمانی که نیروی انتظامی مردم را در میدان آزادی متفرق کرد این افراد مانع از متفرق شدن مردم ‌شده و از آنها می‌خواستند که از هم جدا نشوند.

مداری متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران با بیان اینکه این افراد پس از 30 دقیقه از جمع افراد در صحنه خارج می‌شدند گفت: پس از 30 دقیقه از شروع درگیری‌ها ، سرگروه‌ها یعنی همان 2 الی 3 نفری که به افراد خط می دانند و شعارها را به مردم می‌گفتند در جمع مردم حضور نداشتند و من از عدم حضور آنها در جمع مردم زمانی که درگیری‌ها افزایش پیدا می‌کرد تعجب کردم.

وی با اشاره به نقش خود در به آتش کشیدن اموال عمومی افزود: من و عده‌ای به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن ،‌ یک اتوبوس را آتش زدیم که مردم از دیدن از شعله‌های اتوبوس آتش گرفته بسیار وحشت زده بودند.

این متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران همچنین ادامه داد: من تصور نمی‌کردم برخی با توجه به این پیشینه تاریخی و فرهنگی ایران بخواهند با آشوب و اغتشاش حرف خود را پیش ببرند اما افرادی که مردم را به حضور در صحنه فرامی‌خواندند با بیان جملاتی همچون "ما باید غیرت داشته باشیم "، "الان همه جای تهران همین‌طور است " مردم را تحریک می‌کردند. آنها از قدرت بیان خوبی برخوردار بودند و افراد حاضر تحت تاثیر صحبت‌های آنها تحریک می‌شدند و نقشه‌هایی که آنها برای حرکت مردم در خیابان ها داشتند یک کار سازمانی بود که افراد را برای چنین اعمالی سازماندهی کرده بود.

مداری گفت: زمانی که تحت تاثیر چنین جوی قرار گرفتم به فکر این نبودم که ممکن است این افراد از سازمان ‌ها و گروه‌های مختلف حضور یافته باشند و به تحریک مردم بپردازند.

این متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران افزود: افرادی که صورت خود را پوشانده بودند شیشه های الکل و بنزینی همراه داشتند اما خود آنها این شیشه‌های بنزین را پرتاب نمی‌کردند و به افرادی که اکثرا جوان بودند می‌گفتند که تو قدرت‌ پرتاب خوبی داری و دیدم که آن سنگ را به خوبی پرتاب کردی این شیشه را هم بگیر و به سمت نیروی انتظامی پرتاب کن .

مداری گفت: من پس از بازداشت با خودم فکر می‌کنم چرا افرادی که نقش رهبری افراد اغتشاش گر را داشتند بعد از اینکه افراد را تحریک می‌کردند دیگر حضور نداشتند و چرا زمانی که فهمیدم این افراد حضور ندارند دوباره با جمع اغتشاش گران همراه شدم و چرا از جمع آنها خارج نشدم.

این متهم پرونده تخریب اموال عمومی گفت: عواملی که به صورت سازماندهی شده فعالیت می‌کردند به ما می‌گفتند که هرچه بیشتر خرابکاری کنید بهتر به خواسته‌های خود می‌رسید.

وی از جوانان خواست که وارد این‌گونه جمع ها نشوند چرا که اگر وارد آنها شوند در این جمع‌ ها افرادی هستند که از خود مردم نبوده و از سازمان‌ها و گروه های مختلف خط و پول دریافت می‌کنند و یا به خاطر منافع خودشان حضور پیدا کردند و مردم را تحریک می‌کنند و شعارها و نقش‌های خوبی طراحی می‌کنند اما وقتی جو آن منطقه بحرانی می‌شود این افراد از جمع خارج می‌شوند و مردم و مشکلات بعدی آن باقی می‌ماند.

این متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران همچنین گفت: زمانی که در رسانه‌های خارجی این تصاویر را پخش می‌کنند به عنوان یک ایرانی شرمنده می‌شویم که چنین کارهای انجام داده‌ایم.

وی با تاکید بر این‌ نکته که در انتخابات شرکت نکرده است گفت: تصور می‌کردم هیچ وقت رای من دیده نمی‌شود و زمانی که آنها شعار می‌دادند و برخی در وسط خیابان و برخی هم در کنار پیاده‌روها به عنوان تماشاچی حضور داشتند افرادی که به عنوان لیدر افراد حاضر را رهبری می‌کردند،‌ افرادی را که کنار ایستاده بودند وادار می‌کردند به ما بپیوندند.

