تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/06/01 - 09:10
کد خبر: 405471

رئیس مجلس درگذشت محمدرضا حکیمی را تسلیت گفت

رئیس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز پزشک و تأکید به ضرورت حمایت از پزشکان و پرستاران، درگذشت اندیشمند دینی، محمدرضا حکیمی را تسلیت گفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازایسنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن اظهار تسلیت درگذشت اندیشمند دینی، محمدرضا حکیمی اظهار کرد: درگذشت ایشان به امت اسلامی، ملت عزیزمان، حوزه‌های علمیه، مقام معظم رهبری و البته خانواده بزرگ حکیمی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز بزرگداشت بوعلی سینا و روز پزشک اظهار کرد: انصافا در یک سال و نیم گذشته، مجاهدت و از جان گذشتگی کادر درمانی پزشکان و پرستاران را دیدیم. به عنوان یک رزمنده باید بگویم که این تنها مجاهدت رزمندگان در عرصه سلامت نبود. در دوران دفاع مقدس، با همان دسته‌های اول که رزمندگان به سمت خط مقدم حرکت می‌کردند؛ بخشی از پزشکان ما رزمنده بودند و رزمندگی می‌کردند. بخشی از پزشکیان ما نیز با همان رسته‌ها و دسته‌ها برای ارائه خدمات پزشکی همراه رزمنده‌ها به خط می‌رفتند.

قالیباف ادامه داد: بزرگترین و بهترین تجهیزات و امکانات در سه - چهار کیلومتری پشت خط مقدم برای سخت‌ترین جراحی‌ها برای مجروحین برقرار بود. در مدافعان حرم نیز حضور پزشکان را تجربه کردیم. زحمات این عزیزان و شهدای این عرصه را گرامی می‌داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز پزشک به این پزشکان و پرستاران نبریک گفت و تأکید کرد: امیدوارم بنده و همکارانم قدرشناسی کنیم تا عزت و منزلت آنها حفظ شود. حمایت‌های لازم در عرصه مادی را نیز جدی بگیریم.

متن کامل پیام تسلیت  قالیباف در پی درگذشت علامه محمدرضا حکیمی پیام به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

درگذشت عالم ربانی حضرت علامه محمدرضا حکیمی، مجتهد متأله، دانشمند اسلام‌پژوه و صاحب اثر شریف الحیاة موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

آن مرحوم سراسر عمر خود را یکسره وقف ترویج معارف اسلامی نمود و با سلوک زاهدانه خود مروج سیرۀ علمی و عملی ائمه هداة علیهم السلام در میان جان‌های جویای حقیقت به خصوص جوانان بود.

ایشان با تالیف آثار گرانبهایی از جمله کتاب خورشید مغرب نقش برجسته‌ای در ترویج فهمی عالمانه و انقلابی از اسلام در مقاطع تاریخی مهم ایفا کرد و با تدوین دائرة المعارف سترگ و عظیم‌الشأن الحیاة نقشی کم‌نظیر در مرزبانی از معارف حقة اهل بیت علیهم السلام بر عهده گرفت. علامۀ حکیمی که همۀ عمر را با آزادگی و پرهیزگاری گذراند و ندای عدالت‌طلبی عاقلانه اسلامی را به گوش مردم رساند، امروز در پناه رحمت و مغفرت الهی آرام گرفته است و آثار ایشان باقیات صالحات ارزشمندی برای آن مرحوم است؛ عموم جوانان و نوجوانان می‌توانند با بهره‌گیری از آن دریای معرفت، آموزه‌های متعالی اسلامی را به احسن وجوه بیاموزند و سرلوحۀ زندگی خویش قرار دهند.

اینجانب درگذشت مرحوم علامه حکیمی را به عموم مردم ایران، حق‌جویان و حقیقت‌طلبان، شاگردان آن مرحوم و بیت معزز، مکرم و عالم‌پرور حکیمی تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌کنم.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top