تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/04/20 - 00:34
کد خبر: 401336

جبهه اصلاحات در انتخابات منفعل عمل کرد

قنبری با بیان اینکه به نظر می‌رسد جبهه اصلاحات گرفتار تشکل‌هایی است که وزن چندانی ندارند، گفت: ظاهرا ۳۰ حزب سیاسی در این جبهه حضور دارند و این در حالی است که بعضی از آنها در شهرستان‌ها شاید یک نماینده هم نداشته باشند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در رابطه با استعفا و انتقادات برخی فعالان اصلاح‌طلب از نهاد اجماع ساز، گفت: اختلاف نظرهای جدی در جبهه اصلاحات برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمد، در واقع می‌توان گفت جبهه اصلاحات در انتخابات اخیر خیلی منفعلانه عمل کرد و همین انفعال باعث اختلافاتی در درون جبهه شد.

وی افزود: جبهه اصلاحات نتوانست نامزد مورد نظر خود را معرفی کند. برخی احزاب از نامزد مورد نظر خود حمایت کردند، بعضی هم استراتژی انفعالی در پیش گرفتند و گفتند در انتخابات شرکت می‌کنیم اما نامزدی معرفی نمی‌کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری اظهار کرد: این استراتژی، یک استراتژی منفعلانه بود که انتقادات بسیار زیادی از سوی فعالان اصلاح طلب به دنبال داشت و همچنین در درون جبهه منجر به ایجاد اختلافاتی شد.

قنبری با بیان اینکه به نظر می‌رسد جبهه اصلاحات گرفتار تشکل‌هایی است که وزن چندانی ندارند، گفت: ظاهرا ۳۰ حزب سیاسی در این جبهه حضور دارند و این در حالی است که بعضی از آنها در شهرستان‌ها شاید یک نماینده هم نداشته باشند.

وی اضافه کرد: این روند نشان می‌دهد که تشکیلات اصلاحات، معنی واقعی خود را ندارد، لذا این مسئله باید مورد توجه جدی فعالان اصلاح‌طلب قرار بگیرد.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری تصریح کرد: وجود احزابی که تک‌نفره عمل می‌کنند یا فقط چند نفر خاص را در خود جای داده‌اند و به صورت محفلی کار می‌کنند، از نقاط ضعف جریان اصلاحات است که باعث شده جریان اصلاحات دچار اختلاف درونی شود و انسجام و وحدتی که یک جریان سیاسی نیاز دارد را از دست بدهد.

قنبری تاکید کرد: معنا و مفهومی ندارد که تشکل‌های موازی برای نمایندگی یک تفکر و اندیشه‌ واحد شکل بگیرند و وقتی این اتفاق بیفتد قطعا اختلافات تشکیلاتی را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: جریان اصلاحات نیازمند این است که یک بازنگری جدی در وضعیت تشکیلاتی خود داشته باشد و به این سمت برود که تشکیلات عام و فراگیر شود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری افزود: اصلاحات باید به تشکیلاتی واحد تبدیل شود که مشکل احزاب کم وزن یا بی وزن را نداشته باشد و به این طریق بتواند به خوبی پایگاه اجتماعی خود را نمایندگی کند.

قنبری اظهار کرد: جبهه اصلاحات که شکل گرفت همان سازوکار شورای عالی سیاست‌گذاری را دنبال می‌کرد و تفاوت چندانی نداشت، اما یکی از مشکلاتی که این دوره حاد شد وجود برخی احزاب کوچک و بعضا تک‌نفره‌ای بود که در درون تشکیلات حضور داشتند.

وی تاکید کرد: خود من به عنوان یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب شاید نتوانم اسامی ۳۰ حزبی که درون جبهه هستند را کامل نام ببرم. برخی احزاب آنقدر ناشناخته هستند که فعالان سیاسی هم آنها را نمی‌شناسند چه برسد به اینکه در میان مردم دارای جایگاه و پایگاه باشند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه حزب سیاسی برای خود معنا و مفهوم خاصی دارد، بیان کرد: اینکه تعدادی از افراد بروند و مجوزی بگیرند و عنوان حزب را بر خود قرار بدهند، با معنا و مفهومی که در جامعه شناسی احزاب می شناسیم و حزب را بر اساس آن تعریف می کنیم تفاوت دارد.

قنبری افزود: به نظر من جای آن است که احزاب کوچک و خرده حزب‌هایی که پایگاه اجتماعی ندارند در هم ادغام شوند؛ جبهه اصلاحات باید یک بازسازی درونی به سمت تشکیل احزابی قوی و قدرتمند داشته باشد تا بتوان پایگاه اجتماعی این تفکر را درست تر نمایندگی کرد.

وی در رابطه با شرایط آینده جبهه اصلاحات، بیان کرد: حقیقت این است که فعلا وضعیت جبهه اصلاحات، وضع مبهمی است. باید ببینیم آیا این جریان می‌تواند یک بازسازی اساسی در اوضاع خود داشته باشد، به سمت اصلاح ساختارها برود و مشکلات را برطرف کند یا اینکه مشکلات همچنان به همین شکل وجود خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری با بیان اینکه اوضاع اصلاحات به این شکل باقی نمی‌ماند و نظم و سامانی ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: شاید الان برای پیش بینی های دقیق زود باشد اما قطعا و یقینا اصلاحات به سمت بهبود اوضاع پیش خواهد رفت.

قنبری در پایان گفت: جریان اصلاحات به عنوان یک جریان اصیل که در بطن و متن جامعه ایران ریشه دارد، در آینده قطعا تشکیلاتی در خور و متناسب با پایگاه اجتماعی خود ترتیب خواهد داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top