تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/04/20 - 09:28
کد خبر: 401349

تبلیغ ضدایرانی نخست‌وزیر سابق کانادا در کنفرانس منافقین

نخست‌وزیر سابق به شدت ضدایرانی کانادا در کنفرانس سالیانه منافقین علیه دولت جدید جمهوری اسلامی تبلیغ و به آن‌ دسته‌ از کشورهایی که برای همکاری با ایران ابراز تمایل کرده‌اند، توهین کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمشرق، «استفان هارپر» نخست‌وزیر پیشین کانادا که سابقه طولانی در لفاظی‌ها و اقدامات ضدایرانی دارد،  از مراسم سخنرانی در یک کنفرانس بین‌المللی برای تبلیغ علیه جمهوری اسلامی ایران سوء استفاده کرد. 

بنا بر گزارش وبگاه «کانادا پرس»، هارپر روز گذشته (شنبه) با اتهام زنی به جمهوری اسلامی، از کشورهای جهان خواست که از همکاری با دولت جدید ایران دوری کنند.

هارپر که در جریان سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ نخست‌وزیری کانادا را برعهده داشت، پیش از این در موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران، ضمن ادامه مواضع به شدت ضد ایرانی خود، کاملاً مواضعی هماهنگ با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده بود.

اظهارات جدید هارپر در کنفرانس سالانه منافقین با موضوع «اجلاس جهانی ایران آزاد» مطرح شد و بیست و دومین نخست‌وزیر کانادا در این اجلاس ضدایرانی پیروزی آیت‌الله «ابراهیم رئیسی» در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را نشانه‌ای از تشدید افراط‌گرایی در ایران توصیف کرد.

هارپر در بخشی از سخنان خود با توهین به هر دولتی که با دولت آیت‌الله رئیسی همکاری کند، ادامه داد: «شرم بر هر دولتی در جهان که بنشیند و سعی کند در خصوص هر موضوعی با دولت تحت ریاست ابراهیم رئیسی مذاکره کند».

مواضع دولت هارپر علیه جمهوری اسلامی به اندازه‌ای تند بود که روابط اتاوا و تهران در دوران دولت محافظه‌کار وی قطع شد.

این نخست‌وزیر تندروی کانادایی در سخنانی به مناسبت فرارسیدن نوروز در فروردین سال ۹۴، به شدت جمهوری اسلامی ایران را مورد حملات لفظی قرار داد و مدعی شد که امیدوار است ایرانیان از دست استبداد آزاد شوند و تا آن زمان، کانادا محلی برای جذب پناهجویان ایرانی خواهد بود.

نخست‌وزیر سابق کانادا در حالی به کشورهای جهان در خصوص همکاری با دولت جدید ایران هشدار داده و به آن‌ها توهین کرده است که نمایندگانی از ایران و امضاکنندگان برجام و آمریکا تاکنون شش دور مذاکرات را در وین به منظور احیای برجام برگزار کرده‌اند و دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا سعی دارد از این مذاکرات برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران استفاده کند.

در کنفرانس سالانه منافقین، بسیاری از مقام‌های سابق از جمله «مایک پامپئو» وزیر خارجه دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، لفاظی‌هایی را علیه ایران مطرح کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در اجلاس مجازی فوق، «یانز یانشا» نخست‌وزیر اسلوونی، پامپئو و برخی از نمایندگان کنگره از جمله «رابرت منندز»، «تد کروز»، «بن کاردین» و «کوین مک کارتی» و دیگر افراد سخنرانی کردند.

پامپئو در این نشست بر لزوم پیشبرد تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و از این تریبون برای دفاع از مواضع ضدایرانی دولت ترامپ نیز استفاده کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top