تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/04/24 - 08:11
کد خبر: 401716

نرم‌افزاری پرکاربرد برای دانشجویان ارشد و دکتری؛

۵ روش تبدیل فایل صوتی به متن

۵ روش تبدیل فایل صوتی به متن

زمانی پیش می‌آید که شما نیاز به تبدیل صوت به متن دارید. به عنوان مثال می‌خواهید تبدیل ویس استاد به متن را برای مطالعه داشته باشید، مصاحبه‌های خود را یادداشت کنید و یا از فیلم‌های خود رونویسی کنید. در اینجا چند گزینه برای کمک به شما وجود دارد که به راحتی می‌توانید از تبدیل فایل صوتی به متن فارسی رایگان بهره مند شوید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از مشکلات دانشجویان در دوران آموزش مجازی و کسانی که با ضبط صوت سر و کار دارند تبدیل فایل صوتی به متن است.

زمانی پیش می‌آید که شما نیاز به تبدیل صوت به متن دارید. به عنوان مثال می‌خواهید تبدیل ویس استاد به متن را برای مطالعه داشته باشید، مصاحبه‌های خود را یادداشت کنید و یا از فیلم‌های خود رونویسی کنید. در اینجا چند گزینه برای کمک به شما وجود دارد که به راحتی می‌توانید از تبدیل فایل صوتی به متن فارسی رایگان  بهره مند شوید.

۵روش کاربردی برای تبدیل فایل صوتی به متن

نرم‌افزارهای متعددی برای تبدیل متن به گفتار ارائه شده‌اند، اما به دلیل پیچیدگی‌های زیاد تعداد انگشت‌ شماری نرم‌افزار و سرویس قدرتمند برای تبدیل صوت به متن ارائه شده است. به لطف پیشرفت‌های انجام شده در زمینه پردازش زبان طبیعی شاهد عرضه نرم‌افزارهای خوبی در این زمینه هستیم. اما در این گزارش با 5 سرویس و نرم‌افزاری آشنا خواهید شد که به شما اجازه می‌دهند فایل‌های صوتی یا صدای موجود در فایل‌های ویدیویی را به متن تبدیل کنید.

iotyp-1

۵روش کاربردی برای تبدیل فایل صوتی به متن

نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار فارسی iotype ابزاری بسیار قدرتمند و دقیق برای تبدیل گفتار به نوشتار است. این نرم افزار با استفاده از خلاقیت جوانان ایرانی طراحی شده است به گونه ایی که مشابهی در زبان فارسی نمی توان برای آن یافت. نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار iotype با استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین و تحلیل big data اقدام به تبدیل گفتار به نوشتار می نماید و صدای شما را تقریبا بی نقص به متن تبدیل می کند.نرم افزار تایپ صوتی iotype امکاناتی از قبیل ذخیره سازی متن گفتار شده ، امکان تعریف علایم مانند ویرگول ، نقطه ویرگول ، خط بعد و ... را دارا است. شما می توانید فایل صوتی خود را در فرمت های mp3 ، wav ، ogg به متن تبدیل نمایید. تنها کافی است به سایت iotype.com مراجعه کرده، فایل صوتی خود را باگذاری کرده و متن خود را دریافت نمایید. از نکات قابل ذکر در تبدیل فایل صوتی به متن سرعت بالای تحلیل فایل صوتی و ارایه خروجی متن می باشد. به گونه ایی که یک فایل صوتی ۱ دقیقه ای را در ۵ ثانیه می توانید به متن تبدیل نمایید.

