تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/05/21 - 13:50
کد خبر: 404656

سفرهایی به سبک ما و به مکان‌های خاص و ناشناخته

جزیره اوکولهاس در ساحل الیف الیف مالدیو در 70 کیلومتری شرق ماله واقع شده است و توسط صخره های مرجانی و تالاب های آبی احاطه شده است. این اولین جزیره دوستدار محیط زیست و کم جمعیت کشور جزیره است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در این مقاله قصد داریم شما را با شهرها، روستاها و مکان های کمتر شناخته شده ای آشنا کنیم که هریک در نوع خود بسیار بی نظیر است.

سنتندر، شمال اسپانیا

سواحل سنتندر جاذبه ی اصلی این بندر در خلیج بیسکی میباشند. سواحل زیبا با شن و ماسه های طلایی و انحنای زیبای طبیعی یکی از زیباترین سواحل اروپا به شمار می ایند. شاید برایتان جالب باشد که اگر چه سنتندر یک شهر باستانی است، بیشتر بخش های قدیمی آن در سال 1941 در اثر آتش سوزی نابود شده اند و بخش زیادی از آثار های باستانی آن  امروزه در موزه ی گویل نگهداری میشوند.

پامپلونا، اسپانیا

پامپلونا یک شهر تاریخی است که زمانی به عنوان پایتخت پادشاهی ناوار شناخته میشده است. اما امروزه به عنوان مرکز برگزاری فستیوال فرمین شناخته میشود که در آن مردهایی نترس برای رام کردن گله ای از گاوها در خیابان های شهر تلاش میکنند. این فستیوال در 6 روز در ماه جولای برگزار میشود. وجنگ با گاوهای وحشی هم یکی دیگر از فعالیت های مورد علاقه ی مردم و توریست های اسن منطقه میباشد. در تور اسپانیا و بازدید از شهر پامپونا شاید برایتان جالب باشد که شهر پامپونا دارای بزرگترین میدان گاوبازی اسپانیا ست و بسیاری از ساختمان های اطراف این میدان جوری طراحی شده اند که برای عبور کالسکه مناسب باشند.

سانتیلانا دل مار، اسپانیا

در تور اسپانیا اگر علاقه مند به بازدید از سانتیلاانا دل مار هستید حتما کفش راحت به همراه داشته باشید. شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد که در سانتیلا دل مار اسپانیا تنها با پای پیاده امکان تردد دارید.. و کل مسحت این شهر 30 کیلومتر میباشد. این شهر برای دارا بودن نقاشی های قرون وسطایی ( قدمت انها به قرون وسطی برمیگردد) بسیار مشهور است. یک حکایت قدیمی وجود دارد که گوینده ی این مطلب است که نام سانتیلاانا دل مار، در واقع سه دروغ است، زیرا آن نه سنت (سانتو)، و نه صاف (لانا)، و نه دریا (مار) دارد. اما حکایت دیگری هم وجود دارد که این شهر نام خود را ازکلیسایی به همین نام گرفته است.

سفرهایی به سبک ما و به مکان‌های خاص و ناشناخته

ارموپولیس کوچک، پایتخت سیکلدیز است که در تور یونان میتوانید از آن بازدیدکنید. درست مانند آنو سیروس، این شهر تا حدی توسط ونیزی‌ها ساخته شده است، این بدان معناست که دارای حس ایتالیایی است: سنگ‌های مرمر، ویلاهای بزرگ و ساختمان‌های صورتی تیره و تار بیشتر در اژه به چشم می‌خورد تا ساختمان‌های سفید و آبی کلاسیک.

نکسوس در تمام طول سال شلوغ است و مسافر دارد. خانه‌های کلاسیک سفید پوش سیکلادی بر فراز تپه کوچکی که بندر بر روی آن ساخته شده است. مشهورترین مکان در اینجا پورتارا است، دروازه‌ای عظیم برای معبد باستانی آپولو، که در حدود 522 سال قبل از میلاد ساخته شد، اما هرگز به پایان نرسید. افسانه‌ای می‌گوید اگر در آستانه در بایستید و آرزو کنید، می‌توانید از انرژی خدا استفاده کنید و آرزوی خود را محقق کنید.

