تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/05/26 - 11:28
کد خبر: 405064

درآمد ماهیانه و بازارکار مهندسی معکوس برد الکترونیکی لوازم خانگی در سال ۱۴۰۰

این مشاغل از جمله مشاغل پردرآمد حوزه تعمیرات هستند که از بازارکار خوب و نوید بخشی هم برخوردارند. اگر به دنبال یک شغل پردرآمد هستید یا به حوزه تعمیرات و مشاغل فنی علاقمند هستید، می توانید از شغل تعمیرات لوازم خانگی و مهندسی معکوس برد درآمد بالایی کسب کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروزه با توجه به شرایط اقتصادی کشور و نوسانات بازار، انتخاب هوشمندانه یک شغل پردرآمد و پولساز می تواند زندگی هر کسی را متحول کند. در این مقاله به درآمد ماهیانه و بازارکار مهندسی معکوس و تعمیرات برد الکترونیکی لوازم خانگی می پردازیم.

این مشاغل از جمله مشاغل پردرآمد حوزه تعمیرات هستند که از بازارکار خوب و نوید بخشی هم برخوردارند. اگر به دنبال یک شغل پردرآمد هستید یا به حوزه تعمیرات و مشاغل فنی علاقمند هستید، می توانید از شغل تعمیرات لوازم خانگی و مهندسی معکوس برد درآمد بالایی کسب کنید.

برای آشنایی بیشتر با این شغل ها و بازارکار و درآمد آن ها و آشنایی با مسیر های ورود به بازارکار تعمیرات لوازم خانگی و برد، با ما همراه باشید.

معرفی شغل تعمیرات لوازم خانگی

تعمیرکار لوازم خانگی شخصی است که با کسب تخصص و مهارت لازم، به عیب یابی و تعمیر انواع لوازم خانگی برقی می پردازد. تعمیرکار لوازم خانگی می تواند انواع لوازم خانگی اعم از یخچال، ماشین لباسشویی و ظرفشویی، مایکرویو، جاروبرقی، و ... را تعمیر کند.

درآمد ماهیانه و بازارکار مهندسی معکوس برد الکترونیکی لوازم خانگی در سال 1400

تعمیرات لوازم خانگی یکی از آن دسته شغل های فنی است که همیشه و همه جا مشتری دارد. تعمیر کردن لوازم خانگی کار هر کسی نیست و اگر توسط متخصص این حوزه انجام نشود ممکن است به دستگاه آسیب بیشتری وارد شود. همچنین اگر تعمیرات لوازم خانگی توسط افرادی که در این زمینه تخصص ندارند صورت گیرد، خطر برق گرفتگی یا حتی آتش گرفتن دستگاه وجود دارد.

از این رو در صورت خرابی لوازم خانگی حتما باید به تعمیرکار متخصص لوازم خانگی مراجعه کنیم. تعمیرکاران لوازم خانگی در این رشته آموزش تخصصی دیده اند و مهارت های لازم برای تعمیرات انواع لوازم خانگی را تحت نظر اساتید متخصص کسب کرده اند. این افراد یا در رشته های برق و الکترونیک تحصیل کرده اند یا در دوره های  آموزش تعمیرات لوازم خانگی  شرکت کرده اند.

تعمیرات برد لوازم خانگی چیست؟

تعمیرات لوازم خانگی معمولا به دو زیرمجموعه تعمیرات مکانیک و برق کشی لوازم خانگی و تعمیرات برد لوازم خانگی تقسیم می شود. همانطور که می دانید در همه ابزارها و وسایل الکترونیکی از برد استفاده شده است و لوازم خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تعمیرکار برد الکترونیکی با تسلط بر اصول عیب یابی و تعمیرات انواع برد الکتریکی، می تواند به تعمیر برد انواع لوازم خانگی بپردازد.

تعمیرات برد الکترونیکی به طور کلی دارای بازارکار و درآمد بسیار خوبی است. چرا که از تعمیرات لوازم خانگی گرفته تا تعمیر برد سایر قطعات و ابزارهای الکترونیکی را در بر می گیرد.

در حوزه لوازم خانگی، در صورتی که ایراد دستگاه از برد باشد، باید توسط تعمیرکار برد تعمیر شود.

معرفی شغل مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی

مهندسی معکوس برد الکترونیکی  یکی از رشته های بسیار پرطرفدار و آینده دار در حوزه الکترونیک است. متخصصین مهندسی معکوس بردهای الکترونیکی با تجزیه و تحلیل برد های الکترونیکی، به نقشه و شیوه ساخت آن ها پی می برند.

فعالین در این حوزه نیز یا تحصیلات الکترونیک دارند یا دور دوره های آموزش مهندسی معکوسی برد  شرکت کرده و از این طریق به کسب مهارت و دانش لازم پرداخته اند.

