تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/04/02 - 11:18
کد خبر: 399664

برگزاری همایش شیمی محیط زیست در دانشگاه آزاد واحد شیراز

جوابی در پایان به معرفی شاخه تخصصی شیمی سبز پرداخت: وی بیان کرد: شیمی سبز که شیمی پایدار نیز می باشد به بخشی از رشته شیمی و مهندسی شیمی مرتبط می شود که تمرکز آن بر طراحی محصولات و فرآیندهایی است که استفاده و تولید مواد آلاینده خطرناک را به حداقل می‌رساند یا حذف میکند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» آرش جوابی، دبیر انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز از برگزاری همایش مجازی دانشجویی شیمی محیط زیست و شیمی سبز با هدف برسی و معرفی اثر مواد و آلاینده های شیمیایی و نقش مخرب فعالیت  صنایع شیمیایی بر روی محیط زیست و آسیب های جبران ناپذیر بر سلامت جامعه بشری و جانوری و همچنین گونه های مختلف گیاهی و همچنین معرفی جدیدترین فعالیت های پژوهشی و دستاوردهای نوین علم شیمی در حوزه فناوری و تکنولوژی شیمی و محیط زیست جهت ارتقا و بهبود و جلوگیری از آسیب های شیمیایی مخرب به  محیط زیست به مناسبت روز جهانی و هفته ملی محیط زیست با تلاش اعضای انجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و با حضور و مشارکت جمع کثیری از دانشجویان مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی شیمی در قالب ارائه چندین عنوان وبینار علمی پژوهشی و با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان این واحد دانشگاهی خبر داد.

دبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز

آرش جوابی، دبیرانجمن علمی دانشجویی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد شیراز بیان کرد: متاسفانه با توجه به ارتقای سطح علمی و پژوهشی کشور و همچنین در دست بودن بسیاری از تجهیزات تخصصی هنوز شاهد آسیب های فراوان آلاینده های شیمیایی نظیر: گازهای گلخانه‌ای و سمی حاصل از سوخت های فسیلی_ پلاستیک های شیمیایی مضر_ پسماند شیمیایی کارخانجات صنایع شیمیایی به ویژه پالایشگاه ها و پتروشیمی ها و نیروگاه ها و همچنین سموم شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی و آفت کش ها و همچنین مواد شیمایی شوینده و زباله های عفونی بیمارستانی به محیط زیست هستیم که باید تمامی پژوهشگران شیمی و محیط زیست و مسئولان مربوطه و سایر آحاد جامعه در جهت حفظ محیط زیست و بهره گیری از روش های نوین شیمیایی جهت جلوگیری از آسیب های شیمیایی به محیط زیست بسیج شوند.  

آرش جوابی افزود: این مجموعه وبینارهای تخصصی با شعار شیمی علمی برای محیط زیست و  در راستای شعار جهانی محیط زیست در سال 2021 که (باز نگری بازآفرینی ترمیم) می باشد برگزار گردیده است.

جوابی در پایان به معرفی شاخه تخصصی شیمی سبز پرداخت و گفت: شیمی سبز که شیمی پایدار نیز می باشد به بخشی از رشته شیمی و مهندسی شیمی مرتبط می شود که تمرکز آن بر طراحی محصولات و فرآیندهایی است که استفاده و تولید مواد آلاینده خطرناک را به حداقل می‌رساند یا حذف میکند.

آرش جوابی که موفق به کسب مقام نخست انجمن های علمی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور در هفتمین جشنواره ملی فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی گردیده و عضو رسمی دانشجویی انجمن ملی شیمی ایران می باشد ضمن اشاره به این که حفظ محیط زیست از آلودگی های شیمیایی یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار است بر نقش انجمن های علمی و دانشجویی  در جهت افزایش آگاهی و بهبود بینش و حس مسئولیت  آحاد جامعه نسبت به این موضوع نیز تاکید کرد.

جوابی، دبیر شورای مرکزی و مدیر مسئول نشریه علمی دانشجویی کیمیاگران از اختصاص سومین شماره از نشریه کیمیاگران به موضوع شیمی و محیط زیست خبر داد.

شایان ذکر است موضوعاتی نظیر نقش مخرب آلاینده های شیمیایی به ویژه گازهای گلخانه‌ای و سوخت های فسیلی  به محیط زیست و راه های جلوگیری از آن اثر پلاستیک های شیمیایی بر محیط زیست بهره گیری از مواد و منابع تجدید پذیر استفاده از مواد حلال های بی خطر برای محیط زیست، طراحی فرآیندهایی با بهره وری انرژی بالا مباحث مربوطه به مدیریت پسمانده و غیره. ..از جمله محور های این همایش دانشجویی مجازی بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top