سفرهایی به سبک ما و به مکان‌های خاص و ناشناخته

تور ایتالیا در میان مقاصد تابستانی برای مسافران متبحر قرار دارد، با توجه به میراث تاریخی این کشور، غذاهای خوشمزه،  فرهنگ، مناظر نفس گیر و هتل های لوکس فوق العاده زیبا، این یک اتفاق غافلگیرکننده نیست. بسیاری از مسافران برای چشیدن طعم واقعی ذات ایتالیا، به حومه شهر می روند تا دهکده هایی را که ایتالیا را مترادف با جذابیت دنیای قدیم کرده اند، کشف کنند. با وجود بسیاری از شهرهای خیره کننده برای انتخاب، بسیاری از مسافران هنگام برنامه ریزی برای سفر به ایتالیا، بدنبال روستاهای جذاب آن هستند. برای کمک به شما لیستی از زیباترین روستاهای ایتالیا تهیه کرده ایم.

توسکانی یکی از نمادین ترین مناطق ایتالیا است و جواهر توسکانی قطعاً سن جیمینانو است. این دهکده کوچک، در قلب استان شراب ایتالیا، با خیابان های باریک، میدان های عجیب و غریب و 13 برج با قدمت قرن ها مشخص شده است (قبلاً حدود 70 برج از این قبیل وجود داشته است). و اگرچه برج ها برای عکاسی بسیار عالی هستند، اما برای دفاع در مقابل تعرض به خانواده های اصیل در همان منطقه ساخته شده اند. اینجا مکانی عالی برای فرار چند روزه و لذت بردن از مقداری اسگاگتی خانگی، یک لیوان شراب قرمز توسکانی و غروب آفتاب بی نظیر در زمین های کشاورزی است (اما مواظب جمعیت توریستی در تابستان باشید).

با یک ساعت رانندگی به جنوب از ناپل، دهکده پوزیتانو در امتداد یکی از دیدنی ترین جاده های جهان در ساحل دیدنی آمالفی ایتالیا واقع شده است. البته، این دهکده دارای ساحل دلپذیر و رستوران های دنج است، اما زیبایی حقیقی پوزیتانو هنگامی بیشتر به چشم می آید که از دور به آن نگاه کنید: فقط در این صورت است که فرد می فهمد که چطور روستا  به کوه ها چسبیده و چگونه لایه و لایه های  خانه ها به سبک موری به صورت پراکنده رو به بالای کوه کشیده شده اند .

سفرهایی به سبک ما و به مکان‌های خاص و ناشناخته

یکی از بهترین مکان های در تورمالدیو که باید آن را جستجو کنید، Thulusdhoo است که در ساحل کافوقرار گرفته است. این مکان بهترین مکان در اقیانوس هند برای فعالیت های ماجراجویی مانند موج سواری و غواصی است. با توجه به محبوبیت این فعالیت ها،اینجا به عنوان "سرزمین موج سواری" شناخته می شود. یکی دیگر از بخشهای شگفت انگیز این مکان، صخره های مرجانی رنگارنگ است که می توانید در اینجا شاهد آن باشید. اگر به دنبال مکانهای کمتر شلوغ برای دیدن در مالدیو هستید، گزینه ای بهتر از این مکان وجود ندارد.

جزیره اوکولهاس  در ساحل الیف الیف مالدیو در 70 کیلومتری شرق ماله واقع شده است و توسط صخره های مرجانی و تالاب های آبی احاطه شده است. این اولین جزیره دوستدار محیط زیست و کم جمعیت کشور جزیره است. این شهر به دلیل نظافت و سیستم مدیریت پسماند شهرت دارد. این مکان مورد علاقه خانواده و بچه هایی است که می خواهند از مشاهده مانتاهای غول پیکر لاک پشت، کوسه گورخری و کوسه صخره ای لذت ببرند. سایت جذاب جزیره ساحل بیکینی آن است که با تخت های آفتابی و چترهای خالدار پوشانده شده است و آرامش و سکون بازدیدکنندگان را از شلوغی زندگی شهر تضمین می کند. اطمینان حاصل کنید که آن را در برنامه سفر خود قرار دهید زیرا بهترین مکان برای رفتن به مالدیو است.

