تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/05/18 - 22:40
کد خبر: 404410

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از حواشی این روزهای دانشگاه تهران؛

از انتصابات جناحی و مشکوک تا راه‌اندازی همایش «میکاپ» زنان!

از انتصابات جناحی و مشکوک تا راه‌اندازی همایش «میکاپ» زنان!

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران گفت: کرونا و محدودیت‌های حضور دانشجویان در دانشگاه نیز مزید بر علت شده تا این‌گونه به حراج گذاشتن فضای دانشگاه قوت و شدت یابد. تمام این افتخارات را مدیون رؤسای امروز دانشگاه و مشخصاً آقای دکتر اعتمادی‌فرد در دانشکدهٔ علوم اجتماعی هستیم.

به گزارش سرویس صنفی-آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پس از ماجرای برگزاری "همایش آموزش میکاپ" در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و انتقاد اساتید و دانشجویان نسبت به این موضوع، برخی از رسانه های معاند تلاش کردند با پرداختن به این موضوع به گونه ای القا کنند که مشکل تنها برگزاری یک همایش میکاپ است.

اساتید و دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران معتقدند دانشگاه جایگاه ویژه ای دارد و محلی است برای علم آموزی و ارتقای سطح علمی و فرهنگی جامعه، تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز جامعه، حل مسائل و مشکلات کشور با ارائه راه حل های علمی و... شان و حیثیت دانشگاه نباید با برگزاری همایش هایی مانند همایش آموزش میکاپ خدشه دار شود.

برگزاری این همایش در حالی رخ داد که در ابتدا رئیس دانشکده علوم اجتماعی و رئیس دانشگاه تهران هر کدام نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و اظهار تعجب و بی‌خبری کردند، موضوعی که انتقاد زیادی را بین فعالان اجتماعی و دانشجویی نیز دربرداشت در ادامه به بررسی تعدادی از ای موارد می‌پردازیم.

میکائیل دیانی از فعالان اسبق دانشجویی با انتشار تصاویری از این آرایشگاه زنان در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

«این سالها در #دانشکده_علوم_اجتماعی #دانشگاه_تهران رفت و آمد داشته و دارم! با بخشی از اساتید این دانشگاه به دلیل فعالیت‌های کاری مستمرا ارتباط دارم. دانشکده‌ای که قرار است ‌دیده‌های اجتماعی را بشناسد و تحلیل کند؛ هنجارها و ناهنجاری ها را مورد مداقه قرار دهد کارش به جایی رسیده است که باید در آن #همایش_میکاپ برگزار شود و پخش لایو اینستاگرامی داشته باشد؟! یعنی ابتذال معنا تا این حد باید رخ دهد که محیط فکر و اندیشه و مجادله علمی و تبادل دانش به کارگاه میکاپ زنان بدل شود؟! آیا اساتید دانشکده علوم اجتماعی این اتفاق را می دانند و در مواجهه با آن ساکتند؟! من از هنگامی که شنیده ام متعجم و در حیرت!!!» (جزئیات بیشتر)

از انتصابات جناحی و مشکوک تا راه‌اندازی همایش «میکاپ» زنان!

نامه انتقادی بسیج دانشجویی به رئیس دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران نیز  در نامه‌ای به محمود نیلی احمدآبادی رئیس این دانشگاه خواستار عزل رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران شده و تاکید کرد: حیثیت و جایگاه علمی دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران با برگزاری یک همایش آرایش در دو روز پیاپی و به ادعای ریاست دانشکده، بدون اطلاع ایشان از چیستی برنامه، به بازیچه گرفته شده و این اتفاق شرم‌آور نه‌تنها از طرف دانشجویان و اساتید که تا سیمای ملی نیز بازتاب و واکنش منفی شدیدی را به همراه داشته است. (جزئیات بیشتر)

فیروزآبادی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در واکنش به برگزاری همایشی که با عنوان « همایش رنگ کراتین، کوتاهی و میکاپ» در این دانشکده برگزار شد، می گوید: دیگر صیانت و ارتقای فضای علمی و فرهنگی دانشکده محل بحث نیست؛ باید مراقب باشیم رؤسا این‌گونه به فضای دانشکده و دانشگاه تجاوز نکنند.

وی با بیان اینکه انتقاد ما فقط به برگزاری این برنامه نیست، ادامه می دهد: از نمایشگاه چرخ و زمین، با محوریت چگونگی سفر با دوچرخهٔ «مریم یوگا ترَول» در سال ۱۳۹۷ تا همایش میکاپ امروز نشان می دهد دانشکدهٔ علوم اجتماعی کارنامهٔ درخشانی در زمینهٔ برگزاری همایش‌های مرتبط با فضای آکادمیک و علوم اجتماعی ندارد.

این فعال دانشجویی تاکید می کند: کرونا و محدودیت‌های حضور دانشجویان در دانشگاه نیز مزید بر علت شده تا این‌گونه به حراج گذاشتن فضای دانشگاه قوت و شدت یابد. تمام این افتخارات را مدیون رؤسای امروز دانشگاه و مشخصاً آقای دکتر اعتمادی‌فرد در دانشکدهٔ علوم اجتماعی هستیم.

از انتصابات جناحی و مشکوک تا راه‌اندازی همایش «میکاپ» زنان!

فیروزآبادی با اشاره به اینکه برگزاری همایش‌هایی نظیر همایش اخیر در سطح دانشگاه تهران مسبوق به سابقه است و پیش از این نیز چنین همایشی در دانشکده مطالعات جهان برگزار شده است، اضافه می کند: فضای دانشگاه یک فضای عمومی است و مسئولان نمی‌توانند این فضا را در اختیار هر کسی قرار دهند با این وجود سوال این است که وقتی دانشکده و یا دانشگاه می‌خواهد با یک شرکت یا شخص حقیقی یا حقوقی قرارداد ببندد نباید نسبت به سوابق او شناخت داشته باشد تا این فضا را به راحتی به هر کسی اجاره ندهد.

