تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/04/21 - 10:18
کد خبر: 401483

جاذبه‌های دیدنی در کشور ارمنستان کدامند؟

در شهر ایروان موزه های و مکان های فرهنگی فراوانی به چشم می خورد که یکی از مشهورترین آن ها موزه هنر کافسجیان نام دارد. این مکان به احترام موسس آن نامگذاری شده و در منطقه کنترون و در نزدیکی آبشار مشهور ایروان واقع شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در کشور ارمنستان کلیساهای باشکوه و صومعه های بسیاری وجود دارد که یکی از مشهورترین آن ها کلیسای مریم مقدس نام دارد. این بنا تنها کلیسای به جامانده از دوران قرون وسطای است و قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی باز می گردد. کلیسای مریم مقدس یا همان کلیسای کاتولیک ایروان در سال ۱۹۳۶ میلادی منحدم شد و تنها بخش هایی از محراب و آب انبار آن سالم باقی ماند. البته بنای اصلی مورد بازسازی قرار گرفت و هم اکنون با تلاش های باستان شناسان و کارشناسان تاریخی به یکی از ارزشمندترین آثار تاریخی این کشور تبدیل شده و سالانه بازدید کنندگان بسیاری دارد.

کلیسای مریم مقدس در مرکز شهر ایروان قرار دارد و بازدید از آن در الویت برنامه گردشگران قرار می گیرد در ضمن می توانید از جاذبه های دیدنی اطراف آن نیز دیدن نموده و گشتی در محله های زیبای اطراف بزنید.

جاذبه‌های دیدنی در کشور ارمنستان کدامند؟

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر 

این بنای باشکوه قرنها قدمت دارد و بزرگ ترین و البته با شکوه ترین کلیسا در کشور ارمنستان محسوب می گردد. کلیسای جامع ایروان که به آن سنت گریگور روشنگر نیز گفته می شود متشکل از سه کلیسای کوچک تر است که در کلیسای اصلی آن دو محراب زیبا برای شاه تیرداد و همسر وی ساخته شده است . به گزارش سفر باتو زیرا این دو نفر نقش بسیاری در گسترش و ترویج دین مسیحیت داشته و آن را به سرتاسر این سرزمین و کشورهای اطراف گسترش داده اند. این بنا در شهر ایروان قرار دارد و ظرفیت گنجایش هزار و هفتصد نفر را دارد و اغلب مراسم مذهبی این سرزمین در همین مکان برگزار می گردد.

صومعه تاتو

صومعه تاتو (Tatev) یکی از دیدنی ترین بناهای مذهبی در کشور ارمنستان است که بر فراز دره ای عمیق به نام جرج قرار گرفته است. این صومعه دارای چشم اندازی زیبا و منحصر بفرد است و در گذشته راهبان مسیحی در آن زندگی می کردند. از آنجائیکه صومعه تاتو مشرف به پرتگاهی عمیق بوده و دسترسی به آن دشوار بوده از آن به عنوان دژ دفاعی نیز استفاده می شد.

همچنین شما میتوانید جهت بازدید از این مکان زیبا و تهیه بلیط تور ارمنستان به سایت ما مراجعه فرمایید

صومعه خور ویراپ

این صومعه برای پیروان دین مسیحیت دارای اهمیت بسیاری است  زیرا گفته می شود این بنا محل زندگی گریگور مقدس بوده و اندیشه مسیحیت از این نقطه به اطراف این کشور گسترش یافته است. مسیحیان بسیاری از این صومعه دیدن می کنند و به نوعی یکی از مشهورترین  زیارتگاه پیروان مسیحیت محسوب می گردد.  

صومعه یا معبد گارنی

همانطور که اشاره کردیم کشور ارمنستان پر است از مکان های مذهبی نظیر صومعه و کلیساهای باشکوه. از میان همه آن ها معبد گارنی دارای اهمیت بسیاری است و قدمت به قرن ها پیش یعنی سلسله اشکانیان باز می گردد. این معبد در منطقه ای خوش و آب و هوا قرار دارد و به همین دلیل از گذشته های دور به عنوان ییلاق و شکارگاه شاهان استفاده می گشت.

همانطور که گفتیم این معبد میراث اشکانیان بوده و حاکی از حضور و پیشروی آنها در فلات ایران و تا منطقه قفقاز است. معبد گارنی به دستور مهرداد سوم برای شکر گزاری و پیروی از خدای مهر ساخته شده است و بعدها توسط مسیحیان به صومعه تبدیل شده است

ساختمان تاریخی اپرا و تئاتر شهر ایروان 

ساختمان باشکوه و دیدنی اپرا تئاتر ایروان یکی از پرطرفدارترین مکان های تاریخی در این شهر است که علاوه بر معماری منحصر بفرد، برگزار کننده برنامه های جالب و سرگرم کننده ای بسیاری است.  این مجموعه کار خود را از سال ۱۹۳۳ میلادی آغاز نموده و ظرفیت گنجایش هزار و چهارصد نفر را دارد. اولین نمایشی که در این ساختمان اجرا شد، باله دریاچه قو نام داشت که اتفاقا با استقبال بسیار زیاد مواجه گردید.

موزه هنر کافسجیان

در شهر ایروان موزه های و مکان های فرهنگی فراوانی به چشم می خورد که یکی از مشهورترین آن ها موزه هنر کافسجیان نام دارد. این مکان به احترام موسس آن نامگذاری شده و در منطقه کنترون و در نزدیکی آبشار مشهور ایروان واقع شده است.

در این موزه علاوه بر وجود صدها شی و اثر ارزشمند باستانی، نمایشگاه ها و کارگاه های هنری متنوعی برگزار می شود که بازدید از  آنها خالی از لطف نخواهد بود. این ساختمان دارای معماری زیبایی است و تمامی زوایای آن با هم قرینه هستند. همچنین طراحی فضاهای سبز اطراف این موزه و پیاده روی در آن بیادماندنی و رویایی خواهد بود  

رصد خانه کاراهونج یا استون هنج

این سرزمین تاریخی هزاران ساله دارد و وجود رصد خانه Karahunj با قدمتی بیش از سه هزار و پانصد سال دلیلی بر این ادعاست. نکته جالب اینکه این رصد خانه بسیار پیش تر از استون هنج انگلستان بوجود آمده و نمایانگر دانش و تمدن هزاران ساله این سرزمین است. در مجموعه رصدخانه کاراهونج دویست و بیست و سه قطعه سنگ نه چندان کوچک به صورت ایستاده در زمین فرو رفته که نحوه گذر روز، ماه و سال را نشان می داده که بسیار بی نظیر و شگفت انگیز است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top