تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/04/17 - 12:15
کد خبر: 401152

نکاتی که باید درباره کار دانشجویی در کانادا بدانید

در این مقاله ابتدا قوانین و مقررات کار دانشجویی را بررسی کرده و بعد از آن میزان مالیات بر درآمدی که باید پرداخت کنید، محاسبه می‌کنیم و در پایان به بهترین مشاغل دانشجویی می‌پردازیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، کار دانشجویی در کانادا مزایای زیادی دارد. برخی از افراد فکر می‌کنند که این کار فقط برای تامین بخشی از هزینه‌های زندگی انجام می‌شود؛ اما واقعیت این است که کار دانشجویی سبب افزایش ارتباطات کاری و موفقیت فرد در آینده می‌شود. پس حتی اگر شرایط مالی بسیار خوبی دارید؛ این فرصت را از دست ندهید.

در این مقاله ابتدا قوانین و مقررات کار دانشجویی را بررسی کرده و بعد از آن میزان مالیات بر درآمدی که باید پرداخت کنید، محاسبه می‌کنیم و در پایان به بهترین مشاغل دانشجویی می‌پردازیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نکاتی که باید درباره کار دانشجویی در کانادا بدانید

تجربه کار دانشجویی در کانادا

هدف بیشتر افراد برای مهاجرت تحصیلی، دستیابی به اقامت دائم کاناداست و یک از مهم‌ترین مشکلاتی که باید با آن‌روبه‌رو شوند؛ هزینه‌های مالی بسیار سنگینی است که تحصیل در کانادا با خود به همراه دارد.

تقریبا تمام دانشجویان بین‌المللی کانادا، همگام با تحصیل‌شان کار هم می‌کنند؛ زیرا پیدا کردن ارتباطات جدید، نقش مهمی در آینده کاری آنها دارد. تجربه کار دانشجویی برای هر فردی می‌تواند جذاب باشد زیرا هیچ تفاوتی بین شما و یک فرد کانادایی در میزان حقوق دریافتی وجود ندارد.

ابتدا بهتر است قوانین مرتبط با کار دانشجویی در کانادا را بدانیم.

قوانین کار دانشجویی در کانادا

به صورت کلی کار دانشجویی در کانادا به دو گروه زیر تقسیم می‌شود:

  • کار پاره وقت: در این حالت شما حداکثر برای 20 ساعت در هفته اجازه کار خواهید داشت.
  • کار تمام وقت: در این حالت شما حداکثر برای 40 ساعت در هفته اجازه کار خواهید داشت.

همچنین دسته بندی دیگری نیز برای نوع کار وجود دارد:

  • کار دانشجویی در دانشگاه: به تمامی کارهایی که در داخل یا محیط دانشگاه انجام می‌شود، می‌گویند؛ مانند کار در کافه تریا دانشگاه، پروژه‌های تحقیقاتی، کار با استادهای دانشگاه، تدریس و...
  • کار دانشجویی خارج از دانشگاه: به تمامی کارهایی که در خارج از محیط دانشگاه انجام می‌شود می‌گویند؛ مانند کار در کافی‌شاپ، طراحی سایت، مترجمی و...

ما همیشه توصیه می‌کنیم تا حد ممکن کار در محیط دانشگاه پیدا کنید؛ زیرا از لحاظ ساعت کاری محدودیتی نخواهید داشت و در آینده نیز شانس آن را دارید که به عنوان مدرس یا استاد در آن دانشگاه تدریس کنید.

حال قوانین مرتبط با کار دانشجویی را باهم بررسی می‌کنیم:

  • اگر کار دانشجویی شما در محیط دانشگاه باشد؛ می‌توانید به صورت تمام وقت کار (40 ساعت در هفته) کار کنید.
  • اگر کار دانشجویی شما در خارج از محیط دانشگاه باشد؛ می‌توانید به صورت پاره وقت (20 ساعت در هفته) کار کنید و اجازه کار بیشتر نخواهید داشت.
  • در زمان‌هایی که دانشگاه تعطیل است (مانند تعطیلات تابستانی یا تعطیلات بین ترم‌های مختلف) شما می‌توانید چه در محیط دانشگاه و چه در خارج از محیط دانشگاه، به صورت تمام وقت (40 ساعت در هفته) کار کنید اما بعد از شروع ترم تحصیلی باید آن را مجددا به 20 ساعت در هفته کاهش دهید.
  • در صورتی که برای کار تمام وقت با چند کارفرما همکاری می‌کنید؛ با هرکدام از آنها تنها 20 ساعت در هفته مجاز به همکاری هستید.
  • همسر یا فرزندان شما (در صورت رسیدن به سن قانونی) می‌توانند در هر زمانی بدون محدودیت، تمام وقت کار کنند.

