تاریخ انتشار: شنبه 1400/05/30 - 13:14
کد خبر: 405294

چه ورزش‌هایی برای اولین بار در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشتند

علت اصلی این اتفاق ریشه در عوامل مختلفی دارد که از جمله آن می توان به افزایش تعداد بازدید کنندگان المپیک، افزایش درآمد و یا معرفی رشته های ورزشی مختلف در سرتاسر دنیا می باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، همانگونه که می دانید المپیک یک رویداد ورزشی بین االمللی می باشد که در آن بیش از 200 کشور در جهان در رشته های مختلف ورزشی با یکدیگر به رقابت می پردازند. رشته های ورزشی مختلفی در ردههای سنی مختلف در المپیک حضور دارند که البته بعضی از این رشته ها در بعضی ادوار المپیک حضور دارند و در بعضی دیگر این رشته ها کنار گذاشته می شوند.

چه ورزش‌هایی برای اولین بار در المپیک 2020 توکیو حضور داشتند

شاید لازم باشد تا بدانید که کمیته بین المللی المپیک (IOC) در هر دوره تعدادی از رشته های ورزشی را از المپیک حذف و یا تعدادی رشته ورزشی به آن اضافه می کند. علت اصلی این اتفاق ریشه در عوامل مختلفی دارد که از جمله آن می توان به افزایش تعداد بازدید کنندگان المپیک، افزایش درآمد و یا معرفی رشته های ورزشی  مختلف در سرتاسر دنیا می باشد. از اینرو المپیک 2020 توکیو ژاپن که بدلیل همه گیری ویروس کرونا یکسال با تاخیر و در سال 2021 میلادی برگزار گردید از این قاعده مستثنی نبود، و بطور کلی 4 رشته ورزشی برای اولین در تاریخ المپیک حضور داشتند که در ادامه این مطلب قصد داریم که به اختصار به معرفی هر یک از آنها بپردازیم.

1- اسکیت بردینگ

اسکیت بردینگ از جمله رشته های ورزشی پر هیجان می باشد که بیشتر در میان نوجوانان و جوانان رایج می باشد و در کشور ما ایران نیز در سالیان اخیر طرفداران بسیاری را به سمت خود جلب نموده است. هدف اصلی کمیته بین الملی المپیک از افزودن این رشته ورزشی به المپیک جذب نوجوانان به این رشته ورزشی مهیج می باشد. البته شاید یکی دیگر از دلایل اصلی افزودن این رشته ورزشی به المپیک بالابردن تعداد مدالهای کشور میزبان در این رشته ورزشی باشد، زیرا که از 12 مدال این رشته، کشور ژاپن به تنهایی تعداد 5 مدال شامل 3 طلا، یک نقره  و یک برنز از این رشته ورزشی را از آن خود نمود و در رتبه نخست این رشته ورزشی قرار گرفت.

حال اگر به این رشته ورزشی علاقه مند می باشید و فکر می کنید که روزی شانس حضور در المپیک را بواسطه اسکیت بردینگ می توانید بدست بیاورید، باید بدایند که برای این رشته ورزشی نیاز به خرید اسکیت برد، کلاه ایمنی اسکیت که برای دو چرخه سواری و اسکیت برد نیز استفاده می شود ، ست محافظ اسکیت شامل زانوبند، آرنج بند و مچ بند خواهید داشت. خبر خوش اینکه اسکیت بردینگ در المپیک 2024 پاریس نیز حضور خواهد داشت.

چه ورزش‌هایی برای اولین بار در المپیک 2020 توکیو حضور داشتند

2- کاراته

دومین رشته ورزشی دیگری که برای اولین بار در المپیک حضور داشت، کاراته بود که کشور ما ایران نیز موفق شد یک مدال طلا در این رشته ورزشی از آن خود کند. البته در این رشته ورزشی نیز ژاپنی ها از 32 مدال موجود با کسب 3 مدال شامل یک طلا، یک نقره و یک برنز بیشترین مدال در این رشته ورزشی را از آن خود نموده اند.

در این رابطه بهتر است بدانید که ورزش کاراته در دو رسته مختلف کمیته و کاتا در المپیک حضور داشت. همچنین همانگونه که می دانید ورزش کاراته در کشور ما از طرفداران بسیار برخوردار می باشد و امید است تا در صورت حفظ کاراته در المپیک، کشور ما بتواند مدالهای بیشتری در این رشته ورزشی از آن خود بکند. کلاسهای کاراته بسیار زیادی در سبک های مختلف در کشور ما وجود دارد و مهمترین وسیله ورزشی مورد نیاز در این ورزش لباس کاراته می باشد.

3- موج سواری (SURFING)

موج سواری نیز از آن دسته رشته های ورزشی مهیج می باشد، که اولین حضور خود را در المپیک 202 توکیو تجربه می کرد. در این رشته ورزشی کلا 6 مدال وجود داشت که آمریکا و برزیل هر کدام با کسب یک مدال طلا در رتبه نخست و کشور میزبان یعنی ژاپن با کسب یک نقره و یک برنز در جایگاه سوم قرار گرفت. موج سواری از آن دسته رشته های ورزشی تقریبا می توان گفت در کشور ما گران می باشد که امکان دسترسی آن برای همه بصورت فراگیر وجود ندارد.

چه ورزش‌هایی برای اولین بار در المپیک 2020 توکیو حضور داشتند

4- سنگ نوردی یا صخره نوردی (Sport Climbing)

سنگ نوردی نیز برای اولین بار در المپیک 2020 توکیو حضور داشت، بطوریکه این رشته ورزشی هم در ردیف آقایان و هم بانوان برگزار گردید. این رشته ورزشی در سه دسته سرعتی، بولدرینگ و پیشتاز در المپیک حضور داشت و بطور کلی توزیع مدال در این رشته ورزشی براساس بهترین عملکرد در هر سه این دسته به ورزشکاران صورت می گرفت. در این رشته ورزشی نیز 6 مدال جود داشت که کشور اسلوونیا و اسپانیا هر کدام یک طلا و کشور میزبان نیز با یک نقره و یک برنز در جایگاه سوم قرار گرفت. سنگ نوردی نیز در کشور ما ایران نیز طرفداران زیادی دارد و امید است تا در صورت حضور ادامه دار این رشته ورزشی در المپیک، کشور ما نیز بتواند در این رشته به موفقیت هایی نیز دست یابد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
حواشی جدید سریال «پایتخت»
ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس +فیلم
رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نخواهد رسید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top