تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/04/31 - 22:20
کد خبر: 402562

نحوه تولید بالابرهای هیدرولیک

در مرحله ی بعدی بعد از آماده شدن و برش داده شدن قطعات، قطعات، به تفکیک ساخت شاسی، بازوها، سبد و هندریل مونتاژ و جوشکاری می‌شوند و بعد تمیز می شوند، قطعاتی را که می‌توان در کارگاه مونتاژ کرد، مونتاژ می شوند. همه ی قطعات برای زنگ زدایی به سند باست می رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بالابر هیدرولیکی به ماشین آلاتی گفته می شود که برای حمل انسان و بار، از آنها استفاده می شود. بالابر های هیدرولیکی در مکان های مختلف و برای مقاصد مختلفی نصب می شوند. با اینکه نام آن بالابر است، اما با جرثقیل آسانسور و لیفتراک بسیار تفاوت دارد. انواع مختلفی دارد و مکانیزم ساخت آن نیز بسیار متفاوت می باشد.

بالابر های ثابت

یکی از انواع بالابر هیدرولیکی، بالابر های ثابت می باشند. این بالابرها در انبارها برای جابجایی بار کاربرد دارند. بالابرهای ثابت علاوه بر انبار، به عنوان بالابر خودروبر پارکینگی نیز استفاده می‌شود. از این بالابرها در صنعت و کارخانه ها برای حمل مواد اولیه و کالاها استفاده می شود. در مغازه ها از بالابرهای هیدرولیکی برای حمل کالاهای فروشگاه استفاده میکنیم .  بالابرهای ثابت می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند از جمله بالابرهای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 بالابر آکاردئونی

 بالابر با جک عمودی

بالابر مفصلی

بالابرهای کابلی

 بالابر های زنجیری

بالابر با ترکیبی از انواع آن ها

علاوه بر این برای بالا بردن امنیت بالابر های ثابت، می توان با اضافه کردن سیستم های ایمنی اتاقک یا حفاظ امنیت آنها را بالا برد. در بعضی موارد پیش می‌آید کهنمی توانیم یک آسانسور در یک مکان نصب کنیم. دلیل این کار می‌تواند نبودن چاه آسانسور  یا بالا بودن هزینه نصب آسانسور یا ظرفیت باری که قرار است با آن جابجا شود، باشد.  در نتیجه بهترین راه استفاده از بالابر های ثابت می باشد.

بالابر های متحرک
نوع دیگری از بالابر های هیدرولیکی، بالابر های متحرک یا سیار هستند. این بالابرها اصطلاحاً به آنها نفربر گفته می‌شوند و اختصارات اختصاصی برای مکان هایی تولید می شوند که قرار است فردی در ارتفاعات مختلف با آن جابجا شود. کاربرد بالابر هیدرولیک متحرک برای افراد، می‌تواند رنگ آمیزی تعمیرات یا کارهای نسبی باشد.

نحوه تولید بالابر های هیدرولیک

مرحله اول:

 ساخت اجزا و قطعات بالابر هیدرولیک

اولین قدم برای ساخت بالابر هیدرولیک، این است که بالابر باید در محیط نرم افزار، طراحی و شبیه سازی شود. بعد از طراحی بالابر توسط متخصص بالابر های هیدرولیک، و تکمیل کردن نقشه ی ساخت بالابر، مواد اولیه باید با استفاده از ماشین آلات برش، CNC ، اره و هوابرش و اره نواری آماده می‌شوند. اگر قطعاتی باشد با استفاده از قلاویز شوراخکاری شوند، این کار در مرحله ی اول آماده می شود. همه ی قطعات با دقت در قسمت ماشین کاری برش داده می‌شوند و آماده می‌شوند. 

در مرحله ی بعدی بعد از آماده شدن و برش داده شدن قطعات، قطعات، به تفکیک ساخت شاسی، بازوها، سبد و هندریل مونتاژ و جوشکاری می‌شوند و بعد تمیز می شوند، قطعاتی را که می‌توان در کارگاه مونتاژ کرد، مونتاژ می شوند. همه ی قطعات برای زنگ زدایی به سند باست می رود.

در بعضی از بالابر های بزرگ‌تر با طرفیت های بیشتر، کار جوشکاری و قطعات آن بسیار بیشتر است.

مرحله دوم:

بخش رنگ بالابر هیدرولیکی

پس از مونتاژ، مراحل رنگ زدن شروع می‌شود. رنگ زدن باید با دقت و کیفیت بالا انجام شود. پیش‌زمینه ی رنگ آمیزی، زنگ زدایی و عملیاتی است که در مزحله ی اول انجام شده است. وقنی از کیفیت رنگ بالاب های هیدرولیکی حرف می‌زنیم منظور این است که کیفیت رنگ‌آمیزی باید شرایط آب و هوایی محلی که این بالابر قرار است نصب شود، انجام شود. برای مثال رنگ نباید طوری باشد که در مکان هایی که رظوبت زیادی دارند، بریزد یا زنگ بزند.

به همین دلیلی شیوه ی رنگ‌آمیزی  بالابر هیئرولیک به این صورت است که به صورت الکترو استاتیک رنگ آمیزی می شوند.

