تاریخ انتشار: شنبه 1400/04/12 - 15:26
کد خبر: 400677

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از واکنش کاربران فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضائیه؛

محسنی اژه‌ای؛ از قاضی دادگاه کرباسچی تا قاضی القضات!

بعضی ها از دوران آملی لاریجانی درست یا غلط خاطره تلخ دارند! و درست یا غلط تصور می کنند آمدن اژه ای، بازگشت آملی است. خصوصا فعالان اجتماعی و نخبگان سیاسی و رسانه ای که طعم تحول یکی دوسال اخیر در قوه برایشان شیرین بوده بیشتر از دیگران نگران این بازگشت به عقب هستند. به عبارت دیگر کارآمدی دستگاه قضایی روح حاکم بر انتقادشان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» همزمان با اعلام کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، زمزمه‌‎هایی در مورد جایگزین وی بعنوان رئیس قوه قضائیه ایجاد. این زمزمه‌ها و احتمالات با کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری شدت گرفته بود و در روز‌های اخیر با انتخاب وی بعنوان رئیس جمهور منتخب همه بی شک منتظر معرفی رئیس جدید قوه قضاییه از سوی رهبر معظم انقلاب بودند.

سرانجام مقام معظم رهبری با انتخاب غلامحسین محسنی اژه ای بعنوان ریاست قوه قضاییه به تمام احتمالات و شایعات پایان دادند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حکم انتصاب ایشان با تاکید بر اهتمام جدی به ماموریت‌های دستگاه قضا در قانون اساسی همچنین ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود، «گسترش فناوری‌های نوین در دستگاه قضایی»، «گماردن نیروهای کارآمد و جهادی در مسوولیت ها»، «ارج نهادن به خدمات قضات پاکدامن و در عین حال برخورد قاطع با تخلفات» و «ارتباط با متن مردم» را از جمله انتظارات خود از رییس جدید قوه قضاییه بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای تجربه چندین دهه از دادیاری تا معاون اول قوه قضاییه را داشته و این پشتوانه تا حد زیادی تسهیل کننده انجام این مسئولیت سترگ است. محسنی اژه ای سابقه وزارت اطلاعات را هم دارد و این تجربه کار اجرائی در هیئت وزیران و دولت موقعیت ممتازی است که در میان روسای قوه قضائیه ایشان بهره مند است و تجربه کار در سطح عالی در دو قوه مجریه و قضائیه دارد.

در این بین برخی کاربران و شخصت های مختلف دانشجویی و سیاسی در فضای مجازی به انتصاب حجت الاسلام اژه ای واکنش نشان دادند که ادامه می بینید:

واکنش فعالین فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه

عبدالرحیم انصاری از تحلیلگران در صفحه توئیتری خود نوشت: فارغ از لزوم احترام و اعتماد به تشخیص رهبر انقلاب در انتصاب رئیس جدید دستگاه قضا، شخصا محسنی اژه ای بسیار قاطع و کارآمد میدانم و در دوران تصدی او بر عدلیه کارهای بزرگی انجام خواهد شد که قطعا خوشحالی مردم را در پی خواهد داشت.

واکنش فعالین فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه

یکی دیگر از کاربران توئیتر نوشت: از مشخصه های بارز رئیس جدید قوه قضاییه قاطعیت در برخورد با دانه درشت ها و فاسدین اقتصادی است که در مقام قضاوتِ دادگاه های مهم و پیچیده ای چون فاضل خداداد ، مهدی هاشمی و غلامحسین کرباسچی در عمل پرونده درخشانی دارد.

واکنش فعالین فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه

عبدالله گنجی از فعالین سیاسی نیز نوشت: اژه ای به معنای حقیقی کلمه گرایش سیاسی-جناحی ندارد.این خصیصه و تجربه طولانی و متنوع قضایی میتواند تراز فعلی دستگاه قضایی را حفظ کند.هنر رئیسی تولید سرمایه اجتماعی از قوه قهریه نظام بود حال آنکه قوه قضائیه اگر هیچ نقصی هم نداشته باشد هر دونفر که از آن بیرون میآیند یکی ناراضی است.

