تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/04/09 - 14:59
کد خبر: 400401

تفاوت‌های بلوک لیکا و بلوک سیپورکس

بلوک سیپورکس نیز در دسته بلوک های سبک ساختمانی قرار دارد؛که به روش بلوک های اتوکلاو ساخته می شود. در اصطلاح به این شکل بلوک، بلوک گازی نیز گفته می شود. به عبارتی بلوک سیپورکس نوعی بلوک بسیار سبک ساختمانی است که نسبت به بلوک لیکا مزایای بیشتری را از لحاظ فنی دارا می باشد. بنابراین این نوع بلوک ساختمانی را می توان نسل جدید بلوک های سیمانی سبک دانست که در آینده جایگاه خوبی در صنعت ساختمان سازی پیدا خواهند کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در هر انتخابی مسئله اساسی اطلاع داشتن از نتیجه نهایی آن است. شاید در انتخاب میان دو نوع بلوک ساختمانی لیکا و سیپورکس ابتدا لازم باشد اطلاعاتی در خصوص هر یک از آنها را یادآور شویم. معمولا کاربران بلوک های سیمانی سبک، تفاوت میان دو نوع بلوک ساختمانی لیکا و سیپورکس را تنها در وزن آنها بدانند. اما مسئله مهم آن است که تفاوت این دو نوع بلوک تنها به همین موضوع خلاصه نمی شود. در ادامه تفاوت های میان بلوک لیکا و بلوک سیپورکس را به تفسیر بیان خواهیم کرد.

بلوک لیکا چیست؟

بلوک لیکا امروزه به دلیل داشتن ویژگی های مثبت فراوان مورد توجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته؛ تا آنجا که نوع تقلبی آن نیز در بازار موجود شده است. این بلوک برای اکثر سازندگان امروزی، نامی آشنا و مورد اطمینان می باشد. بلوک لیکا به دلیل ساخته شدن از ریز دانه های سبک لیکا سیمان و آب جزو انوع بلوک های ساختمانی سبک محسوب می شود. ریز دانه های لیکا یا در واقع گل رس پخته شده در درجه حرارت تقریبی 1200 درجه سانتی گراد تیمار حرارتی می بینند و بدین شکل حجم داخلی بلوک تو خالی و پوک می شود. به این دلیل این نوع ریز دانه یک متریال عالی و مناسب برای ساختن بلوک سبک ساختمانی می باشد؛ که البته دلیل نام گذاری بلوک لیکا به این عنوان تجاری، وجود همین ریزدانه های متشکله در بلوک است.

برای دیدن قیمت بلوک های سبک روی لینک مصالح بازار کلیک فرمایید

بلوک سیپورکس چیست؟

بلوک سیپورکس نیز در دسته بلوک های سبک ساختمانی قرار دارد؛که به روش بلوک های اتوکلاو ساخته می شود. در اصطلاح به این شکل بلوک، بلوک گازی نیز گفته می شود. به عبارتی بلوک سیپورکس نوعی بلوک بسیار سبک ساختمانی است که نسبت به بلوک لیکا مزایای بیشتری را از لحاظ فنی دارا می باشد. بنابراین این نوع بلوک ساختمانی را می توان نسل جدید بلوک های سیمانی سبک دانست که در آینده جایگاه خوبی در صنعت ساختمان سازی پیدا خواهند کرد.

تفاوت های میان بلوک لیکا و بلوک سیپورکس

انواع بلوک های ساختمانی سبک شاید در تکنولوژی ساخت از یک قانون پیرونی کنند؛ اما به دلیل تفاوت در متریال اولیه و فرمول های واکنش های شیمیایی خواص و ویژگی ها متفاوتی با یکدیگر پیدا می کنند. این امر سبب می شود تا کاربری این بلوک ها تغییر می کند. برخی از تفاوت های میان بلوک لیکا و بلوک سیپورکس عبارتند از:

  • بلوک لیکا سطح خشنی نسبت به بلوک سیپورکس دارد. این امر در نهایت باعث می شود در مراحل نازک کاری ساختمان دیوار های ساخته شده با بلوک لیکا نیاز بیشتری به روکش شدن با گچ و خاک برای مسطح شدن داشته باشند. در مقابل بلوک های سبک سیپورکس به دلیل سطح صافشان با یک لایه نازک گچ کاری کاملا پوشیده می شوند و نیازی به استفاده از گچ و خاک اضافی و چند لایه در سطح آنها به منظور یکدست شدن نیست.
  • بلوک لیکا در برابر حرارت مستقیم مقاومت خوبی دارد و مطابق با استاندارد های حریق ساختمان است. اما بلوک سیپورکس در برابر حرارت مقاومت بیشتری نسبت به بلوک لیکا دارد.
  • نکته مهم دیگری که برای کاربران ساختمان در استفاده از این دو نوع بلوک دارای اهمییت زیادی است؛ آن است که بلوک لیکا در برابر عملیات سوراخ کاری دیوار و یا میخ کوبی به شدت مقاومت کمی دارد و حتی ممکن است به راحتی خرد شده و بشکند. این یک خاصیت دردسر ساز در ساختمان است. بلوک لیکا با مقاومت اندک در برابر سوراخ کاری دیوار نسبت به دیوار های ساخته شده از متریال سنتی تر نیز در این مورد با معایب جدی روبرو است. اما در مقابل بلوک فوق سبک سیپورکس در عملیات سوراخ کاری دیواری و میخ کوبی به خوبی مقاوم است و می توان یکی از مزایای این نوع بلوک را نسبت به بلوک لیکا در همین امر دانست.

در مجموع شاید بتوان گفت بلوک سیپورکس نسبت به بلوک لیکا در بسیاری از موارد فنی برتری نسبی دارد؛ اما در نهایت بلوک لیکا به لحاظ قیمت تمام شده و دسترسی آسان برای سازندگان و کارفرمایان نسبت به بلوک سیپورکس مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بلوک ها به وب سایت

www.masalehbazar.com

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واشنگتن حمایت از اسرائیل در جنگ با لبنان را رد نکرد
گزینه‌ نهایی نیمکت تیم ملی بسکتبال کیست؟
طالبان شرکت در نشست سازمان ملل در قطر را تایید کرد
حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات رژیم صهیونیستی
حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه
علت ممنوعیت فروش طلای دست دوم
نشست مقامات واشنگتن و تل‌آویو درباره برنامه هسته‌ای ایران
پشت‌صحنه آخرین مناظره تلویزیونی نامزدها +فیلم
کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد
شهادت ۸۰ عضو خانواده هنیه از ابتدای جنگ
فرصت ۱۵ دقیقه‌ای صداوسیما برای نامزدها
آزمون انقلابی؛ آیا از عبرت تاریخی انتخابات ۹۲درس گرفته می‌شود؟
حضور رای اولی‌ها در انتخابات معادلات دشمن را بهم می‌زند
گفت و شنود/ نه که نمی‌پرسم!
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۶ تیر
بهشتی آزادانه زیست و ناجوانمردانه به شهادت رسید
مرجعیت علمی ایران باید دغدغه رئیس جمهور آینده باشد
فرجام مناظرات انتخابات/ مهمترین برنامه نامزدها برای اداره کشور چیست؟
استقبال مردم پایتخت از مهمانی باشکوه ۱۰ کیلومتری عید غدیر
مراسم چهلمین روز شهادت امیرعبداللهیان در حرم حضرت عبدالعظیم
عید غدیر، میهمان موکب‌های دانشگاهی باشید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top