تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/03/26 - 01:25
کد خبر: 398817

لندن: نتیجه موفقیت آمیز برای مذاکرات وین درباره توافق ایران تضمین شده نیست

راب با تایید خواسته یکی از نمایندگان درباره توافق طولانی‌تر و مستحکم‌تر با ایران، گفت: «از طریق توافقی طولانی‌تر و مستحکم‌تر نه تنها ضمانت دائمی درباره موضوع هسته‌ای خواهیم داشت بلکه به فعالیت‌های بی ثبات کننده‌ای که ایران از آن حمایت می‌کند، پرداخته می‌شود».

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس روز سه‌شنبه مدعی شد که ایران به طور سیستماتیک به برنامه جامع اقدام مشترک پایبند نبوده و لندن در حال کار با شرکای اروپایی و آمریکا به همراه چین و روسیه بوده و انگلیس انتظار بازگشت ایران به پایبندی کامل به برجام را دارد.

وی که در پارلمان انگلیس صحبت می‌کرد، افزود: «نه تنها ذخایر اورانیوم غنی شده ایران که 16 برابر حد مجاز است جای نگرانی داشته بلکه فعالیت سانتریفیوژها و تولید اورانیوم فلزی نیز جای نگرانی عمیق دارد».

وزیر خارجه انگلیس اضافه کرد: «تمامی طرف‌ها موافق هستند که ایران باید به پایبندی کامل بازگردد و در گفت‌وگوهای وین پیشرفت‌هایی بوجود آمده اما نتیجه موفقیت آمیز تضمین شده نیست».

وی بدون اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در انجام تعهدات برجامی خود گفت: «این گفت‌وگوها نمی‌تواند بدون پایان ادامه یابد ما نیازمند آن هستیم که شاهد بازگشت به پایبندی کامل باشیم».

راب با تایید خواسته یکی از نمایندگان درباره توافق طولانی‌تر و مستحکم‌تر با ایران، گفت: «از طریق توافقی طولانی‌تر و مستحکم‌تر نه تنها ضمانت دائمی درباره موضوع هسته‌ای خواهیم داشت بلکه به فعالیت‌های بی ثبات کننده‌ای که ایران از آن حمایت می‌کند، پرداخته می‌شود».

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top