تاریخ انتشار: شنبه 1400/04/26 - 10:22
کد خبر: 401983

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از چند اثر ویژه و خواندنی؛

معرفی ۷ کتاب پرفروش ویژه نوجوانان

«نوجوانی، مرحله‌ی گذار رشد فیزیکی و روانی انسان است که میان کودکی و جوانی روی می‌دهد. این گذار، تغییرات زیستی، بلوغ جنسی، اجتماعی و روان‌شناختی را در برمی‌گیرد، هرچند که از میان این‌ها تنها تغییرات زیستی و روان‌شناختی را می‌توان به آسانی اندازه‌گیری کرد.»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» شاید بتوان گفت نوجوانی، دوران طلایی آموزش هر انسانی محسوب می‌شود چرا که در این دوران کسب مهارت، خلاقیت و مهم‌ تر از همه تخیلات ما شکل می‌گیرد. با بهره‌گیری از تخیل که ضرورت اساسی خلاقیت است دنیایی بزرگ و پهناور در مقابل چشمان نوجوان گشوده می‌شود و او می تواند آزادانه خیال‌پردازی کند. معرفی بهترین رمان‌های نوجوانان در جهت پرورش این حس تخیل است. رمان‌هایی که برای بزرگترها هم می‌توانند جذاب باشند.

در تعریف نوجوانی آمده است: «نوجوانی، مرحله‌ی گذار رشد فیزیکی و روانی انسان است که میان کودکی و جوانی روی می‌دهد. این گذار، تغییرات زیستی، بلوغ جنسی، اجتماعی و روان‌شناختی را در برمی‌گیرد، هرچند که از میان این‌ها تنها تغییرات زیستی و روان‌شناختی را می‌توان به آسانی اندازه‌گیری کرد.»

معرفی ۷ کتاب پرفروش ویژه نوجوانان ۱۱ تا ۱۶سال

با توجه به این تعریف تئوریک، نوجوانی سن و عدد خاصی ندارد و سال‌هایی را شامل می‌شود که انسان می‌آموزد تا به دوران جوانی خود برسد. با توجه به اهمیت این دوران و رشد و پرورش تخیل در طلایی‌ترین مرحله‌ی زندگی هر انسان، در این گزارش چند کتاب که مناسب نوجوانان هستند معرفی کرده‌ایم. اگر نوجوان هستید یا به دنبال چند کتاب برای نوجوانان خانواده‌تان می‌گردید، کتاب‌های معرفی شده در این لیست می‌تواند به شما کمک کند.

معرفی ۷ کتاب پرفروش ویژه نوجوانان ۱۱ تا ۱۶سال

1) کتاب "جایزه تابستانی"

ماجرای پسربچه‌ی دوست‌داشتنی و درسخوانی است که از پدرش قول یک دوچرخه را برای تابستان گرفته است. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و او و خانواده‌ی باصفایش تمام تابستان را با ماجراهای بامزه‌ای پشت سر می‌گذارند. ماجراهایی که همه زیر سر جایزه تابستانی‌ است!

معرفی ۷ کتاب پرفروش ویژه نوجوانان ۱۱ تا ۱۶سال

2) کتاب "وتوی دروازه"

رمان نوجوان و درباره برشی از دفاع مقدس با زبان طنز به قلم «عباس سعیدی» است. هر چقدر نام «و توی دروازه» برای یک رمان غیرمنتظره است، آنچه در متنش می‌خوانید غیرمنتظره‌ تر و شگفت‌آورتر است. داستانی صمیمی و خواندنی از ماجراهای پسری عزیزدردانه که به جبهه می‌رود و نه تنها شیطنت نمی‌کند که فرصت شیطنت هم پیدا نمی‌کند. از همان لحظه‌های اول ورود شخصیت اول به جبهه، جنگ روی اصلی خود را نشان می‌دهد. جنگی نابرابر بین اهالی یک روستا با سربازان تا بن دندان مسلح بعثی. و توی دروازه پر از هیجان و تلخی و گلوله و تعقیب و گریز است. ترکیب تلخی صحنه‌های دردناک جنگ با روایت شیرین تجربه‌ای جدید از داستان‌های دفاع مقدس را پیش رویتان قرار می‌دهد. هر چقدر آنچه در داستان رخ می‌دهد تلخ و تحمل‌ناپذیر است نثر و لحن داستان شیرین و خوش و خواندنی است. و توی دروازه همانقدر که مناسب نوجوانانی است که فکر می‌کنند جنگ شوخی بوده، مناسب کسانی است که دوست دارند داستان طنز و خوشمزه بخوانند.

معرفی ۷ کتاب پرفروش ویژه نوجوانان ۱۱ تا ۱۶سال

3)کتاب"قلعه محافظان"

ارمیا، سورن، هانا و دایان، چهار پرنده ای بودند که معجزه وار از دنیای مردگان بازگشتند. همان چهار پرنده داستان ابراهیم خلیل علیه السلام.

