تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/04/27 - 11:11
کد خبر: 402125

کره شمالی ادعای ژاپن را درباره جزایر مورد مناقشه مورد انتقاد قرار داد

کره شمالی دولت ژاپن را بابت ادعایش درباره مالکیت یکسری از جزایر موسوم به "دوکدو" مورد انتقاد قرار داد و آن را اقدامی بیشرمانه توصیف کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازایسنا، سخنگوی کمیته المپیک کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: کمیته المپیک ژاپن در اقدامی بیشرمانه "جزیره توک" را که بخش جدایی ناپذیر قلمروی کره است در نقشه مشعل المپیک بازی‌های خود قرار داده و آن را در وبسایت رسمی بازی‌های المپیک تابستانی که قرار است روز جمعه آینده آغاز شود، منتشر کرده است.

این بیانیه از سوی کمیته المپیک کره شمالی در میان تنش جدید بین توکیو و سئول بر سر ادعای ژاپن بر سر جزایر تحت کنترل کره جنوبی منتشر شده است.

در ادامه بیانیه کمیته المپیک کره شمالی آمده است: مسائل سیاسی از مسائل قلمرویی جدایی ناپذیر هستند و اینکه بر این مساله تاکید کنیم که بخشی از قلمروی کره از نظر جغرافیایی به ژاپن تعلق دارد و بر این وجه آن تمرکز داشته باشیم، مساله‌ای بی پایه و اساس و بی‌شرمانه است. سوءاستفاده از بازی‌های المپیک برای تحقق جاه طلبی ارضی با عنوان تقویت دوستی و هماهنگی، تمسخر ورزشکاران سراسر جهان و تمایل بشر به صلح و تحریک غیرقابل تحمل نقض حاکمیت ملت کره است.

سئول نیز اعتراض و انتقاد شدید خود را به این اقدام ژاپن به کمیته بین‌المللی المپیک و دولت توکیو اعلام کرده اما تاکنون کمیته بین‌المللی المپیک و دولت توکیو به این اعتراض رسیدگی کمی داشته‌اند.

سخنگوی کمیته المپیک کره شمالی واکنش کمیته بین‌المللی المپیک را به این مساله "مشکل ساز" توصیف کرد و در بیانیه‌ای نوشت: واکنش این کمیته به اقدام نادرست دولت توکیو مشکل ساز است.

کمیته بین‌المللی المپیک قرار دادن نام جزایر دوکدو را به عنوان قلمروی کره در پرچمی که در بیست و سومین بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ، کره جنوبی در سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گرفته بود، به شدت مورد انتقاد قرار داد و مخالف آن بود.

کره شمالی به دلیل نگرانی‌های ناشی از پاندمی کرونا در بازی‌های المپیک توکیو شرکت نمی‌کند. این کشور از اوایل سال گذشته میلادی مرزهایش را بسته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top