وی افزود: حتی افرادی که سن آنها برای رای دادن کفایت نمی‌کرد نیز همراه با افراد بزرگ‌تر کارهایی را انجام می دادند و افراد لیدر به آنها می‌گفتند که فلان کار را انجام دهید و اموال عمومی را تخریب کنید و تابلو‌ها را تخریب و آتش بزنید

مداری در پاسخ به این سوال که این جو چگونه شکل می‌گرفت، گفت: عده‌ای در این جمع در ابتدا شعارهای معمولی سر می‌دادند و افراد دیگر نیز این شعارها را تکرار می‌کردند و با گذشت زمانی کوتاه سرگروه‌ها شعارهای تخریبی و اهانت‌آمیزی را مطرح می‌کردند، در خیابانی که من حضور داشتم 20 الی 30 گونی سنگ مرمر شکسته شده که انگار برای همین کار و پرتاب به سمت نیروی انتظامی طراحی شده بود در نقاط مختلف با فاصله 100 الی 200 متر آماده شده بود.

وی با بیان اینکه یک شعار ساده باعث چنین اتفاقاتی شد، گفت: همراه با سر دادن شعارها سطل‌های زباله را آتش زده و شیشه ها را خرد می‌کردیم و با افرادی که به عنوان سرگروه حضور داشتند این حرکت‌ها را انجام می‌دادیم و آنها می‌گفتند مسافران یک اتوبوس را پیدا کنیم و آن اتوبوس را در وسط خیابان آتش بزنیم و این در حالی بود که خود این افراد حضور نداشتند.

وی افزود: اول حرفی از پرتاب سنگ نبود و فقط شعارهای ساده مطرح می‌شد، که به مرور زمان تعداد افراد حاضر افزایش یافت و این سرگروه‌ها افراد حاضر در راهپیمایی را تحریک و شعارهای معمولی را به شعارهای تخریبی‌تر و تندتر تبدیل می‌کردند و حتی این افراد جوانان کم سن و سال را نیز دعوت می‌کردند تا با آنها شعار بدهند و به گونه‌ای رفتار می‌کردند که دیگر این افراد را که نقش سرگروه داشتند بهتر از خودشان بدانند.

وی یادآور شد:افرادی که نقش سرگروهی را داشتند از افراد حاضر در راهپیمایی افرادی را جذب می‌کردند و با سر دادن شعارهای ساده از مردم می‌خواستند که با آنها همراهی کنند.

مداری متهم پرونده اغتشاشات تهران با اشاره به افرادی که همراه وی بازداشت شده‌اند، گفت: بسیاری از افرادی که در این چند روز در نزدیک من حضور داشتند و بازداشت شدند علت حضورشان را همین شعارها‌ می‌دانستند و می‌گفتند که پس از اینکه چند تابلو توسط سرگروه‌ها تخریب و آتش زده می‌شد ما هم تصمیم گرفتیم که با این افراد باشیم اما من تعجب می‌کنم که چرا این سرگروه ها چهره خود را پوشانده بودند چرا که اگر از خود این مردم بودند لازم به پنهان کردن چهره خود نداشتند و اینکه این افراد پس از 30 الی 40 دقیقه از جمع اغتشاشگران خارج می‌شدند برای من یک سوال است.

وی افزود: بسیاری از افرادی که به اموال عمومی ضربه می‌زدند و شیشه بانک‌ها را خرد می‌کردند و بانک‌ها را آتش می‌زدند جوانان کم اطلاعی بودند و من از خانواده این جوانان خواهش می‌کنم مراقب فرزندان خود باشند چرا که تحت تاثیر همین شعارها قرار می‌گیرند و بعد از آن اتفاقاتی رخ می دهد که تصور آن غیر ممکن است اما زمانی که گرفتار آن می‌شوید کارهای خطرناکی انجام می‌دهید.

متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران گفت: من طرفدار هیچ گروه و حزبی نیستیم اما من تصور‌های احمقانه ای داشتم که مثلا اگر شعار ندهم و یا سنگ پرتاب نکنم مردم به چشم دیگری به من نگاه می‌کنند در حالی که جریان دیگری از این حرکت‌ها سود می‌برند و افرادی که مردم را تحریک می‌کنند امروز نشسته اند و این سوال برای من مطرح است که چرا ما باید به این کارها دست می‌ز دیم و افرادی که در حاشیه بودند با صحبت‌ خودشان ما را تحریک می‌کردند.