برای تعمیر یا ساخت یک برد الکترونیکی، باید یک طرح یا نقشه کلی از برد داشته باشیم و سپس برد را از روی آن بسازیم. اما اگر به نقشه اولیه دسترسی نداشته باشیم، چگونه می توانیم برد را تولید کنیم؟

در مهندسی معکوس، برد به طور کامل مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. متخصص مهندسی معکوس برد بر اساس آموزش هایی که در این حوزه دیده است می تواند با آنالیز برد، نقشه ساخت آن را پیدا کند و به تولید کننده بدهد. حالا تولید کننده با داشتن نقشه می تواند برد را بسازد. 

بسیاری از برد های موجود در دستگاه های الکترونیکی صنعتی، پزشکی، خانگی و ... نقشه و شماتیک ندارند. بعضی از برد ها قدیمی هستند و تولید آن ها از سوی کمپانی تولید کننده متوقف شده و دیگر پشتیبانی نمی شوند.  همچنین به علت تحریم، مجبوریم یک سری قطعات و ابزارها را از روی نمونه های خارجی بومی سازی کنیم.

در همه مواردی که به آن ها اشاره کردیم، نقش یک متخصص مهندسی معکوس برد الکترونیکی پررنگ است. این متخصصین می توانند با روش های تخصصی مهندسی معکوس، برد را تجزیه و تحلیل کرده و نقشه ساخت آن را پیدا کنند.

این مهندسین هم در حوزه تعمیرات برد می توانند فعالیت کنند هم می توانند به تولید کنندگان داخلی برد کمک کنند.

بازار کار شغل تعمیرات لوازم خانگی برقی

درآمد ماهیانه و بازارکار مهندسی معکوس برد الکترونیکی لوازم خانگی در سال 1400

با پیشرفت هایی که در سال های اخیر در تکنولوژی صورت گرفته است، انواع مختلف لوازم خانگی مجهز به امکانات گسترده و پیشرفته وارد بازار ایران شده اند. از یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی گرفته تا غذاساز و مایکرویو و چای ساز و جاروبرقی، همه و همه به ما کمک می کنند که کار های روزمره خود را آسان تر و سریع تر انجام دهیم.

این روز ها اهمیت لوازم خانگی در هر خانه ای آنقدر پررنگ است که حتی نمی توانیم زندگی بدون این ابزارهای کاربردی و مفید را تصور کنیم. از این رو مشاغل مرتبط با لوازم خانگی از تولید گرفته تا فروش و تعمیرات، از درآمد بالا  و بازارکار خوبی برخوردار هستند.

آینده کاری شغل تعمیر لوازم خانگی برقی

تا زمانی که از لوازم خانگی استفاده کنیم، به تعمیرکار لوازم خانگی هم نیاز داریم! بدیهی است که نه تنها استفاده از لوازم خانگی در سال های پیش رو کاهش نخواهد یافت، بلکه انسان امروزی روز به روز بیشتر به لوازم خانگی وابسته و نیازمند می شود.

با توجه به پیشرفت هایی که در علم و تکنولوژی حاصل می شود، همانطور که در گذشته هم شاهد بودیم، امکان تغییر و تحول در لوازم خانگی و تکنولوژی ساخت آن بسیار زیاد است. ممکن است طی ده سال آینده شکل و شمایل و کارکرد لوازم خانگی تا حد غیرمنتظره ای تغییر کند.

از این رو یک تعمیرکار حرفه ای لوازم خانگی باید پا به پای تکنولوژی پیش رفته و دانش خود را به روز نگه دارد. با وجودی که تغییر و تحول در شغل تعمیرات لوازم خانگی قابل پیش بینی است، اما اهمیت و ضرورت وجود تعمیرکاران لوازم خانگی در جامعه امری انکار ناپذیر است.

سرمایه مورد نیاز برای شغل تعمیر لوازم خانگی

شغل تعمیرات لوازم خانگی و شغل مهندسی معکوس برد الکترونیکی هر دو از جمله مشاغلی هستند که برای راه اندازی آن ها به سرمایه زیادی نیاز ندارید. خیلی از مشاغل هستند که برای ورود به آن ها یا باید سرمایه میلیاردی داشته باشید یا سال ها در دانشگاه تحصیل کنید. اما یکی از مزایای شغل تعمیر لوازم خانگی و شغل معندسی معکوس برد این است که شما می توانید تنها با شرکت در دوره های معتبر آموزشی مهارت و دانش لازم را به دست آورید.

هزینه آموزش و یادگیری بخشی از سرمایه ای است که باید به این مشاغل اختصاص دهید. بعد از دریافت آموزش های مورد نیاز، باید هزینه ای را صرف تهیه ابزار و وسایل لازم کنید. خوشبختانه برای شروع کار به ابزار زیادی نیاز ندارید و می توانید با صرف هزینه ای مناسب، ابزار مورد نیازتان را تهیه کنید.

گام بعد اجاره یا خرید مغازه است. در صورتی که می خواهید مستقل کار کنید و یک دفتر یا مغازه داشته باشید، باید محلی را برای این کار اجاره کنید یا بخرید. اگر توانایی خرید یا اجاره مغازه را ندارید می توانید به صورت سیار کار کنید و ارائه دهنده خدمات تعمیرات لوازم خانگی در منزل باشید.