36Converter-2

۵روش کاربردی برای تبدیل فایل صوتی به متن

اگر به دنبال گزینه آنلاین بهتری برای تبدیل صوت به متن هستید، سرویس 360Converter گزینه دیگری است. این گزینه یک داشبورد ساده برای تبدیل در اختیارتان قرار می‌دهد. سرویس 360Converter علاوه بر پشتیبانی از فایل‌های صوتی از فایل‌های ویدویی نیز پشتیبانی می‌کند.خروجی این سرویس در فرمت فایلی ورد یا PDF در اختیارتان قرار می‌گیرد. البته این سرویس برای آن‌که همه کاربران بتوانند بدون مشکل از آن استفاده کنند، محدودیت‌هایی اعمال کرده است. این سرویس برای تبدیل‌ سخن‌رانی‌ها به فایل‌های متنی گزینه مناسبی است.شما می‌توانید فایل صوتی خود را از روی کامپیوتر شخصی، آدرس اینترنتی یا سرویس ابری روی این سایت آپلود کنید و سپس گزینه Start Conversion را کلیک کنید. پانل سمت چپ این سرویس به شما اجازه می‌دهد از ابزارهای آنلاین تبدیل دیگری شبیه به تبدیل کتاب‌های الکترونیکی، عکس، ویدیو، متن به ویدیو و اسناد استفاده کنید.

3- Sobolsoft

۵روش کاربردی برای تبدیل فایل صوتی به متن

اگر قصد دارید در زمینه تبدیل فایل‌های MP3 به متن نتایج حرفه ای دریافت کنید Sobolsoft بازدهی بهتری را ارائه می‌دهد. هیچ محدودیتی از نظر خروجی و گزینه‌های شهودی وجود ندارد و شما می‌توانید چندیل فایل صوتی را به طور همزمان به متن تبذیل کنید. نتایج این برنامه به مراتب بهتر از گزینه‌های قبلی است. با این حال شما نیاز به خرید برنامه دارید، گرچه نسخه آزمایشی به طور رایگان در دسترس است.

4- Google Docs

۵روش کاربردی برای تبدیل فایل صوتی به متن

ابتدا فایل‌های صوتی خود را که می‌خواهید به متن تبدیل کنید را آماده پخش کنید، یا آنها را در دستگاه که نرم افزار پردازش کلمه قرار دارد ذخیره کنید. در مرحله بعدی باید تایپ صوتی را در نرم افزار پردازش کلمه خود فعال کنید. در گوگل داک برای فعال کردن این قابلیت باید به مسیر Tools -> Voice typing بروید. در مایکروسافت ورد لازم است که دیکشنری یا تشخیص گفتار را در سیستم عامل مک یا ویندوز ۱۰ فعال کنید، پس دکمه‌های ویندوز و H صفحه کلید را به صورت همزمان در ویندوز فشار دهید و یا در سیستم عامل مک دو بار دکمه Command را فشار دهید و ورد را باز کنید.بعد از راه اندازی دیکشنری یا تایپ صوتی، ان را فعال کنید. نرم افزار پردازش کلمه خود را باز کنید و بعد فایل صوتی را در سیستم پخش کنید.

5- InqScribe

۵روش کاربردی برای تبدیل فایل صوتی به متن

اگر چه برنامه InqScribe مستقیما صوت را به متن تبدیل نمی‌کند اما ابزاری برای رونویسی دیجیتال بصری است که باعث می‌شود ورود کتابچه راهنمای کاربر به آسانی امکان پذیر باشد. با استففاده از این نرم افزار می‌توانید خیلی سریع می‌توانید تایم کدها را را به متن تبدیل کنید. شما می‌توانید برای کار با این برنامه از میانبرهای صفحه کلید اختصاصی استفاده کنید تا با فشار دادن دکمه‌ها به راحتی فایل ام پی تری شما به متن تبدیل شود. InqScribe رایگان نیست اما یک نسخه آزمایشی ۱۴ روزه وجود دارد که برای تست عملکرد برنامه می‌توانید استفاده کنید.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
مهناز
1400/09/09 - 16:34

ممنون من کلی کارم راه افتاد واقعا iotype.com عالی بود محشر بود. دمتون گرم
شهرام
1400/10/29 - 22:48

هیچ کدوم یا کار نمیکنه یا فارسی کار نمی کنه
iotype هم که خیلی گرونه
1402/07/01 - 18:27

گرونه گرونه گرونه iotype
تورهای مسافرتی آفری
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top