وی افزود: دانشکده علوم اجتماعی دارای حوزه حراست است با این وجود آیا برگزاری همایش تخصص میکاپ با حراست هماهنگ شده ؟ اگر هماهنگ شده چرا حراست پیگیر موضوع نبوده و اگر هماهنگ نشده چه معنی دارد که حراست از برگزاری چنین همایشی مطلع نبوده است.

انتقاد اساتید به برگزاری همایش آرایش!

همایش میکاپ در حالی در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد که جمعی از اساتید دانشگاه تهران هم برگزاری این همایش را توهین آشکار به ساحت علم، دانشگاه، اساتید و دانشجویان دانسته و در نامه‌ای از محمود نیلی رئیس این دانشگاه خواستند با هر مقام و فردی که در این ماجرا قصور یا تقصیر داشته قویاً برخورد شود.

در نامه اساتید آمده است: در روزهای اخیر تصاویر و فیلم هایی از برگزاری یک دوره آموزش آرایشگری در تالار ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که مع الاسف توهین آشکاری به ساحت علم و دانشگاه و اساتید، و دانشجویان است.

انتشار وسیع این محتواهای نابهنجار و خلاف ارزش های دینی و علمی در فضای مجازی به‌ویژه به طور زنده (لایو اینستاگرام) موجب هتک حیثیت و حرمت دانشگاه تهران در افکار عمومی شده است.

اندکی جستجو در مورد ماهیت فعالیت شرکت طرف قرارداد یا نظارت حداقلی بر آنچه در تالار دانشکده جریان داشت، می توانست مانع از وقوع این ضایعه خسارت بار و جریجه دار شدن خاطر دانشگاهیان شود.

ضروری است با هر مقام و فردی که در این ماجرا قصور یا تقصیر داشته قویاً برخورد شود تا مانع تکرار چنین حوادث اسف انگیری در آینده شود.

از انتصابات جناحی و مشکوک تا راه‌اندازی همایش «میکاپ» زنان!

انتصابات مشکوک منظور استمرار دولت گذشته

برخی از اساتید که این انتصابات را مشکوک می دانند معتقدند چنین روندی به منظور استمرار دولت گذشته در دانشگاه تهران صورت می گیرد.

به گفته یکی از اساتید دانشگاه تهران در یکی از انتصابات، یکی از اساتید به مدت سه سال به عنوان «عضو حقوقی شورای سیاستگذاری اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه تهران»، منصوب شده است!

بر همین اساس، بسیج اساتید دانشگاه تهران هم در بیانیه‌ای با محکوم کردن این اقدام، به دانشگاهیان توصیه کرد بازیچه این بازی های  جناحی نشوند.

در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه تهران آمده است:

«عملکرد غیرعلمی، سیاسی و باندیِ هشت ساله مدیریت دانشگاه تهران در دو دولت  گذشته؛ نمونه بارز عدم مسوولیت دینی، ملی و حرفه ای است که شواهد و ادلّه بسیاری بر آن دلالت واضح دارد. بدبختانه قربانیان اصلی این عملکرد جناحی و ضعیف،  نا امیدی دانشجویان نخبه در نماد آموزش عالی، دانشگاه تهران، بوده و هست که از دو جهت علمی و اعتقادی متضرّر شده اند و جبران این میراث باندی  مشکل خواهد بود.

حال که  کشور در آستانه انتقال از مصائب بزرگ و خسران عظیم گذشته است، آشکارا به نظر می رسد مدیریّت دانشگاه تهران در پی انجام اقداماتی است که نتیجه آن استمرار عملکرد ضعیف دولت گذشته و ادامه تضعیف علمی و پژوهشی و تخریب اعتقادی دانشجویان و استادان و کارکنان در دانشگاه تهران است...» (جزئیات بیشتر)

گزارش از محمد رمضانی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تمدید مهلت ارسال آثارسوگواره بین المللی سفینه النجاه +فیلم
برنامه مسابقات هفته‌های اول تا سوم لیگ برتر اعلام شد
رویداد ملی مجازی آرمان ما تمدید شد + جزئیات
ایران پرچمدار تحریم اسرائیل در المپیک
قرارداد مهاجم استقلال ۲ سال تمدید شد
جزئیات مصاحبه دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اعلام شد
همکاری وزارت نیرو با وزارت صمت‌ برای عبور از پیک مصرف برق
بازار آرام خودرو چطور با واکنش خودروسازان متلاطم شد
رشد بهای دلار و کاهش قیمت سکه در معاملات امروز
ایران‌خودرو دوباره گران کرد‌
عضو شورای راهبری: فهرست وزرا تا ۳ روز آینده تقدیم رئیس‌جمهور می‌شود
مخبر: برای پشتیبانی از دولت جدید آمادگی داریم
جبهه انقلاب و دولت پزشکیان
ترکیب هیئت‌ رئیسه سه کمیسیون مجلس خبرگان مشخص شد
آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم از فردا +جزئیات مراسم تنفیذ
زاکانی: وظیفه همه ما کمک و همکاری با دولت است
راز ممنوعه خربزه و عسل: افسانه یا واقعیت؟
پیشنهادات مجمع دانشگاهیان به پزشکیان برای انتخاب کابینه
معرفی برترین و بهترین برند های تولید کننده سالت نیکوتین
چطور یک صفحه html بدون کدنویسی بسازم؟
معرفی شرکت نهاد سیویل (سازنده قطعات پیش ساخته بتنی)
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top