تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/05/17 - 08:00
کد خبر: 404180

معرفی رشته‌های دانشگاهی/ بخش بیستم و سوم؛

بازار کار و آینده شغلی ۵ رشته برتر گروه آزمایشی «علوم تجربی»

بازار کار و آینده شغلی ۵ رشته برتر گروه آزمایشی «علوم تجربی»

رشته‌های علوم پزشکی بویژه سه رشته پزشکی، پرستاری و مامایی نیاز به علاقه و احساس مسئولیت بسیار دارد. برای مثال یک ماما بدون عشق و علاقه لازم نمی‌تواند فریادهای ناشی از درد یک زائو را تحمل کند و پاسخگوی نیازهای او باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنکور سراسری ۱۴۰۰ با حضور بیش از یک میلیون داوطلب در تیرماه برگزار شد، حالا داوطلبان منتظر اعلام نتایج و انتخاب رشته تحصیلی خود در مقطع کارشناسی هستند. در این میان اصلی ترین دغدغه این روزهای داوطلبان و خانواده ها انتخاب یک رشته آینده دار و مناسب برای بازار کار است. خبرنامه دانشجویان ایران به همین بهانه به معرفی رشته های موجود در دوره کارشناسی کرده است.

در ادامه به بررسی پنج رشته از گروه آزمایشی علوم تجربی می‌پردازیم؛

دندان پزشکی

درآمد

درآمد پزشک و دندانپزشک به محل استخدام، موقعیت جغرافیایی و ساعات کار او بستگی دارد. یک پزشک یا دندانپزشک اگر در استخدام مؤسسات و یا وزارتخانه های دولتی باشد، بر اساس قوانین استخدامی کشور حقوق ماهانه دریافت می کند و در صورتی که مطب خصوصی داشته باشد، درآمدی به مراتب بیشتر از حقوق دولتی خواهد داشت. البته این به میزان توانمندی و تبحر در کار و میزان جذب بیماران بستگی دارد.

البته اگر پزشک یا دندانپزشک دارای تخصص یا فوق تخصص باشد، به دلیل تمایل بسیاری از مردم برای مراجعه به متخصص ها و فوق تخصص ها، می تواند درآمد بیشتری داشته باشد. (جزئیات بیشتر)

داروسازی

بازار کار و فرصت های شغلی

یکی از مواردی که دانشجویان باید پیش از انتخاب رشته مورد نظرشان در مورد آن آگاهی داشته باشند بررسی و تحقیق در خصوص بازار کار و فرصت های شغلی رشته مورد نظر است.

بنابراین در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته داروسازی هستید در رابطه با بازار کار این رشته لازم است بدانید که تقریبا ۹۰% فارغ التحصیلان رشته داروسازی جذب بازار کار می شوند و در داروخانه ها، کارخانه‌های‌ آرایشی ـ بهداشتی و صنایع‌ داروسازی‌ (صنعت‌ ساخت‌ و کنترل‌ دارو) و در زمینه هایی چون درمان‌ و آموزش‌ پزشکی و در امور اجرایی وزارت‌ بهداشت‌ مشغول به کار می شوند.ضمن اینکه برای فارغ التحصیلان این رشته امکان‌ فعالیت‌ های تحقیقاتی نیز در کارخانه‌های داروسازی کشور در واحد تحقیقات وجود دارد. (جزئیات بیشتر)

دامپزشکی

بررسی بازار کار و آینده شغلی رشته دامپزشکی

پیش از انتخاب رشته مورد علاقه برای تحصیل ، آگاهی از بازار کار و آینده شغلی آن می توانددر تصمیم گیری بسیار تاثیرگذار باشد. بنابراین در خصوص بازار کار رشته دامپزشکی لازم است بدانید که فارغ‌ التحصیلان‌ رشته دامپزشکی‌ می‌توانند در مراکز مختلفی‌ از جمله‌ شرکت‌های‌ تولید دارو و فرآورده‌های‌ دامی‌، شرکت‌های‌ تولید مواد غذایی‌ با فرآورده‌های‌ دامی‌، سازمان‌ دامپزشکی‌، مؤسسه‌ تحقیقات‌ و تولید واکسن‌ رازی‌، واحدهای‌ دامپروری‌ دولتی‌ و خصوصی‌ و آزمایشگاه‌های‌ تشخیص‌ بیماری‌ های‌ دامی‌ و بیماری‌های‌ انسانی‌ ،شرکت‌های‌ تولید دارو و فرآورده‌های‌ دامی‌ ، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی، اشتغال به کارهای درمانی در بخش های طیور، آبزیان، دامهای بزرگ، دریافت مجوز و تأسیس داروخانه دامپزشکی ، راه اندازی مـراکـز مشـاوره و دامـداری و طیور، فعالیت در کارخانه های مواد غذایی مانند سوسیس و کالباس سازی ، و … مشغول به کار شوند. (جزئیات بیشتر)

رادیولوژی 

میزان درآمد رادیولوژیست ( تکنسین رادیولوژی)

آمار دقیقی از میزان درآمد رادیولوژیست (تکنسین رادیولوژی) در دسترس نمی باشد. درآمد کارشناس رشته رادیولوژی با توجه به محل کار (بیمارستان دولتی ، خصوصی و یا مراکز تصویربرداری خصوصی)، میزان تجربه و مهارت او متفاوت است. البته هر چه فرد توانمندتر و کوشاتر باشد، در این شغل موفق تر خواهد بود. (جزئیات بیشتر)

مامایی

بازار کار

پیش از انتخاب رشته و تحصیل در رشته مورد نظر، آنچه که باید تمامی داوطلبان در نظر بگیرند تا پس از مدتی از انتخاب رشته خود پشیمان نشوند، آگاهی از  بازار کار و آینده شغلی رشته مورد نظرشان می باشد.بنابراین از این موضوع به هیچ وجه غافل نشوید و پس از بررسی بازار کار رشته مورد نظر دست به انتخاب رشته بزنید.در رابطه با بازار کار و آینده شغلی رشته مامایی لازم است به اطلاعتان برسانیم که یک ماما می‌تواند در مراکز بهداشتی و طرح پزشک خانواده،  بیمارستان ها، زایشگاه ها، درمانگاه ها به عنوان مربی خدمات بهداشتی ، مربی بهداشت مدارس ، کارشناس بهداشت خانواده استخدام شود. (جزئیات بیشتر)

گزارش از محمد رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top