تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/04/31 - 11:09
کد خبر: 402521

توافق واشنگتن و سئول درباره کره شمالی

مقامهای ارشد آمریکا و کره جنوبی امروز (پنجشنبه) توافق کردند تا به منظور متقاعد کردن کره شمالی برای بازگشت به مذاکرات برنامه هسته‌ای آن تلاش کنند؛ برنامه‌ای که پیونگ‌یانگ تاکید دارد در اعتراض به آنچه خصومت آمریکا می‌نامد، نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، وندی شرمن، معاون وزیر خارجه آمریکا در بخشی از تور منطقه‌ای خود در سئول به سر میبرد و بعدا راهی چین می‌شود. او ارشدترین مقام آمریکایی است که از زمان روی کار آمدن جو بایدن در ژانویه عازم چین می‌شود.

وندی شرمن امروز با چونگ ایویی-یونگ، وزیر خارجه کره جنوبی برای مذاکرات در قبال کره شمالی، اتحاد نظامی سئول و واشنگتن و دیگر مسائل منطقه‌ای دیدار کرد.

وزارت خارجه سئول در بیانیه‌ای اعلام کرد، طرفین برای ادامه رایزنیهای نزدیک برای بازگرداندن کره شمالی به پای میز مذاکره توافق کردند و موافق هستند که گفتگو برای خلع سلاح هسته‌ای کامل و صلح پایدار در شبه جزیره کره حیاتی است.

براساس این بیانیه، وزیر خارجه کره جنوبی از وندی شرمن خواست تا ائتلاف کشورش با آمریکا را تقویت کند. شرمن هم با تایید آن گفت، این ائتلاف برای صلح، امنیت و شکوفایی در منطقه هند – اقیانوسیه و شمال شرق آسیا کلیدی است.

ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی در نشست روز چهارشنبه بار دیگر به همکاری در کنار هم برای خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و دیگر تهدیدات منطقه‌ای تاکید کردند اما هیچ پیشرفتی در نزدیک کردن این دو متحد آمریکا حاصل نشد.

وندی شرمن در مذاکرات با همتایانش در توکیو گفت، این ائتلاف همچنان "محور صلح، ثبات و شکوفایی" است. این مقامها بار دیگر بر اهمیت احترام به قوانین بین‌الملل از جمله حفظ آزادی کشتی رانی و پرواز بر فراز دریای چین جنوبی تاکید کردند و مخالفت خودشان را با هرگونه تلاش یک‌جانبه برای تغییر وضعیت فعلی در دریای چین شرقی و تنگه تایوان ابراز داشتند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجاوزات دشمن صهیونیستی به جنوب لبنان مقاومت را نمی‌ترساند/ دوران دفاع مقدس بزرگ‌ترین پشتوانه جبهه مقاومت در مصاف با دشمنان است
همچنان دفاع مقدس
غرب از رقابت در حوزه انرژی می‌ترسد
سرهنگ رحیمی فرمانده انتظامی لاهیجان شد
اعلام ترکیب تیم ملی فوتسال ایران مقابل مراکش
واکنش رسمی وزارت امور خارجه به ادعای تهدید مقامات سابق آمریکا توسط ایران
آخرین خبر از ناپدید شدن دختر وزنه‌بردار ایران در اسپانیا
طرح «من شهردارم» به مدارس می‌رود
دستگیری عاملان قتل یک زن در شب عروسی
رسانه‌ صهیونیستی: حزب‌الله «تله مرگ» برای اسرائیل آماده کرده است
اجرای موفق مانورهای مداری ماهواره چمران ۱
فوری| جواد نکونام استعفا داد
گوگل و مایکروسافت به جان هم افتادند
محسن رضایی: اسرائیل اصلا جرات حمله به ایران را ندارد
اعلام شماره حساب‌های هلال‌احمر برای کمک به غزه، لبنان و یمن
روابط ایران با بانک سرمایه‌گذاری زیر ساخت آسیا تقویت می‌شود
قرارداد ۸۰ میلیاردی مجیدی
صرف سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی
۳۴۰ نظامی اوکراینی دیگر در یک روز کشته شدند
ساخت۳ بزرگراه در انتهای یادگار، بروجردی و شوشتری
تخفیف در برج میلاد در هفته گردشگری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top