آنها تصمیم گرفتند قلعه محافظان را بنا کنند تا با تربیت نگهبانان جدید، آموزگاران و راهنمایانی علیه لشکر تاریکی باشند.سال ها از ساخته شدن قلعه محافظان گذشته است. ارمیا و هانا به شکل مرموزی مرده اند و سورن ناپدید شده است. در آزمون امسال، یک شرکت کننده توجه همه را به خودش جلب کرده است؛. بُرنا، نواده ارمیا. اما برنا نشانی از شایستگی به همراه ندارد.گرچه این تمام ماجرا این نیست. وارد شدن به جنگل تاریکی، حتی آغاز ماجرا هم حساب نمی شود. او باید راز مرگ ارمیا را کشف کند. باید بال بزند تا علی علیه السلام را در غدیر خم پیدا کند. ارمیا فکر می کند این بایدها برایش زیاد است اما وقتی راز مرگ جد بزرگش را پیدا کند دنیا همانند قبل خواهد ماند؟

معرفی ۷ کتاب پرفروش ویژه نوجوانان ۱۱ تا ۱۶سال

4) کتاب "پروفسور فوفو"

با خلق موجوداتی اساطیری، فضای داستانی جدیدی را خلق کرده است. کتاب شامل سه داستان بلند برای گروه سنی ج است که به موضوعات زیست محیطی می‌پردازد. موضوعاتی که کودکان و نوجوانان امروز درگیر آن هستند.

در این داستان با دختری به نام سحر وارد جهانِ فانتزیِ گلیم گوش‌ها می‌شویم. گلیم گوش‌ها موجوداتی هستند اساطیری که از صدماتی که انسان‌ها به محیط زیست می‌زنند آسیب می‌بینند و اگر آن‌ها آسیب ببینند انسان‌ها دیگر به آب تصفیه شده دسترسی نخواهند داشت. اینکه گلیم گوش‌ها چه می‌خورند و چطوری زندگی می‌کنند را باید در کتاب دید و خواند.

این سه داستان به سه موضوع رهاسازی زباله‌ها در محیط زیست، آلودگی صوتی و صدماتی که ایجاد می‌کند و قاچاق حیوانات می‌پردازد.

معرفی ۷ کتاب پرفروش ویژه نوجوانان ۱۱ تا ۱۶سال

5)کتاب"شکار هیولا"

رمان نوجوان شکار هیولا داستان مهمترین و پیشرفته ‌ترین پهپاد آمریکایی با نام آر کیو 170 با اسم مستعار هیولا است؛ از زمانی که تولید شد تا زمانی که به خاطر ماموریتی سری وارد ایران و توسط نیروهای ایرانی شکار شد. در این داستان، خودآرکیو 170 از زبان خودش این ماجرا را برای نوجوانان تعریف می‌کند.
جذابیت داستان به همراه قلم روان و شیرین محمد سرشار، رئیس شبکه کودک و نونهال صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و در آخر تزریق حس عزت و غرور ملی به نوجوان این کتاب را در جایگاه ویژه‌ای قرار داده است.

معرفی ۷ کتاب پرفروش ویژه نوجوانان ۱۱ تا ۱۶سال

6)کتاب"پرواز با پاراموتور را دوست دارم"

هر نوجوانی در زندگیش آروزهای بسیاری را در ذهن خودش دارد و برخی را بسیار جدی هم می‌پندارد و برای تحققش تلاش هم می‌کند. آرزوهایی که آینده را برای نوجوان می‌سازد. حالا فرض کنید در مسیر تحقق این آرزو، نوجوان ما باید دست به انتخاب‌گری بزند و موقعیت‌های مختلف را با توجه به آن آروزی اصلی سبک و سنگین کند و بعد مهم‌ترینش را انتخاب کند، این است که نوجوانی و جوانی سن انتخاب‌های بزرگ است.زمانی اراده و حواست نوجوان مورد امتحان قرار می‌گیرد که آروزی و خواسته نیرومندتری خودش را سر راه نوجوان بگذارد و او در یک دوراهی قرار بگیرد. انتخاب بین دو اتفاق خوب. حالا اگر انتخاب دوم در رابطه با شخصی غیر از خودش باشد که دیگر تصمیم گرفتن سخت‌تر هم می‌شود

عباس، پسر نوجوانی که در یک تعمیرگاه اتومبیل کار می کند، رویای پرواز با پاراموتور را دارد و برای رسیدن به آن تلاش می کند. تا اینکه شرایط او را با انتخاب‌های بزرگتری محک می‌زند.
«پرواز با پاراموتور را دوست دارم»، رمانی برای مخاطب نوجوان است که «علی آرمین» نویسنده آن و «محمرضا زرقان» هم تصویرسازی کار را به عهده داشته است. گفتنی است چندی پیش در جشنواره بین المللی اشراق نویسنده کتاب به عنوان نویسنده برگزیده انتخاب شد.

معرفی ۷ کتاب پرفروش ویژه نوجوانان ۱۱ تا ۱۶سال

7) کتاب"صدای دوس داشتنی"

صدای دوست داشتنی از مجموعه دوستان پیامبر(ص) و علی(ع) در مورد زندگی بلال حبشی است.

این کتاب که به قلم مجید ملامحمدی است، کودکان و نوجوانان را با زندگی بلال حبشی و ماجراهایی که در این راه برایش اتفاق افتاده، است. در غالب داستان آشنا می‌کند.

گزارش از شکوفه راشدی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top