واکنش فعالین فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه

پیام مرادی از فعالین سابق دانشجویی در صفحه شخصی اینستاگرام خود منقدین به این انتصاب را به دو دسته معرفی کرده و در قالب یک پست نوشت: حالا که انتصاب غلامحسین اژه ای به عنوان رییس جدید قوه قضائیه رسانه ای شده، واکنش منفی بعضی از آدم ها و رسانه ها هم از سطح محافل و جمع های چند نفره به متن اخبار و شبکه اجتماعی تسری پیدا کرده!

وی در ادامه نوشت: بعضی ها از دوران آملی لاریجانی درست یا غلط خاطره تلخ دارند! و درست یا غلط تصور می کنند آمدن اژه ای، بازگشت آملی است. خصوصا فعالان اجتماعی و نخبگان سیاسی و رسانه ای که طعم تحول یکی دوسال اخیر در قوه برایشان شیرین بوده بیشتر از دیگران نگران این بازگشت به عقب هستند. به عبارت دیگر کارآمدی دستگاه قضایی روح حاکم بر انتقادشان است.

واکنش فعالین فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه

مرادی در ادامه برای دسته نوشت: گروه دوم اما داستان فرق می کند! آقای اژه ای برای گروه دوم «سوژه پروژه سیاسی» است. آقای اژه ای جزو معدود عناصر عدلیه است که مستقیما درگیر پرونده های چالش برانگیز مهمی بوده و از ابتدای انقلاب تاکنون دائما در معرض دید و قضاوت مردم و نخبگان قرار داشته! کارنامه ای از پرونده کرباسچی تا وزارت اطلاعات و سوت زنی در دانشگاه شریف! لذا عجیب نیست که گروه های سیاسی بخواهند از اژه ای سوژه ای برای پروژه های سیاسی خود بسازند!

واکنش فعالین فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه

کاربر دیگری نوشت: اینکه یک فرد از پایین ترین رده شروع و تمام رده ها را با موفقیت و شایستگی یک به یک طی کند تا به ریاست قوه برسد نشان از انتخابی درست است.

واکنش فعالین فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه

کاربر دیگری با اشاره به توییت صفحات رژِم صهیونیستی نوشت: چنین تیترهای وقیحانه ای، نشان از انتصاب شایسته حجت الاسلام محسنی اژه ای دارد.

واکنش فعالین فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه

سید سجاد حسینی نیز در این خصوص با اشاره به اینکه حجت الاسلام اژه ای ادامه دهنده مسیر درست است، نوشت: حجت الاسلام محسنی اژه ای می‌تواند مسیر درست جناب رئیسی را در منصب ریاست قوه قضائیه ادامه دهد؛ چراکه سال‌ها در همین ساختار بوده و روحیه حق‌طلبی را دارد و در کنار جناب رئیسی مهارت و تجربه کسب نموده است.

واکنش فعالین فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه

کابر دیگری در توئیتر نوشت: دوستان عزیزی که نگران قوه قضائیه بعد از آیت الله رئیسی هستین به نگرانیتون احترام میزارم و ارج مینهم اما قرار نیست ناامید و مایوس باشید.

واکنش فعالین فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه

حجت الاسلام شهبازی نیز در صفحه توئیتر خود به تحلیل انتخاب رئیس جدید قوه قضائیه پرداخت و مبارزه با فساد را از اقدامات شاخص ایشان می دانست.

واکنش فعالین فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه

کابر دیگری با اشاره به تجربه زیاد وی در قوه قضاییه نوشت: ارتباطات و آشنایی نزدیک با رسانه برگ دیگری از نقاط قوت ایشان است.

واکنش فعالین فضای مجازی به انتخاب رئیس جدید قوه قضاییه

یک کاربر نیز در توئیتر به دلایل تخریب رئیس جدید قوه قضائیه پرداخت و نوشت: دلیل تخریب بالا محسنی اژه ای  را می توانید در رسیدگی به پرونده سید مهدی هاشمی (جریان منافقین) و فساد شهردار تهران کرباسچی (اصلاح طلب) ببینید.

گزارش از مسلم خلخال

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top