تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/04/15 - 12:19
کد خبر: 400975

از واکسن ایرانی تا صنعت ملی نفت؛

خودتحقیری ملی، از رزم آرا تا زیباکلام!

خودتحقیری ملی، از رزم آرا تا زیباکلام!

صادق زیباکلام کسی که در سال های گذشته حواشی بسیاری داشته است و میتوان در راس آنها به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی دانست این روزها نیز با به سخره گرفتن توان داخلی در واکسن سازی در توییتی عجیب نوشت: بنظر شما کشوری که نتوانسته در زمینه تولید یک دوچرخه ساده بچگانه صادراتی داشته باشد و بعد از شصت سال عصاره صنعت خودروسازی اش، پراید و پیکان است، چگونه ممکن است در زمینه تولید واکسن کرونا، تبدیل به یک تولید کننده بین المللی شود؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ هر جوان ایرانی به شعار"ما میتوانیم" که در طول تاریخ همواره به آن جامه عمل پوشانده افتخار می کند. در کشور ما می توان نماد این شعار را "شهدای هسته ای" دانست که از جان خود برای تحقق این مایه گذاشتند.

جوانان ما همیشه تلاش کرده است که خود را از بیگانه و خارجی ها بی نیاز کند و نگاهی رو به داخل داشته باشد. یکی از نمادهای ما برای تکیه بر توان داخلی را می توان از میرزا تقی خان امیرکبیر نام برد که در دوران سراسر وابسته حکومت شاهنشاهی قاجار به اجنبی ها تمام تلاش خود را برای خودکفایی ایران در تولید داخلی کرده است.

کشوری که روزی حتی سماور خود را از خارج وارد می کرد با دستور امیرکبیر در ساخت بسیاری از نیازهای مردم خودکفا شدیم که حکومت سرشار از فساد قاجار اجازه ادامه کار را نداد و امیرکبیر را از سر راه برداشتند.

اما نباید از این نکته نیز غافل شد که در طول تاریخ کشور ما علاوه بر اشخاصی همانند امیرکبیر که تلاش خود را برای تکیه بر توان داخل به کار گرفت اشخاص و شخصیت های دیگری نیز بودند که توان داخلی را قبول نداشته و روح خود فروخته آنان همواره خود را وابسته دست خارجی ها می دیدند.

خودتحقیری ملی، از رزم آرا تا زیباکلام!

ملتی که نمی‌تواند آفتابه گلی تولید کند!

در حکومت وابسته پهلوی نیز در زمانی که اشخاصی همچون دکتر مصدق و آیت الله کاشانی تمام سعی خود را برای خودکفایی کشور و رهایی وابستگی ما از خارجی ها به کار گرفتند حاجعلی رزم آرا نخست وزیر وقت پهلوی در مجلس شاه با تمسخر مردم کشور میگوید "ملتی که نمیتواند آفتابه گلی تولید کند، چطور میخواهند صنعت نفت اداره کند؟" جالب آنجاست که مجلس وابسته به شاه نیز به این سخن رزم آرا رای موافق دادند و اجازه ملی شدن نفت را ندادند.

اینک از این صحبت های رزم آرا سال هاست که می گذرد و در دوران انقلاب اسلامی جوانان این مملکت پس از طی کردن سختی ها و راه های پر پیچ و خم انقلاب اسلامی به معنایی واقعی شعار ما می توانیم را تحقق دادند و شاید همگان به این نتیجه رسیدند که نباید در این کشور دیگر هیچکس به توان جوانان شکی داشته باشند زیرا در تمام میادین امتحان خود را پس داده و به توان داخلی جامه عمل پوشاندند.

خودتحقیری ملی، از رزم آرا تا زیباکلام!

از تحریم اسلحه در جنگ تحمیلی تا تولید موشک قاره پیما

در چهار دهه ای که از انقلاب اسلامی ایران میگذرد همواره جوانان ما قله های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کردند. کشوری که در دوران جنگ تحمیلی حتی از داشتن یک اسلحه هم محروم بود امروز با توان داخلی خود موشک هایی قاره پیما می سازد و در برابر هر تهاجمی آماده دفاع است.

کشوری که زمانی مسئولین آن اداره صنعت نفت را فراتر از باورهای خود میدانستند و بعداز بدقولی شرکت های خارجی در دولت یازدهم و دوازدهم امروز با تکیه بر توان داخلی احداث پالایشگاه های بزرگ و کوچک مختلف قدرت های جهانی در این صنعت را محو مهارت خود می کنند.