مداری متهم پرونده تخریب اموال عمومی در اغتشاشات اخیر تهران در توصیه‌ای به جوانان گفت: من از جوانان خواهش می‌کنم به سمت این حرکت‌ها نروند چرا که تحت تاثیر جو قرار می‌گیرند و کارهایی را انجام می‌دهند. من التماس می‌کنم که جوانان وارد چنین تجمعاتی نشوند چرا که آنها هیچ سودی نمی‌برند و تنها افراد دیگری هستند که از این حرکت‌ها به اهداف خود می‌رسند و تنها جوانان لطمه می‌خوردند.

مداری از متهمان پرونده اغتشاشات اخیر تهران افزود: من جز پشیمانی و احساس گناه هیچ چیزی دیگری ندارم و تنها این را می‌گویم که حتی نباید به این گونه حرکت‌ها هم نگاه کرد چرا که این افراد که نقش سرگروهی را دارند جوانان را به خود جذب می‌کنند و امروز آنها به راحتی در خانه‌های خود نشسته اند و به اهدافشان هم رسیده‌اند در حالی که ما باید نتایج تلخ آن را تحمل کنیم.

*تحت تاثیر اخبار و حرفهای رسانه‌های بیگانه قرار گرفتم|
"عذرا سادات م س " 38 ساله دارای فوق دیپلم کودک یاری و مربی ورزش ایروبیک که به ارتباط با عناصر اصلی اغتشاشات اخیر و کمک به اغتشاشگران اعتراف کرده است گفت: من یک شنبه در خیابان طوس در حال تظاهرات و شعار دادن بازداشت شدم.

وی با اشاره به فعالیتش در اغتشاشات اخیر گفت: من در راهپیمایی به سمت نیروی انتظامی سنگ پرتاب می‌کردم و به افراد حاضر هم سنگ می‌رساندم تا به سمت اموال عمومی و نیروی انتظامی پرتاب کنند و شعار‌هایی مانند الله اکبر و یاحسین، احمدی ریاست پس بده، برادر شهیدم رایت رو پس می‌گیرم را سر می‌دادم.

این متهم پرونده اغتشاشات اخیر در تهران گفت: من بیشتر تحت تاثیر برنامه‌های صدای آمریکا "VOA " و بی بی سی فارسی قرار گرفتم و چون می‌گفتند که بیشتر زدو خوردها از سوی نیروی انتظامی است خیلی دوست داشتم ببینم که فضایی وجود دارد اما دیدم که چنین وضعیتی وجود ندارد.

"عذرا سادات م س " 38 ساله مرتبط با اغتشاشات اخیر ادامه داد: ما و افراد حاضر در اغتشاشات به اموال دولت، مردم و نیروی انتظامی آسیب زده و شیشه‌های منازل را تخریب کرده و دست به شورش می‌زدیم.

وی با اشاره به نحوه با خبر شدن از تجمعات و اغتشاشات در تهران گفت: روز سه‌شنبه که در میدان آزادی راهپیمایی بود بسیاری از افراد بصورت زبانی محل تجمع بعدی را به مردم اطلاع می‌دادند و بعد از آن هم از شبکه VOA صدای امریکا و بی بی سی فارسی مطلع شدم و در تجمع میدان آزادی که موتور و لاستیک آتش زدند حضور داشتم.

متهم پرونده اغتشاشات اخیر میدان آزادی تهران گفت: من بیشتر تحت تاثیر اخبار و حرفهایی که توسط رسانه‌های بیگانه مطرح می‌شد قرار گرفتم ولی زمانی که در خیابانها آمدم خلاف حرف‌های آنها را مشاهده کردم این رسانه‌ها از کشتار مردم توسط نیروی انتظامی و بسیج خبر می‌دادند در حالی که دروغ بود و من خودم شاهد بودم که افراد اغتشاشگر به اموال عمومی ضربه می‌زدند و اگر مردم درب منازل خود را برای پناه دادن به آنها باز نمی کردند شیشه خانه آنها را خرد می‌کردند.

وی افزود: در زمانی که در حال فرار بودم به یکی از منازل پناه آوردم که آن فرد نمی‌خواست درب منزل خود را باز کند و من به‌زور وارد آن خانه شدم ولی بازداشت شدم و از مردم خواهش می‌کنم که به حرفهای رسانه‌های غربی توجه نکنند چراکه آنها بیشتر به نفع خودشان کار‌ می‌کنند.