میزان درآمد کار دانشجویی در کانادا

همان‌طور که گفته شد، میزان درآمد دانشجویان خارجی با شهروندان کانادایی تفاوتی نداشته و کارفرمایان ملزم به رعایت و پرداخت حداقل حقوق به دانشجویان هستند. در کشور کانادا پایه حقوق در هر استان نسبت به استانی دیگر متفاوت است اما به صورت کلی شما می‌توانید مبلغی بین 12$ تا 20$ را برای هر ساعت در نظر بگیرید.

البته این مبلغ حداقلی بوده و بسته به شغلی که انتخاب می‌کنید ممکن است بیشتر هم باشد.

  • حداقل حقوق در ایالت یوکان: 13.85$
  • حداقل حقوق در ایالت ساسکاچوان: $11.45
  • حداقل حقوق در ایالت کبک: $13.50
  • حداقل حقوق در ایالت پرنس ادوارد: $13.00
  • حداقل حقوق در ایالت اونتاریو: $14.25
  • حداقل حقوق در ایالت آلبرتا: $15.00
  • حداقل حقوق در ایالت بریتیش کلمبیا: $15.20

 

مالیات دانشجویان در کانادا

یکی از اشتباهات متداولی که افراد می‌کنند، این است که فکر می‌کنند چون به عنوان یک دانشجوی خارجی در کانادا تحصیل می‌کنند، از مالیات معاف هستند. همان‌طور که دولت این امکان را برای شما قرار داده که حقوق و مزایایتان تفاوتی با یک فرد کانادایی نداشته باشد؛ در دریافت مالیات نیز با شهروندان آن کشور تفاوتی نخواهید داشت.

هرچقدر حقوق دریافتی شما بیشتر باشد؛ میزان مالیات پرداختی‌تان نیز افزایش پیدا می‌کند و هر سال باید تا ماه آپریل آن را پرداخت کنید. به صورت کلی افرادی که حقوق دریافتی آنها سالانه تا 46هزار دلار است؛ باید 15 درصد از حقوق خود را به صورت مالیات پرداخت کنند.

معمولا با وجود محدودیت‌هایی که برای کار دانشجویی وجود دارد؛ میزان حقوق دریافتی به این مبلغ نمی‌رسد؛ اما اگر در موارد استثنایی، میزان حقوق‌تان از 46هزار دلار سالانه عبور کرد؛ شما باید 20.5 درصد از درآمد خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنید.

اگر شما در کانادا خودرو خریداری کنید؛ باید مالیات جداگانه‌ای به شرح زیر پرداخت کنید:

  • 10 سنت به ازای هر لیتر مصرف بنزین
  • اگر مصرف بنزین خودروی شما بیشتر از 13لیتر در 100کیلومتر باشد؛ باید مالیاتی مابین 1000 تا 4000دلار برای آن پرداخت کنید.

نکاتی که باید درباره کار دانشجویی در کانادا بدانید

بهترین شغل‌های دانشجویی در کانادا

کارهای دانشجویی در کانادا به دو دسته مشاغل جنرال و مشاغل تخصصی تقسیم می‌شوند. به مشاغلی مانند کار در رستوران و کافی‌شاپ، کتاب‌داری، نوشتن جزوه برای دانشجویان، فروشندگی و... کار جنرال می‌گویند.

در این بخش قصد داریم بهترین مشاغل تخصصی که برای دانشجویان کانادایی هم از لحاظ درآمدی و هم از لحاظ زمان کاری مناسب است، معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مشاغل تخصصی

در صورت دارا بودن مهارت‌های تخصصی، می‌توانید در کنار تحصیل‌تان درآمد خوبی در کانادا داشته باشید.

برنامه ‌نویسی

این روزها برای یادگیری برنامه‌نویسی نیازی به تحصیل در دانشگاه نیست و شما می‌توانید با دوره‌های آموزشی مختلف آن را بیاموزید. برنامه نویسان در کانادا درآمد خوبی دارند؛ به عنوان مثال میانگین حقوق سالانه برنامه نویس جاوا در کانادا 120هزار دلار است.