شیوه ی  رنگ آمیزی الکترو استاتیک، به این صورت است که ذرات رنگ پودری باردار میشوند تا پس از پاشش رنگ پودری، از چسبندگی بالایی برخوردار شوند. پس از پاشش در در کوره حرارت می‌بینند.

 این شیوه رنگ‌آمیزی بالابر هیدرولیک باعث می شود تا شکل ظاهری بالابر بسیار عالی باشد  و طول عمر آن بالابر نفربر نیز افزایش یابد. قطعاتی که از بخش رنگ آمیزی بیرون می‌آیند در بخش کنترل کیفی ابتدا به دقت مورد ارزیابی قرار می گیرند تا مطمئن شوند که با کیفیت رنگ شده باشد.

در بخش انبار قطعات آماده مونتاژ ، انبارش و کد گذاری می‌شوند تا براساس برنامه تولید به بخش مونتاژ اضافه شوند.

بخش سوم: خط مونتاژ بالابر هیدرولیکی

در بخش  مونتاژ، قطعات در قسمت‌های جداگانه مونتاژ می شوند. در بخش  مونتاژ اول از همه شاسی بالابر متحرک مونتاژ می شود. این قطعات به ترثیب زیر مونتاژ می شوند:

 محور و چرخ ها

سیستم فرمان

جک های جانبی

الکترو موتور

دیگر متعلقات

 بازوهای بالابر به ترتیب مونتاژ می‌شوند و پین ها را در محل مناسب خودشان قرار میدهند.

خط مونتاژ در بخش‌های فنی ساخت بالابرهای هیدرولیک، از سه بخش فرعی تشکیل شده است  که نیروی انسانی کارخانه در آن بخش، بالابر های هیدرولیک را مونتاژ می کنند. علاوه بر این بدانید که جک های هیدرولیکی در همین مرحله، تولید می شوند.

بخش چهارم:

بخش هیدرولیک بالابر هیدرولیکی

بعد از مونتاژ کامل قطعات فلزی بالابر، از لحاظ فلزی مونتاژ شد، به بخش مونتاژ هیدرولیک منتقل می‌شود. در این بخش کار شلنگ کشی ‌و نصب سایر قطعات و ملزومات هیدرولیکی انجام گردد. در این مرحله  به ترتیب زیر مونتاژ می شوند:

شیرهای هیدرولیک

 فشار شکن بالابر

 گیج فشار

 مخزن روغن هیدرولیک

بخش پنجم: واحد برق  بالابر هیدرولیکی

بعد از مونتاژ و تکمیل قسمت‌های هیدرولیک بالابر،  تکمیل برق دستگاه بالابر نفربر مرحله ی بعدی کار است.  برق کشی دستگاه بسته نوع و مدل بالابر هیدرولیک،  کابل کشی مدارهای قدرت و فرمان و نصب تجهیزات الکترونیکیمختلفی دارد ه در این بخش نصب می شود. اکثر مشتریان بالابر هیدرولیک برق تک فاز را ترجیح می دهند ولی موتور های ۳ فاز و یا بالابر های باتری دار را می پسندند. در نتیجه هر دستگاه بسته به سفارش مشتری سیم کشی متفاوتی دارد.

بخش  ششم: واحد کنترل کیفی  بالابر هیدرولیکی

کنترل کیفی  یا به عبارتی QC در کارخانه ی ساخت بالابر های هیدرولیکی و با دقت بسیار بالایی انجام می شود. همانطور که ذکر شد، بعضی از کارهای عملیات کنترل کیفیت بالابر هیدرولیکی در پروسه ی ساخت انجام می گیرد. کنترل کیفیت در حال پروسه ی ساخت به ترتیب زیر می باشد:

کیفیت جوش

کیفیت رنگ

 کیفیت قطعات

کلیه ی کاری که در واحد کنترل کیفیت،انجام می شود، در‌واقع کیفیت کارکرد کلی بالابر به عنوان یک ماشین و مجموعه‌ای از انواع  قطعات کوچک است. همه ی این قطعات باید به صورت هماهنگ با یکدیگر کار کنند. علاوه بر این قطعات و اتصالات مورد بررسی قرار می گیرند

مواردی که تنظیم می شوند نت بالابر هیدرولیکی بهتر کار کنند عبارتند از:

تنظیمات دستگاه

تنظیم فشار شکن ها

تنظیم شیر تخلیه روغن

بررسی مسائل جوشکاری

مونتاژ صحیح قطعات

بالابر هایی که مشکل دارند از خط تولید خارج می شوند.

مدت زمان مونتاژ  بالابر هیدرولیکی

مدت زمان مونتاژ و تکمیل  هر بالابر هیدرولیک، با توجه یه نوع و مدل بالابر و سفارشاتی که مشتری مد نظر دارد، از دو روز تا یک هفته طول می کشد.  این مدت زمان در بعضی مواقع خاص می‌توان تا یک روز قابل کاهش باشد.

در بعضی موارد بالابر های سفارشی توسط مشتری،زمان بیشتری  بیشتری نسبت به محصولات معمولی تولید کارخانه دارد. برای مثال می‌توان گفت که در دوران شیوع ویروس کرونا سفارش محصولات سفارشی، با مشخصات خاص بسیار زیاد شده است. این به این دلیل است که بیشتر مشتریان بالابرهای نفربر تعطیل شده است. این مراکز مانند:

 مساجد

 ورزشگاه ها

فروشگاه

 صنایع عام

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top