"عذرا سادات م س " که با عناصر اصلی اغتشاشات در ارتباط بوده ادامه داد: من از همه می‌خواهم که تحت تاثیر این جوسازی‌ها قرار نگیرند .چند نفر از دوستانم و مادرم مخالف حضور من در این اغتشاشات بودند اما من شرکت کردم و به اموال عمومی آسیب رساندم و به سمت نیروی انتظامی سنگ پرتاب کردم.

*اغتشاش آفرینی‌ها در راستای منافع انگلیس و آمریکاست
عسکری یک زن متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران که در میدان آزادی همراه با پسر خود با داشتن یک نارنجک جنگی بازداشت شده است در اعترافات خود گفت: من و پسرم در مسیر پیاده روی خیابان آزادی توسط نیروی انتظامی بازداشت شدیم و در کیف من یا کیف پسرم یک نارنجک جنگی بود؛ پسرم دوست داشت قدرت داشته باشد و قصدش این بود به دنیا نشان بدهد که می‌تواند برای هموطنان و کشور قدرت بگیرد و همه این موارد نشات گرفته از فضایی بود که شبکه بی بی سی فارسی علیه ایران ایجاد کرده بود و من و فرزندم تحت تاثیر این شبکه قرار گرفتیم.

این متهم پرونده اغتشاشات اخیر در تهران ادامه داد: اشتباه من این بود که پای این شبکه‌ها می‌نشستم و احساساتی می‌شدم و پسرم را نیر تحریک می‌کردم که در راهپیمایی شرکت کنیم و یا فلان حرکت را انجام دهیم، اما امروز واقعا پشیمان هستم که خودم و پسر نوجوانم را به این دام کشاندم و آنها خواستار این بودند که من و امثال من به جنگ برادران خودم برویم.

این زن متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران که عسکری نام دارد ، با ابراز ناراحتی از اقدامات خود گفت: من امروز این سوال را از خودم می‌پرسم که چرا باید کشور خودم را به اغتشاش بکشم و چرا ما باید به یکدیگر حمله کنیم اما باز تاکید می‌کنم من تحت تبلیغات بی بی سی و در خیابانها تحت تاثیر جو قرار می‌گرفتم.

وی با اشاره به نحوه تهیه نارنجک جنگی گفت: نارنجک جنگی را از زمان جنگ داشتیم و پسرم هم برای احساس قدرت پیدا کردن این نارنجک را همراه آورد و این احساس واقعا پوشالی بود.

عسکری متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران با اشاره به نحوه حضور در راهپیمایی‌ها اظهار داشت: بیشتر در همان راهپیمایی ها بود که افراد مختلفی مکان بعدی راهپیمایی را اطلاع می‌دادند و یا با در دست داشتن اعلامیه‌هایی راهپیمایی بعدی را اطلاع می‌دادند.

وی خطاب به افرادی که تحت تاثیر این جو قرار دارند،‌ گفت: این افراد باید دست از اغتشاشات بر دارند و من در این مدت به دلیل اینکه پسرم را به کام مرگ بردم ناراحت هستم و بجای اینکه همچون یک مادر پسرم را دوست داشته باشم و دلسوزش باشم پسرم را به کام مرگ می‌بردم و این کارها هیچ کمکی به ما نمی‌کند جز اینکه اموال عمومی خسارت ببیند هیچ حاصل دیگری ندارد و همه این اتفاقات را ما باید پاسخ بدهیم.

وی افزود: من اصلا بیرون از خانه و دنبال چنین حرکت‌هایی نیستم اما کاری کردم که الان خانواده‌ام را از دست دادم و فضای بدی را برای آینده پسرم ایجاد کردم .احساساتی عمل کردم، با تماشای شبکه بی بی سی این کار‌ها را انجام دادم و امروز واقعا پشیمان هستم چراکه ما غیر قانونی راهپیمایی کردیم.

متهم پرونده اغتشاشات اخیر تهران با ابراز تاسف از شرکت در راهپیمایی غیر قانونی گفت: خانواده از حضور من در راهپیمایی اطلاع داشتند و همسرم از حضور من در راهپیمایی‌ها ابراز نارضایتی می‌کرد.

وی ادامه داد: تمامی این حرکت‌ها اول به نفع انگلیس، آمریکا و اسرائیل است.

عسکری گفت: از همه می‌خواهم که کمک کنیم و کشور را به آرامش برگردانیم و از مادران و جوانان می‌خواهم که به این محافل نروند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top