تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/09 - 14:53
کد خبر: 403322

نیکزاد: گلایه بیشتر مناطق آزاد از مزاحمت دولتی‌ها

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر مناطق آزاد از مزاحمت دولتی‌ها و برخی قوانین در جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گلایه دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ علی نیکزاد ثمرین در جریان سفر یک روزه خود به استان آذربایجان غربی، به منظور نظارت میدانی از طرح‌ها و پروژه های عمرانی میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و ماکو ، صبح امروز ‌وارد فرودگاه ارومیه شد.

براساس این گزارش؛ نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به فرودگاه ارومیه مورد استقبال استاندار آذربایجان غربی، نمایندگان استان در مجلس و  مسئولان اجرایی این استان قرار گرفت.

هدف از  این سفر که به دعوت آقایان حسن همتی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب، مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب و محمد علیپور نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس صورت گرفته، نظارت میدانی و بازدید از طرح های عمران شهری و روستایی میاندوآب، شاهین دژ، تکاب و ماکو و پیشبرد این پروژه ها است.

‌در این سفر، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نودم مجلس، سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس و تعدادی از معاونین ارشد وزارت خانه ها، نایب رییس مجلس شورای اسلامی را همراهی می کنند.‌

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جهت توسعه مناطق آزاد

نیکزاد در جریان سفر به استان آذربایجان غربی از منطقه آزاد ماکو ، پروژه سد کرم آباد، کریدور غرب کشور و پروژه فاضلاب ماکو به صورت هوایی و زمینی بازدید کرد. همچنین وی با حضور در شهرستان ماکو در جلسه سازمان منطقه آزاد ماکو شرکت کرد.

نایب رئیس مجلس در این جلسه اظهار داشت: منطقه آزاد ماکو دچار برخی مسائل و مشکلات آن از حیث توسعه راه‌ها، فاضلاب، چهارخطه کردن راه‌ها و بحث مدارسی است که باید تعیین‌تکلیف شوند.

وی تصریح کرد: همچنین سد کرم‌آباد پلدشت نیز باید افتتاح شود و مهمتر از آن موضوع«جایگاه» مناطق آزاد در کشور است که باید در مجلس کمک شده و منطقه آزاد نیز پای کار باشد تا بتوان مناطق آزاد را در جهت صادرات‌محور بودن و ایجاد اشتغال توسعه داد.

نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد ماکو با 397 هزار هکتار وسعت کارهای خوبی انجام داده و توسعه مطلوبی داشته است و باید از این پس توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مناطق آزاد از مزاحمت دولتی‌ها و برخی قوانین در جهت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی گلایه دارند افزود: باور مجلس شورای اسلامی، واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی بدون مزاحمت و بدون قوانین و مقررات و دولتی‌هاست تا خود بتوانند با نظارت، هدایت و حمایت دولت، در منطقه آزاد به فعالیت خود ادامه دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا جک پارکینگ سیماران انتخاب خوبی است؟
کدام سرورهای HPE برای سازمان شما مناسب هستند؟
صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال
کلاس‌های دانشگاه‌ها امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
اولین تصاویر از لحظه شلیک جدیدترین پهپاد انتحاری سپاه +فیلم
زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها اعلام شد
جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top