موستیرز سنت ماری، کوه های آلپ

این دهکده پر جنب و جوش سفال های قرون وسطایی، که بالای ورودی دره دیدنی وردون قرار گرفته است، مطمئناً محلی برای جمع آوری برخی از سرامیک های معروف فاینس است که با آرابسک های ظریف پرندگان و گل ها تزئین شده است، اما جاذبه در اینجا متوقف نمی شود. این شهر با حفاظت از یک ستاره طلایی پنج پر آویزان که در زنجیری بین طاقهای صخره ای آویزان شده است، توسط رودخانه آدو به دو قسمت تقسیم شده و مسیرهای سنگفرش شیب دار پل های کوچک سنگی و صخره های سنگ آهکی را در بر می گیرد که هنگام غروب به رنگ صورتی می درخشند. شام در محله سبز زمردی دریاچه سنت کروکس و ناهار هوان پروانسال را در مسافرخانه روستایی بوکولیک، متعلق به Ducasse La Bastide de Moustiers، از دست ندهید.

روستا روشفورت-تره در بریتانی، این روستای قرون وسطایی که در نیمه راه بین خلیج موربیان و جنگل بروسلیاند مرلین قرار داشت، زمانی قلعه ای روچ (قلعه) بود که به دلیل موقعیت خود، صخره ای در بالای دره های عمیق، مسیرهای تجاری را کنترل می کرد. ردپایی از تاریخ پررونق آن (که به استخراج سنگ معدن نیز مرتبط است) در بالای روستا مشاهده می شود، با بازار سرپوشیده، کلیسای قرن دوازدهم، قلعه قرون وسطایی، قصر قرن نوزدهم و عمارت های قرن 16 و 17.

در رودخانه سارته در آلپ مانسل، این روستا توسط سنت سینری، راهب ایتالیایی تأسیس شد که در قرن هفتم صومعه ای در اینجا بنا کرد. بعدها توسط نورمن ها سوزانده شد، اما کلیسای قرن یازدهم در محل باقی مانده است، سقف و برج آن ازمیان درختان بیرون آمده است. در داخل، اخیراً نقاشی های دیواری قرن 12 بازسازی شده است.

خانه های زیبا در اطراف کلیسا و کنار رودخانه حفظ شده اند، و همچنین یک کلیسای کوچک زیبا قرن پانزدهمی. این روستا بسیاری از نقاشان مشهور، از جمله کامیل کوروت و اوژن بودین را مجذوب خود کرده است و پرتره های زغالی هنرمندان و روستاییان که با نور شمع ترسیم شده اند، در Auberge des Soeurs Moisy (که امروزه موزه است)، که آنها در آنجا رفت و آمد می کردند، به نمایش گذاشته شده است. توصیه می کنیم در تور فرانسه به قایق رانی رودخانه بروید و از  باغ های لا مانسونیر دیدن کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پهپاد آکینجی ترکیه وارد آسمان ایران شد +عکس
اختتامیه جشواره جام رسانه امید +عکس
روسیه از اعزام دو هواپیما و بالگرد پیشرفته برای کمک به عملیات جستجوی بالگرد رئیس جمهور ایران خبر داد
شهیده گیلانی نخستین بانوی شهیده رسانه کشور شد
سومین مدال ژیمناستیک ایران در مسابقات جوانان آسیا
مراسم افتتاح سد قیزقلعه‌سی و بهره برداری از سدخدا آفرین +عکس
جستجو برای یافتن بالگرد رئیسی به صورت گشت بانی نظامی
کاریکاتور| «هیچ‌انگاری» میراث بن‌گوریون در رابطه با اسرائیل و نهادهای جهانی
ادامه سیل و آبگرفتگی در مشهد +عکس
استفاده از منورهای مه‌شکن برای یافتن رئیس‌جمهور
ابراز هم‌بستگی کوبا با ایران در حادثه سقوط بالگرد رئیسی
شهادت مأمور انتظامی در نارمک تهران
نخستین کنگره بین المللی علم و قرآن +عکس
تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در سرزمین‌های اشغالی
دومین قهرمانی متوالی پاراتکواندو در آسیا
صفحات فعالان فضای مجازی تحت رصد پلیس است
تذکر دادستانی تهران به برخی از افراد در پی نشر اکاذیب
محل دقیق سانحه بالگرد شناسایی شد
چهره‌ها و شخصیت‌های مختلف برای سلامتی رئیس‌جمهور دست به‌ دعا شدند
منصوری: با ۲ نفر از سرنشینان بالگرد رییس جمهور ارتباط گرفتیم
قالیباف: خداوند به برکت دعای مؤمنین رئیس‌جمهور را از گزند بلایا حفظ کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top