کشوری که زمانی از داشتن و ساخت ساده ترین قرص ها محروم بود و حتی برای شاه مملکت دستور می دادند برای یک قرص از کشورهای خارجی وارد کنند امروز در حوزه پزشکی به راحتی بین ابرقدرت ها عرض اندام می کند و از انواع تکنیک ها و لوازم پزشکی در جراحی گرفته تا ساخت انواع دارو برای درمان همواره در کشور تولید می شوند.

یکی از نشانه های آن را میتوان اطمینان مردم کشورمان به مهارت پزشکان و داروسازان ایرانی دید که در همان روزهای ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشورمان همواره حرف از تولید واکسن داخلی میزدند و منتظر واکسنی تولید همین جوانان بودند.

خودتحقیری یک استاد دانشگاه تمامی ندارد

ایران در حالی با گذشت تنها چند ماه از ورود ویروس کرونا به کشورمان توانست به تولید واکسن تمام ایرانی دست پیدا کند که بسیاری از کشورهای مطرح جهان هنوز نتوانستند حتی به تولید آن نزدیک هم بشوند. تا جایی که رهبر انقلاب با اطمینان کامل به توان جوانان کشور حاضر شده و با واکسن ایرانی واکسیناسیون می شود.

اما این درحالی است که هنوز هم در کشور ما افرادی وجود دارند که حاضر نیستند چشمان خود را باز کرده و پیشرفت جوان ایرانی را ببینند. باوجود اینکه ایران جز محدود کشورهایی است که توانسته به واکسن کرونا دست پیدا کند اما بازهم کسانی هستند که این دستاورد را ناچیز و بی ارزش می دانند.

صادق زیباکلام کسی که در سال های گذشته حواشی بسیاری داشته است و میتوان در راس آنها به رسمیت شناختن رژیم غاصب صهیونیستی دانست این روزها نیز با به سخره گرفتن توان داخلی در واکسن سازی در توییتی عجیب نوشت: بنظر شما کشوری که نتوانسته در زمینه تولید یک دوچرخه ساده بچگانه صادراتی داشته باشد و بعد از شصت سال عصاره صنعت خودروسازی اش، پراید و پیکان است، چگونه ممکن است در زمینه تولید واکسن کرونا، تبدیل به یک تولید کننده بین المللی شود؟

خودتحقیری ملی، از رزم آرا تا زیباکلام!

این صحبت زیباکلام واکنش بسیاری از کاربران فضای مجازی را به دنبال داشت و بسیاری در زیر این توییت به آن پاسخ دادند که حرف بسیاری از آنها اینگونه نوشتند: کشوری که میتواند پهباد بسازد، نیروگاه اتمی احداث کند، نانو ذرات مختلف با شکل های اتمی مختلف سنتز کند، در حوزۀ دانش های سلولی نظر برترین ژورنال های جهانی را جلب کند، موشک های نقطه زن بسازد، اولین کشوری باشد که بعد از جنگ جهانی دوم به پایگاه آمریکا حمله می‌کند. میتواند واکسن هم بسازد.

اما این تمام ماجرا نبود و وزیر بهداشت هم به این صحبت ها واکنش نشان داده و گفت: "برخی قلم به‌دست گرفتند که وقتی ما نمی‌توانیم دوچرخه بسازیم چرا ادعای تولید واکسن داریم؟" این افراد که چنین سخن می‌گویند، نمی‌دانند که اکنون آنتی‌بادی واکسن رازی و پاستور در بدنشان وجود دارد!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی در ادامه گفت: "وقتی می‌گوییم واکسن می‌سازیم و به‌عنوان ششمین و هفتمین واکسن‌ساز بزرگ دنیا مطرح می‌شویم، نمی‌گویند دانشمندان این عرصه شبانه‌روز تلاش کردند و یک عظمت آفریدند."

در پایان باید گفت؛ گویا صادق زیباکلام از صنعت خودروسازی گلایه دارند اما نمی دانند که صنعت خودروسازی ما عصاره دوستان خودشان است و مشاور رئیس جمهوری که خود سنگ آن را بارها به سینه می زد زمانی در خصوص صنعت، همانند خودش آن را به سخره گرفت و می گوید: ما به جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری ندارید."

گزارش از مسلم خلخال

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top