تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/02 - 14:56
کد خبر: 402700

شبکه قرآن و معارف سیما HD می‌شود

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی طی بازدید از بخش‌های مختلف تولید ، فنی و آرشیو شبکه قرآن و معارف سیما از فرایند HD سازی این شبکه در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، علیدادی معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما از بخش‌های مختلف شبکه قرآن و معارف سیما از جمله، استودیوهای قدر و غدیر، سرور، باکس‌های مونتاژ و آرشیو بازدید به عمل آورد و با مدیران و همکاران بخش‌های تولیدی و فنی گفتگو کرد.

علیدادی ضمن ابراز خرسندیِ پیشرفت‌های فنی شبکه قرآن و معارف سیما ، از فرایند HD سازی در چند ماه آینده این شبکه خبر داد و افزود : با توجه به عملکرد مناسب و پیگیری‌های صورت گرفته، این فرایند در دستور کار قرار دارد و امید است با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب در استودیو و مراحل تولید برنامه که مدتهاست طبق استانداردهای حرفه ایی در شبکه قرآن انجام شده است ، بتوانیم به سرعت برای مخاطبین شبکه قرآن و معارف سیما ، خروجی آنتن را با کیفیت DH ارسال نمائیم.

معاون توسعه و فناوری در دومین بازدید خود از شبکه قرآن و معارف سیما ضمن ابراز رضایت از ضبط HD برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما افزود: در حال حاضر ۱۴ شبکه به صورت HD فعالیت دارند که ۳ شبکه دیگر از جمله شبکه قرآن و معارف سیما با تأمین زیرساخت‌ها و آماده سازی رژی و استودیوهای آن در آینده نزدیک به آنها ملحق خواهند شد.

در ابتدای این جلسه جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به نتایج بازدید سال گذشته دکتر علیدادی از شبکه قرآن و معارف سیما گزارشی از روند DH شدن بخش‌های مختلف شبکه ارائه کرد.

وی ضمن تشکر از تلاش همکاران معاونت فنی در طراحی و اجرای اتوماسیون صوت و تصویر اطلس گفت : در این سامانه فرایند ارسال برنامه از گروه‌های تولیدی تا پخش و اتصال آن به کنداکتور و EPG به راحتی و آسانی انجام می‌شود.

خاطر نشان می‌سازد در ادامه جلسه گزارشی از فعالیت‌های دو ساله شبکه قرآن و معارف سیما ارائه و مدیران واحدهای مختلف، بخشی از مشکلات فنی خود را در رابطه با دریافت و ارسال برنامه‌های زنده و تولیدی با معاون محترم فنی در میان گذاشتند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حزب‌ الله شهادت ۱۶ رزمنده خود را تایید کرد
افشای پشت‌پرده هولناک انفجارها در بیروت
آغاز بارش برف در یک استان ایران
ایران به حزب‌الله برای پاسخ به اقدام تروریستی اسرائیل کمک می‌کند
مرگ اسرارآمیز یک دندانپزشک در ساری
نتانیاهو دنبال خریدن زمان برای آمدن ترامپ است
پس چی به شما مربوط است؟
اتهام جدید ترامپ علیه ایران
باورهای غلط درباره جراحی پروتز سینه
شناخت فرهنگ؛ کلیدی برای برنامه ریزی فرهنگی- اجتماعی
آمریکا پیشنهاد «ناتوی آسیایی» را رد کرد
سی‌ و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی آغاز شد
تایوان: هیچ تبادل اطلاعاتی و امنیتی با اسرائیل نداریم
گذر زمان بر اراده ما در خونخواهی اسماعیل هنیه خللی ایجاد نخواهد کرد
هدف اسرائیل از حملات دو روز اخیر در بیروت چیست؟
تمدید مهلت انتخاب رشته در مقاطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی آزاد
جزئیات دسـتورالعمل وزارت علوم درباره آغاز سال تحصیلی اعلام شد
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
شنبه برخی خطوط مترو غیر فعال می شوند
پوتین پیشنهاد مشارکت راهبردی با ایران را تأیید کرد
حماس: تروریسم تاثیری بر اراده مقاومت لبنان ندارد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top