چگونه تعمیرکار مهندسی معکوس برد لوازم خانگی شویم

برای ورود به شغل مهندسی معکوس برد الکترونیکی و تعمیرات لوازم خانگی، گام نخست دریافت آموزش های لازم است. همانطور که گفتیم تعمیرکاران در این دو حوزه یا در رشته الکترونیک تحصیل کرده اند یا در دوره های آموزشی شرکت می کنند.

البته ناگفته نماند که بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های الکترونیک برای آشنایی بیشتر با تعمیرات لوازم خانگی و برد الکترونیکی در دوره های آموزشی آموزشگاه های مختلف شرکت می کنند. چرا که در این دوره ها علاوه بر آموزش مباحث تئوری، مباحث عملی هم به صورت تخصصی آموزش داده می شود.

توجه داشته باشید که انتخاب یک آموزشگاه معتبر و یک دوره کامل و جامع برای یادگیری همه مباحث تئوری و عملی مربوط به تعمیرات از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشنهاد می کنیم حتما در خصوص مدرسین دوره و شیوه اجرای دوره، سرفصل هایی که تدریس می شود و شیوه برگزاری کلاس ها تحقیق کنید.

آموزشگاه تعمیرات زانکو یکی از بهترین آموزشگاه های تعمیرات لوازم خانگی و برد الکترونیکی است که دوره های آموزشی را به صورت آنلاین و حضوری با همکاری اساتید برجسته ارائه می کند. کلیه دوره های آموزشی این آموزشگاه پشتیبانی فنی کامل و تضمین صد در صدی کیفیت دوره دارند.

بعد از این که آموزش شما کامل شد، باید در دفاتر خدماتی و تعمیراتی استخدام شوید، یا اگر می خواهید مستقل کار کنید باید مغازه خود را تاسیس کرده و شروع به تبلیغات و جذب مشتری کنید.

برای شناخته شدن در این شغل می توانید از انواع تبلیغات به ویژه تبلیغات اینترنتی استفاده کنید یا در شبکه های اجتماعی فعال باشید. امکان استخدام در شرکت های تعمیراتی و خدماتی هم وجود دارد. انتخاب نحوه کسب درآمد کاملا بر عهده خود شخص است و به شرایط، امکانات و علایق او بستگی دارد.

درآمد ماهانه تعمیر لوازم خانگی چقدر است؟

برآورد درآمد ماهانه شغلی مثل شغل تعمیر لوازم خانگی کار راحتی نیست اگر هم رقمی را به عنوان متوسط درآمد ماهانه ارائه کنیم، دقیق نخواهد بود. با وجودی که تعمیرکاران لوازم خانگی همیشه مشتری دارند، اما عوامل زیادی روی سطح درآمد آن ها تاثیر می گذارد. این که چقدر مهارت دارید؟ چه خدماتی ارائه می دهید؟ آیا فقط تعمیرات یک لوازم خانگی مثل یخچال را انجام می دهید یا حوزه کاری شما گسترده تر است؟ آیا مستقل کار می کنید؟ تجربه شما چقدر است؟ رضایت مشتریان را تا چه حدی می توانید جلب کنید؟ همه این ها عوامل تاثیر گذار بر درآمد ماهانه یک تعمیرکار لوازم خانگی هستند.

برآورد هایی که صورت گرفته است محدوده درآمد یک تعمیرکار لوازم خانگی را میان 7 تا 15 میلیون اعلام کرده اند. با این حال این شغل پتانسیل آن را دارد که درآمدتان را تا بیش از این مقادیر هم افزایش دهید. همه چیز به تخصص و مهارت شما، گستردگی حوزه خدماتی که ارائه می کنید، و رضایت مشتریان بستگی دارد.

آموزش تعمیرات لوازم خانگی در تهران

یکی از بهترین آموزشگاه ها برای یادگیری تعمیرات لوازم خانگی در تهران، آموزشگاه تعمیرات زانکو است. حتی اگر مدرک تحصیلی مانند کاردانی الکترونیک هم دارید، با شرکت در این دوره ها می توانید دانش و مهارت لازم را به دست آورید.

این آموزشگاه علاوه بر ارائه دوره های تعمیرات لوازم خانگی و مهندسی معکوس برد، دوره های مرتبط دیگری مثل تعمیرات برد الکترونیک و تعمیرات پی ال سی را هم ارائه می دهد. برای دریافت مشاوره رایگان و شرکت در دوره، نام و شماره تماس خود را برای شماره 09399432340 پیامک کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
رضا محمودی
1400/05/27 - 00:22

بنظرم شغل تعمیرات لوازم خانگی شغل عالی برای این روزا
صفر
1400/05/27 - 00:38

مرسی خیلی کامل توضیح داده بودین درامد تعمیرکار لوازم خونگی خیلی خوبه
علی
1401/06/24 - 12:45

شهر ما کوچک هست به درد این کار نمیخوره یک بار مغازه زدم برای هفت پشتم بس، جمعش کردم وسایل رو ریختم تو خونه رفتم پایه یک گرفتم درامدم خوب الان
تورهای مسافرتی آفری
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top