تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/05/14 - 09:35
کد خبر: 403921

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ترکیه

بهترین مکان برای خریدن لباس های شیک و مدرن این مرکز خرید است. در مغازه های این مرکز خرید محصولات برند های مطرح جهان مانند شنل، آرمانی، پرادا، دیور، زارا و ... را می توانید از نزدیک مشاهده کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، کشور ترکیه دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است. شهر استانبول به عنوان بزرگترین شهر این کشور بسیاری از جاذبه های گردشگری را در دل خود جای داده است. یکی دیگر از شهرهای پر جاذبه ترکیه شهر آنتالیا است که آن را تحت عنوان مرکز تفریحی و گردشگری این کشور می شناسند و هر ساله مسافران زیادی از سراسر جهان مخصوصاً کشور ما به این شهر سفر می کنند.

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی استانبول‌

استانبول یکی از شهرهای گردشگری و زیبای ترکیه به شمار می آید و عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر این کشور را به خود اختصاص داده است. استانبول این شهر شگفت انگیز و افسانه ای پلی است بین دو قاره و محل ملاقات فرهنگ های شرقی و غربی به شمار می رود. این شهر زیبا و بی نظیر میراث های تاریخی با شکوه و ارزشمندی را در دل خود جای داده است. بیزانس باستان، قسطنطنیه با شکوه و استانبول از نام های این شهر می باشد که در سواحل زیبای تنگه بسفر جا خوش کرده است. در دل استانبول جاذبه‌های دیدنی و مکان های تفریحی و گردشگری بسیار زیادی وجود دارد.

گردشگری که به شهر استانبول سفر می کند می تواند گنجینه های دو فرهنگ بیزانس و عثمانی را به طور همزمان مشاهده کند. برای مثال مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی ترکیه یکی از این جاذبه‌های دیدنی و باشکوه است که قدمتی ۴۰۰ ساله دارد و هر ساله میزبان گردشگران بسیار زیادی از سراسر جهان می باشد. در ساخت این مسجد از کمیاب ترین و گرانبهاترین سنگ مرمر استفاده شده است. در معماری مسجد سلطان احمد می توان ترکیبی هماهنگ از شیوه بیزانس و عثمانی را مشاهده کرد.

کلیسای جامع سنت سوفی این بنای تاریخی منحصر به فرد شاهکاری از معماری بیزانس، نمادی از شکوفایی مسیحیت و شاهد مرگ امپراتوری بیزانس است. این کلیسای جامع در زمان امپراتور یوستینیان در قرن ششم میلادی تاسیس شده و در طول تاریخ چندین بار در معرض ویرانی و تخریب قرار گرفته است.

یکی دیگر از معروف ترین جاهای دیدنی استانبول مسجد ایاصوفیه است. در سفر به شهر استانبول پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آن را به هیچ وجه از دست ندهید. از دیگر جاذبه ها و مکان های گردشگری استانبول می‌توانیم به قصر توپکاپی، قلعه روملی حصار، آب انبار تاریخی باسیلیکا برج گالاتا، بازار بزرگ استانبول، موزه باستان شناسی استانبول، مسجد رستم پاشا و برخی موارد دیگر اشاره کنیم که هر کدام از این جاذبه های گردشگری شهر استانبول زیبایی‌های خاص و منحصر به فردی دارند و بازدید از آن ها در صورت سفر به شهر استانبول خالی از لطف نخواهد بود.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ترکیه

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی استانبول‌

بازدید از مراکز خرید ترکیه به عنوان جذاب ترین مکان های گردشگری این شهر

 از دیگر مکان های گردشگری و پربازدید شهر استانبول مراکز خرید این شهر هستند. مراکز خرید ترکیه یکی از جذاب ترین مکان ها برای گردشگران هستند و هر ساله افراد زیادی برای خرید به شهر استانبول می روند. از این رو در این قسمت از مقاله می‌خواهیم بهترین و معروفترین مراکز خرید در استانبول را به شما معرفی کنیم و اطلاعاتی را در مورد ساعت کار و آدرس دقیق آنها در اختیارتان قرار دهیم و امیدوار هستیم که این اطلاعات برایتان مفید واقع شوند.

مرکز خرید فروم استانبول :  این مرکز خرید که یکی از مراکز خرید بزرگ شهر استانبول می باشد در محله کوکاتپه و جاده پاشا واقع شده است. با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می توانید به این مرکز خرید بروید.

مرکز خرید ایستینیه پارک : این مرکز خرید در شهر استانبول را می توان به عنوان شیک ترین و زیباترین مرکز خرید این شهر دانست. مرکز خرید ایستینیه پارک در 4 طبقه بنا شده و چیزی بیش از 300 مغازه زیبا و لوکس را در دل خود جای داده است.  بهترین مکان برای خریدن لباس های شیک و مدرن این مرکز خرید است. در مغازه های این مرکز خرید محصولات برند های مطرح جهان مانند شنل، آرمانی، پرادا، دیور، زارا و ... را می توانید از نزدیک مشاهده کنید.

