تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/23 - 22:43
کد خبر: 404872

۲ امتیاز مهمی که مقاومت از صهیونیست‌ها گرفت

سردبیر روزنامه رأی الیوم در ادامه تصریح کرد، سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی ـ چه در جنگ اخیر غزه و چه حملات موشکی اخیر حزب‌الله ـ نتوانسته است اکثر این موشک‌ها را رهگیری کند که این موضوع چند علت دارد و مهمترین آن تاکتیک گروه‌های مقاومت در شلیک رگباری موشک‌ها و سردرگم کردن گنبد آهنین است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه رأی الیوم در مقاله جدید خود مشکلات پیشِ‌روی رژیم صهیونیستی در سایه تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داده اعلام کرد، «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم اسرائیل زمانی که در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه خود از شیوع اپیدمی کرونا به‌شکل بی‌سابقه در اراضی اشغالی و عدم توانایی اسرائیل در خرید موشک برای سامانه گنبد آهنین صحبت کرده گفت که این موضوع برای اسرائیل بسیار خطرناک است، شکاف عمیق در استراتژی دفاعی رژیم صهیونیستی و واقعیت بحران نظامی و روحی‌ای را که صهیونیست‌ها از آن رنج می‌برند آشکار کرد.

عطوان در ادامه مقاله خود نوشت، این افشاگری بی‌سابقه پس از جنگ اخیر غزه با گروه‌های مقاومت معروف به نبرد «شمشیر قدس» که شکست بزرگی به دشمن صهیونیستی تحمیل کرد و نیز حمله موشکی اخیر حزب‌الله به فلسطین اشغالی که هشدار قاطعی به اسرائیل در صورت ادامه تجاوزات آن است، مطرح می‌شود.

سردبیر روزنامه رأی الیوم در ادامه تصریح کرد، سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی ـ چه در جنگ اخیر غزه و چه حملات موشکی اخیر حزب‌الله ـ نتوانسته است اکثر این موشک‌ها را رهگیری کند که این موضوع چند علت دارد و مهمترین آن تاکتیک گروه‌های مقاومت در شلیک رگباری موشک‌ها و سردرگم کردن گنبد آهنین است.

وی گفت که مقامات ارتش رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند که میزان موفقیت سامانه گنبد آهنین تا 90 درصد است اما بسیاری از کارشناسان از جمله «مایکل آرمسترانگ» در مقاله اخیر خود که در مجله نشنال اینترست منتشر شد تأکید کرد که شک و تردیدهای زیادی درباره این آمار و ارقام وجود دارد و میزان تأثیرگذاری سامانه گنبد آهنین بسیار کمتر از آن چیزی است که اعلام می‌شود. همچنین «سیث فرانتسمان» نویسنده کتاب «جنگ‌های پهپاد» DRONE WARS تأکید کرد که یک سامانه دفاعی هرچقدر هم پیشرفته باشد در برابر حملات موشکی کاملاً مصون نیست و گنبد آهنین نیز شامل همین سامانه‌ها است؛ ضمن اینکه عجله اسرائیل برای رسیدن به توافق آتش‌بس در جنگ اخیر غزه به‌دلیل همین واقعیت بود زیرا گنبد آهنین در رهگیری موشک‌ها به‌دلیل تعداد زیاد آنها شکست خورد.

در ادامه مقاله عطوان به‌نقل از نویسنده کتاب مذکور آمده است، جنگ اخیر غزه با همه جنگ‌های مشابه آن در گذشته به‌دلیل شمار زیاد موشک‌هایی که استفاده شد متفاوت بود و گنبد آهنین در رهگیری بخش بزرگی از آنها شکست خورد و این یک پیام برای مقامات نظامی اسرائیل است مبنی بر اینکه گنبد آهنین برای محافظت از اسرائیلی‌ها کافی نیست.

عبدالباری عطوان در ادامه تصریح کرد: شاید به یاد آوردن این نکته مفید باشد که «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ غزه به واشنگتن پناه برد تا یک‌میلیارد دلار به‌شکل اضطراری برای ترمیم نواقص سامانه گنبد آهنین دریافت کند و از آمریکا بخواهد خسارتی را که گنبد آهنین در جنگ اخیر غزه متحمل شده است جبران کند، این درخواست همچنین حدود 2 هفته قبل از سوی صهیونیست‌ها تکرار شد.

بر اساس این گزارش تنها گزینه‌ای که برای جلوگیری از شلیک موشک از نوار غزه و جنوب لبنان به‌سمت اراضی اشغالی پیشِ‌روی ارتش اسرائیل قرار گرفته حمله زمینی به گروه‌های مقاومت در غزه و لبنان است که این گزینه هم طبق برآوردهای مؤسسات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی تقریباً غیرممکن است؛ چراکه همانند جنگ غزه در سال 2009 و جنگ جولای 2006 با مقاومت لبنان میزان تلفات انسانی برای ارتش رژیم صهیونیستی به‌شکل دیوانه‌وار بالا می‌رود.

این تحلیلگر برجسته جهان عرب تأکید کرد: چیزی که ما اکنون می‌خواهیم با استناد به واقعیت‌های موجود به آن برسیم این است که رژیم اشغالگر صهیونیستی دو امتیاز مهم خود را از دست داده است؛ یکی توانایی بازدارندگی استراتژیک در مقابله با پهپادها و موشک‌ها و دوم عنصر غافلگیری و به‌دست گرفتن ابتکار عمل و آغاز جنگ‌ها و اعتماد به نیروی هوایی که در جنگ‌های اخیر شکست خود را ثابت کرد، این موضوع نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی دیگر توانایی پاسخگویی مؤثر به تهدیدات علیه آن را ندارد.

عطوان در پایان نوشت، توازن قدرت در منطقه و قواعد درگیری دیگر به‌نفع رژیم صهیونیستی نیست؛ زیرا اسرائیل علی‌رغم تهدیدهای فراوان نتوانسته است هیچ جنگی را ـ چه علیه گروه‌های مقاومت در غزه و چه در جنوب لبنان ـ آغاز کند، همچنین بعید نیست که طی دوره آینده ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی از ترس پیامدهای نامعلوم و پاسخ‌های مقاومت، حملات علیه سوریه را متوقف کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top