تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/05/12 - 23:06
کد خبر: 403766

روحانی آینده‌ای در سیاست ایران ندارد؟

نقاشی در این‌باره اضافه کرد: البته آن چیزی که اجازه نمی‌دهد من با قاطعیت بگویم روحانی با ساختار درنخواهد افتاد، اظهارات او در انتخابات سال96 است که تا اندازه‌ای بی‌ترمز شده بود و عبارت «دولت تفنگدار» را در آن برهه مطرح کرد. منظورم این است که روحانی شاید در بلندمدت، با طرح نقدهای رادیکال به حاکمیت بخواهد خود را در میان بخشی از جامعه بازسازی کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از صبح‌نو، حسین نقاشی، عضو شورای مرکزی حزب اتحادملت  با بیان اینکه روحانی در آینده به محاق خواهد رفت و در کوتاه و میان‌مدت چهره‌ای سوخته خواهد بود، گفت: آقای روحانی توانایی سازماندهی هیچ جریانی را ندارد و هیچ بخشی از جریان اصولگرایی هم ایشان را برنمی‌تابد. راست سنتی هم اگر بخواهد به کسی تمایل یابد، آن شخص آقای لاریجانی خواهد بود، نه حسن روحانی چون روحانی نمره منفی بالایی دارد اما لاریجانی در همان جریان و حتی در میان مردم، به اندازه روحانی رأی منفی ندارد.پ

وی با بیان اینکه هیچ جریان سیاسی معقولی در کوتاه‌مدت یعنی 6ماه آینده و میان‌مدت یعنی تا انتخابات 1404 خود را به روحانی نزدیک نخواهد کرد، اضافه کرد: آقای روحانی پتانسیل ایجاد یک جبهه سیاسی جدید را هم ندارد چون ایجاد جبهه باید با نیروهای سیاسی موجود باشد... فروکاسته شدن آقای روحانی در دوره دوم ریاست‌جمهوری، آنقدر شدید بود که هیچ لایه اجتماعی موثری را نمی‌شناسم که بخواهد علنی با او کاری را پیش ببرد.  بنابراین آقای روحانی نمی‌تواند جبهه سیاسی جدید را شکل بدهد چون هیچ نیروی همراه و همسویی با خود را ندارد. هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان و هم نیروهای مستقل احساس می‌کنند اگر بخواهند با روحانی کار کنند، چهره‌شان ملکوک خواهد شد.

وی با اشاره به احتمال بازسازی چهره روحانی در بلندمدت گفت: در مورد احمدی‌نژاد شاهد بودیم که ردصلاحیت او در انتخابات 1400 در مقایسه با ردصلاحیت او در انتخابات96، موج بیشتری ایجاد کرد. واقعیت این است که احمدی‌نژاد با گارد رادیکال و آوانگارد توانست بخشی از جامعه حتی آن بخش‌هایی که اصلا به او رأی نداده را تحت‌تاثیر قرار بدهد.  من فکر می‌کنم روحانی به‌خاطر آن ذات محافظه‌کار و سنتی‌ای که دارد، نتواند مانند احمدی‌نژاد جامعه را تحت‌تاثیر قرار بدهد.  

نقاشی در این‌باره اضافه کرد: البته آن چیزی که اجازه نمی‌دهد من با قاطعیت بگویم روحانی با ساختار درنخواهد افتاد، اظهارات او در انتخابات سال96 است که تا اندازه‌ای بی‌ترمز شده بود و عبارت «دولت تفنگدار» را در آن برهه مطرح کرد. منظورم این است که روحانی شاید در بلندمدت، با طرح نقدهای رادیکال به حاکمیت بخواهد خود را در میان بخشی از جامعه بازسازی کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top