مرکز خرید کاپیتول اسکودار استانبول:  این مرکز خرید در محله آلتونی زاده و در منطقه اسکودار واقع شده و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است و شما در این بازه زمانی می توانید به  این مرکز خرید بروید. قابل ذکر است بگوییم که این مرکز خرید دارای شش طبقه است و در آن برترین و به روز ترین مدها و برندهای جهان و ترکیه را می توانید پیدا کنید.

 مرکز خرید وادی استانبول: مرکز خرید وادی استانبول یکی دیگر از مراکز خرید این شهر به شمار می‌آید که گردشگران و مسافران برای خرید کالاهای مورد نیاز خود می‌توانند به آنجا مراجعه کنند برای دسترسی به مرکز خرید باید به محله آیاز آتا در ساریر بروید سپس خودتان را به خیابان کمر بورگار برسانید.

در شهر استانبول مراکز خرید فراوانی وجود دارد و مواردی که در بالا اشاره کردیم برخی از مهمترین مراکز خرید این شهر به شمار می روند که بازدید از آن ها برای هر گردشگری می تواند جذاب و دوست داشتنی باشد.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ترکیه

بازدید از مراکز خرید ترکیه به عنوان جذاب ترین مکان های گردشگری این شهر

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی آنتالیا

یکی دیگر از شهرهای گردشگری و مهم کشور ترکیه شهر آنتالیا است که در دل خود مکان های گردشگری و جاذبه های دیدنی فراوانی را جای داده و هر ساله پذیرای گردشگران و مسافران زیادی از سراسر جهان است.  اگر بخواهیم یکی از برترین جاهای دیدنی آنتالیا را به شما معرفی کنیم می‌توانیم به محله کاله ایچی اشاره کنیم که مکانی عالی برای قدم زدن است. شما در امتداد خیابان های سنگفرش شده می توانید ساختمان های سفیدکاری شده با سقف های قرمز را مشاهده کنید که قدمت آن ها به دوره عثمانی باز می گردد. با قدم زدن در این محله قدیمی و دیدن بناهای تاریخی آن شما حس می کنید که به زمان های گذشته سفر کرده اید.

شهر باستانی آسپندوس نیز یکی دیگر از مکان های تاریخی و دیدنی در شهر آنتالیا است که بسیار تماشایی است و بازدید از این مکان تاریخی را برای آنها آن دسته از افرادی که علاقمند به تاریخ و گذشته این سرزمین هستند توصیه می کنیم.

یکی دیگر از بهترین و مناسب ترین مقصد ها در این شهر برای گردشگری قلعه روملی است که قدمت و پیشینه تاریخی آن به قرن دهم میلادی باز می گردد و چیزی نزدیک به ۱۴ متر ارتفاع دارد و از بالای آن می توان غروب آفتاب را تماشا کرد.

 جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر آنتالیا به مواردی که در بالا اشاره کردیم خلاصه نمی شوند بلکه شامل بندر قدیمی، دروازه هادریان، موزه آنتالیا و ... می شود.

 هرکدام از این جاذبه های دیدنی و گردشگری شهر زیبای آنتالیا ترکیه زیبایی خاص خود را دارند. اگر به  کشور ترکیه و شهر آنتالیا سفر کردید پیشنهاد می کنیم سری به این مکان های دیدنی بزنید.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری ترکیه

جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی آنتالیا

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نظر کارشناس داوری در مورد صحنه‌های دیدار استقلال
استقلال همچنان در صدر/ کامبک لحظات پایانی استقلال مقابل ذوب آهن
سرمربی پرسپولیس: می خواهیم قهرمانی فصل گذشته را تکرار کنیم
جزئیات توافق پیشنهادی آتش‌بس در غزه
حاشیه بازی استقلال مقابل ذوب آهن
ترابی: اورنوف فوق العاده است
نامه تاج به وزیر ورزش و جوانان درمورد فصل آینده لیگ برتر
نمایشگاه مجازی کتاب آغاز به کار کرد
اولین داروی رشد مجدد دندان وارد فاز آزمایش انسانی می‌شود
لغو مراسم فارغ‌التحصیلی در دانشگاه کلمبیا به دلیل اعتراضات
حماس: آماده مقابله با هر گونه حمله اسرائیل به «رفح» هستیم
موافقت حماس با پیشنهاد مصر و قطر برای آتش‌بس در غزه
گفت‌وگوی بایدن و نتانیاهو درباره رفح
برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
رشد ۱۸ دلاری قیمت طلا در معاملات امروز
تامین ۶ میلیارد دلار ارز برای واردات در سال جاری
حاشیه بازی پرسپولیس مقابل نساجی
تساوی سپاهان مقابل استقلال خوزستان
معرفی بهترین تشک یک نفره برای حل مشکل بی‌خوابی دانشجویان
تصمیم‌های داور بازی نساجی و پرسپولیس تایید شد
ارتش ۱۰ نفره پرسپولیس با برد مقابل نساجی موقتا صدرنشین شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top