تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/04/15 - 12:59
کد خبر: 400993

برش لیزر آهن

برای این که بتوان ظرافت کاری در برش آهن را حفظ کرد، حتماً باید از دستگاه‌های برش لیزر استفاده نمود. البته شاید به کارگیری از روش‌های دستی برای برش آهن از ظرافت کار کم نکند، اما به طور حتم به ساختار اصلی کار آسیب وارد خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، لیزر از جمله دستگاه‌های مورد استفاده در صنایع مختلف است که با استفاده از آن می‌توان به برش کلیه‌ی آهن آلات با قطرهای گوناگون پرداخت. برش لیزر آهن در اکثر کارخانه‌ها انجام می‌شود و به سبب ارزان بودن خود آهن نسبت به دیگر فلزات، هزینه‌های برش نیز بسیار پایین در نظر گرفته می‌شود. یکی از مواردی که باعث شده است تا از برش لیزر برای استیل، آلومینیوم و یا فولاد ضدزنگ استفاده شود، دقیق بودن روند کار توسط لیزر است که در نتیجه کیفیت برش فوق العاده‌ای را بهمراه خواهد شد. از فواید برش لیزر آهن می‌توان به تاب بر نداشتن آهن، سرعت بسیار عالی در اجرای کار، عدم ایجاد تکه‌های پِرت، هزینه کم و دقت زیاد اشاره کرد.

برش لیزر آهن

چگونگی انجام برش لیزر آهن

برای آن که بتوان آهن را با استفاده از لیزر برش داد باید بررسی کرد که چه روشی مناسب‌تر است. به طور کلی یکی از روش‌های محبوب برش آهن برش لیزری CNC است که کاربرد فوق العاده‌ای دارد. این روش با توجه به این که مزایای بی‌شماری دارد نسبت به دیگر روش‌های برش آهن محبوب‌تر به نظر می‌رسد. در روش CNC همه‌ی فرآیند برش به وسیله‌ی دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود و هیچ‌گونه دخالتی توسط نیروی انسانی انجام نخواهد شد، لذا درصد خطا نیز نزدیک به صفر است.

روش انجام برش لیزر آهن نیز به این صورت است که طرح مدنظر با استفاده از نرم افزارهای دلخواه مانند اتوکد به کامپیوتر و دستگاه‌های مربوطه داده می‌شود و سپس دستگاه برش کار را به طور کامل انجام خواهد داد.

مزیت‌های برش لیزر ورق آهن

به طور کلی برش لیزر آهن از مزیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • سرعت بالای انجام کار

یکی از مزایای برش آهن با استفاده از دستگاه لیزر سرعت بالای انجام کار و همچنین کاهش هزینه و صرفه‌جویی در زمان است. همان طور که گفتیم استفاده از دستگاه‌های مختلف برش به درگیر نشدن نیروهای انسانی ختم می‌شود که این موضوع تأثیر زیادی در کاهش زمان انجام برش خواهد داشت.  ضمناً سرعت بالا در برش توسط لیزر به هیچ عنوان کیفیت کار را کاهش نمی‎‌دهد مخصوصاً این که صحبت از پروژه‌های بسیار بزرگ باشد.

  • به کارگیری طرح‌های خلاقانه

برش لیزر آهن

استفاده از دستگاه برش لیزر آهن امکان به کارگیری از طرح‌های خلاقانه را خواهد داد به طوری اگر اجرای طرح خاصی به روش دستی امکان‌پذیر نباشد اما دستگاه برش لیزر به راحتی آن را پیش خواهد برد. ضمناً در نظر داشته باشید که احتمال موفقیت المان‌های دکوراتیو در برش‌های آهن منوط به اجرای کاملاً دقیق توسط این‌گونه دستگاه‌هاست که می‌توانیم این نوید را به شما عزیزان بدهیم که بدون کم و کاست انجام خواهد شد.

  • منعطف بودن در اجرا

برای این که بتوان ظرافت کاری در برش آهن را حفظ کرد، حتماً باید از دستگاه‌های برش لیزر استفاده نمود. البته شاید به کارگیری از روش‌های دستی برای برش آهن از ظرافت کار کم نکند، اما به طور حتم به ساختار اصلی کار آسیب وارد خواهد کرد. از این رو بهره‌مندی از لیزر آهن می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون کمترین مشکلی آهن آلات را برش دهد. ضمناً صاف و صیقلی بودن کار و همچنین انعطاف در طرح و اجرا از دیگر مواردی است که نتیجه‌ی استفاده از دستگاه برش لیزر آهن خواهد بود.

  • کاهش هزینه‌ها

صرفه‌جویی در وقت، انرژی و زمان سه عامل بسیار مهمی در استفاده از لیزر است، مخصوصاً که این موارد در پروژه‌های بزرگ بیشتر به چشم می‌آید. لذا به کارگیری از دستگاه برش لیزر از جمله ایده‌های بسیار موفق برای برش دادن انواع آهن آلات خواهد بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کمیته استیناف آب پاکی را روی دست پرسپولیس ریخت
در دیدار نچیروان بارزانی با فرمانده کل سپاه چه گذشت؟
استقبال از رئیسی در جشن دختران آرمانی +فیلم
وزیر علوم: دانشگاه‌های کم دانشجو ادغام می‌شوند
"مثل ستاره‌" با نوای عبدالرضا هلالی +فیلم
درهای نمایشگاه کتاب تهران به روی مردم باز شد
تغییر نام استقلال منتفی شد
چرا موبایلمان هک می‌شود؟
کاهش دمای محسوس در شمال شرق
زنان می توانند گواهینامه موتورسیکلت بگیرند؟ +فیلم
لغو یکطرفه تفاهم نامه دانشگاه تهران با معاونت امور زنان و خانواده
درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
زمان واریز وام تحصیلی دانشجویان اعلام شد
ماجرای بلوکه شدن دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق
داروی رشد مجدد دندان‌ در فاز آزمایش بالینی
سرمربی استقلال احضار شد
ظرفیت جذب دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام شد
دانشجویان بین الملل دانشگاه‌های علوم پزشکی تجمع می‌کنند
مسابقه کتابخوانی هشت‌بهشت با ۳۵ جایزه ویژه به‌مناسبت سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
با اعلام برگزاری همایش ملی پیشگیری از خودکشی در شهریور ۱۴۰۳ عنوان شد
برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولاد کشور ۲۴ اردیبهشت در دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top