طراح وب سایت

یادگیری طراحی وب سایت نیز مانند برنامه نویسی، نیازی به دانشگاه ندارد. این روزها هر کسب‌وکاری به یک وب سایت نیاز داشته و بازارکار خوبی برای آن وجود دارد. به صورت میانگین درآمد یک طراح وب سایت در کانادا سالانه 72هزار دلار است.

مترجم

کانادا یک کشور مهاجرپذیر بوده و تعداد افراد خارجی در آن بسیار زیاد است. در بین مهاجران افراد زیادی را می‌توانید پیدا کنید که ضعف زیادی در زبان دارند و برای انجام کارهایشان به دنبال مترجم می‌گردند. چه کسی بهتر از شما برای انجام این کار وجود دارد؟

شما می‌توانید ساعتی بین 15$ تا 60$ از مترجمی در کانادا درآمد داشته باشید.

تولید محتوا برای وب سایت‌ها

وب سایت‌های زیادی وجود دارند که برای تولید محتوا به دنبال نویسنده می‌گردند. اگر مهارت و خلاقیت خوبی در نوشتن و ویراستاری مطالب دارید؛ می‌توانید به صورت فریلنسینگ در این شغل مشغول به کار شوید. معمولا میزان حقوق این کار به صورت پروژه‌ای است.

ادمین شبکه‌های اجتماعی

اگر این مهارت را دارید که با کاربران تعامل خوبی برقرار کنید، می‌توانید کارهای گرافیکی (مانند طراحی پست اینستاگرام) انجام دهید، می‌دانید مخاطبان از چه مطالبی استقبال می‌کنند و در نهایت دست به قلم خوبی هم دارید، شغل ادمین شبکه‌های اجتماعی بهترین گزینه برای شماست.

میزان حقوق این شغل مانند شغل تولید محتوا، معمولا به صورت پروژه‌ای پرداخت می‌شود.

سخن پایانی

کار دانشجویی علاوه بر تامین بخشی از مخارج تحصیلی و زندگی، سبب پیدا کردن ارتباطات کاری شده و این مورد به شما کمک می‌کند تا بعد از اتمام تحصیل بتوانید راحت‌تر و سریع‌تر مشغول به کار شده و ویزای کاری کانادا را دریافت کنید.

در این مطلب به صورت جامع درباره قوانین و مقررات کار دانشجویی، میزان مالیات و بهترین مشاغل دانشجویی صحبت کردیم؛ اگر همچنان به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؛ در https://yun.ir/v3y3n4 درباره مهاجرت کاری به کانادا اطلاعات خوبی نوشته شده است.

برای دانشجویانی که در کانادا در حال تحصیل هستند، شانس کار کردن همیشه وجود دارد. اما مهم‌تر از کار حین تحصیل، پیدا کردن شغل بعد از فارغ‌التحصیلی است. دولت کانادا شرایط اخذ اقامت کاری کانادا و ویزای دائم کانادا را برای فارغ التحصیلان دانشگاه‌های این کشور فراهم کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اصول و کاربرد ترانسمیتر فشار
کارت نوبت دوم آزمون سراسری‌ سال ۱۴۰۳ از ۱۷تیر منتشر می‌شود
نوبت دوم کنکور سراسری‌ ۱۴۰۳ در روزهای ۲۱ و ۲۲ تیر برگزارمی شود
۱۳ کاری که نباید با معده خالی انجام داد
الهام علی‌اف برای امضای توافق صلح شرط گذاشت +جزئیات
شهید سلیمانی؛ پرچمدار نجات منطقه +فیلم
نقش دولت‌های خاتمی و روحانی در فساد کرسنت
پشیمانی عجیب دو پرسپولیسی
کشف پیکر دختر مفقودشده در سیل سوادکوه پس از ۷ روز
حامد عسگری کتابی از شهید جمهور نوشت
سنسور فشار چیست؟
راهنمای جامع برای داشتن پوستی سالم و درخشان
۳۳۰۰ استاد دانشگاه‌ در دولت روحانی اخراج و بازنشسته شدند
برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانشجویان علوم پزشکی در حرم مطهر رضوی
تعداد فوتی های زائران ایرانی در حج به ۲۵ نفر رسید
نظر همسر شهید مهدی باکری درباره پزشکیان +فیلم
تکذیب افزایش چاپ پول در دولت شهید رئیسی
تفاوت کلید مینیاتوری و کلید اتوماتیک
داکت اسپلیت چیست؟
ادعای پزشکیان رد شد؟/ ماجرای اخراج چند دانشجو از دانشگاه علوم پزشکی تبریز
مرخصی کارمندان و کارگران در قانون کار چگونه محاسبه می شود؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top