تاریخ انتشار: شنبه 1400/03/22 - 15:06
کد خبر: 398310

۱۳ شهر در وضعیت قرمز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه درحال حاضر ۱۳ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، گفت: روند کلی کرونا در کشور نزولی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: وضعیت رعایت پروتکل‌ها در کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده و باید بیش از این پروتکل‌ها را رعایت کرد.

۱۳ شهر در وضعیت قرمز

وی در خصوص برگزاری آزمون‌های حضوری پایه نهم و دهم اظهار داشت: براساس ارزیابی‌های انجام شده بیش از ۳۰۰ هزار نظارت در این خصوص صورت گرفت و مشخص شد پروتکل‌ها در اغلب حوزه‌ها به خوبی رعایت شده که جای تشکر دارد.

رئیسی افزود: البته گزارشی از نواقص داشتیم اما بالای ۹۰ درصد در برگزاری آزمون‌ها، پروتکل‌های بهداشتی رعایت شد.

 وی خاطرنشان کرد: روند کلی کرونا در کشور نزولی است اما در استان‌های جنوبی و شرقی درگیری‌هایی وجوددارد. استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان هنوز روند کرونا صعودی است و کرمان و بوشهر نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

رئیسی در خصوص آخرین رنگ بندی وضعیت کرونا در کشور تأکید کرد: در حال حاضر ۱۳ شهر در کشور قرمز است که سه شهر آن در استان سیستان و بلوچستان (ایرانشهر، چابهار و نیک شهر) قرار دارد. همچنین پاوه در استان کرمانشاه و مابقی شهرهای قرمز در استان هرمزگان هستند و بندرعباس که تنها مرکز استانی است که در وضعیت قرمز کرونایی است.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۲۰۸ شهر وضعیت نارنجی و ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد هستند، گفت: به شدت باید پروتکل‌ها رعایت و نظارت‌ها انجام شود تا روند نزولی متوقف نشود و اگر پروتکل‌ها به خوبی رعایت نشود دچار موج بعدی شویم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص واکسن کرونا نیز تصریح کرد: فاز یک واکسن که واکسیناسیون کادر درمان بود، به پایان رسیده و واکسن افراد بالای ۸۰- ۷۵ و ۷۰ سال نیز در برنامه واکسیناسیون قرار دارد و همچنین گروه‌های آسیب پذیر دچار آسیب شدند.

رئیسی با تأکید بر اینکه در یک بدعهدی محموله سه میلیون دوزی واکسن کرونا به دست ما نرسید که ان شاءالله در این هفته ارسال می‌شود.

وی همچنین به این خبر خوش اشاره و تصریح کرد: تا فردا نتایج فاز دوم واکسن ایرانی منتشر خواهد شد و در صورت موفقیت آمیز بودن مجوز مصرف اضطراری را در کشور صادر می‌کنیم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده اند، نگران دوز دوم نباشند و آخر هفته و هفته آینده دوز دوم واکسن آنها انجام می‌شود.

رئیسی خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌ها خوب بوده و اگر در جایی نواقصی هست، درخواست می‌کنیم در رعایت پروتکل‌ها دقت لازم را به عمل آورند و انتخابات سالمی از نظر سلامت داشته باشند.

وی افزود: به عنوان کارشناس سلامت درخواست می‌کنم سلامت مردم و کرونا را سیاسی نکنیم و نباید با سلامت مردم شوخی و کار سیاسی کرد و این موضوع را به دست متخصصین بسپاریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
انتخاب مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top